Gå til innhold

Hollywood hjelper Wheel of Time-spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ELSKER wheel of time! Holder for tiden på med bok 11. Men her gikk jeg rundt og trodde at Brandon skulle fullføre serien med bok 12 i november. Mener å huske at Robert Jordan sa at bok 12 ville bli den siste uansett hvor feit den måtte ende opp. Må si jeg er litt lettet over at det ikke er over.

 

Ang. filmer og spill... vel ingen forventninger fra meg, sett bortsett fra at jeg selvfølgelig skal se og spille alt. Jeg ser bare ikke for meg hvordan de skal klare å lage som som kan gjøre bøkene rettferdighet. Har de noe budsjett? Red Eagle Games er tidligere Red Eagle Entertainment, som er bittesmå og distribuerte ut 5 grafiske noveller av New Spring (prequel til wheel of time) som var fantastisk. Men de fullførte ikke den engang. Hvordan skal de klare å lage flere spill, blant annet et MMO og flere filmer? Jeg skulle GJERNE sett Lord of the Rings budsjett på dette, men det er det vel ikke så mye håp for.

 

Vi får vel vente og se.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Jeg ELSKER wheel of time! Holder for tiden på med bok 11. Men her gikk jeg rundt og trodde at Brandon skulle fullføre serien med bok 12 i november. Mener å huske at Robert Jordan sa at bok 12 ville bli den siste uansett hvor feit den måtte ende opp. Må si jeg er litt lettet over at det ikke er over.

 

Det blir 3 bind til. Leste bloggen til RJ før han døde, og han brukte mye av den siste tiden til å ordne notater og lignende. Brandon hadde planlagt å fullføre med en siste bok, men det ble rett og slett for mange tråder som måtte nøstes opp.

Har lest siden 1994, og herregud jeg er lei av å vente to-tre år for et par dager med intens lesning.

 

Litt synd at RJ ikke fikk fullført, eller at han ikke fikk startet på de to andre seriene han hadde planlagt fra WoT verdenen.

Lenke til kommentar

Hater å måtte si det til deg, men Jordan døde i 2007...RIP...det var et stort tap. Men vi har ihvertfall de 11 bøkene og den 12 er det ihvertfall litt tekst fra ham i.

 

Jeg vil anbefale Conan bøkene hans også, de er veldig godt skrevet, selv om det blir en litt annen vinkling enn Wheel of Time.

 

vil anta at grunnen til at det ikke kom noen spill eller film før etter hans død var pga han var imot det..men det er bare spekulasjoner. På den andre siden så var det jo det som skjedde med Hitchhikers guide to the galaxy.

Lenke til kommentar
Det blir 3 bind til. Leste bloggen til RJ før han døde, og han brukte mye av den siste tiden til å ordne notater og lignende. Brandon hadde planlagt å fullføre med en siste bok, men det ble rett og slett for mange tråder som måtte nøstes opp.

Ja, det jeg fikk følelsen av og.

Litt synd at RJ ikke fikk fullført, eller at han ikke fikk startet på de to andre seriene han hadde planlagt fra WoT verdenen.

Jeg regner med Brandon kommer til å forsette serien i samme stil, så det tror jeg skal gå bra. Flere serier fra WoT verdenen hadde vært fantastisk...

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg Wheel of Time trenger en HBO style TV-serie. Ikke noe cheezy Stargate (som jeg dog liker) type ting med dårlig CGI, litt teite kostymer, og superfake props.

 

@Armitage2

Det var et WoT spill fra før han døde, han gav også Wizards of the Coast tillatelse til å lage et penn og papir rollespill (3.5 d20) Han var i følge introduksjonen hans også glad i rollespill og var GM for sønnen og vennene hans (Det er sessions jeg skulle likt å være med på)

Personlig tror jeg at han ikke var nok inne i RPG på PC til å kontakt BioWare for å be dem lage noe :p

 

Jeg tror med en fast hånd på manus kan disse spillene bli bra. Et MMO er jeg litt skeptisk til. Ser for meg at det må bli noe som Turbine har gjort med lotr. Hvor man spiller parallelt med historien.

Lenke til kommentar

Etter Tolkien var det vel RJ sin WoT serie som fikk meg til å lese fantasy. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg, jeg likte forsåvidt det forrige spillet.

 

Når det gjelder filmatisering/ serie så kan vi jo se frem til George RR Martin sin "A song of ice and fire" serie som er i ferd med å få sin pilot for HBO i løpet av vinteren med blandt annet Sean Bean (Boromir) i en av rollene. En overlegen bokserie til WoT så det kan bli bra, forfatteren selv er i allefall i 100 over det virker det som.

 

Men spill og filmer av WoT, bring it on, vi kan bare håpe det blir like bra som bøkene, som stort sett holder ett bra nivå.

 

Edit: Gikk plutselig opp for meg hvor jeg henta nicket jeg bruker her fra. Feriemodus deluxe.

Endret av machineSin
Lenke til kommentar

Først skal piloten spilles inn i løpet av høsten/ vinteren, så ingenting er avgjort, men den har skapt en god del omtale i media de siste månedene i forhold til de andre seriene HBO planlegger piloter for. Og imo, det finnes ikke en kanal med så mange gode serieskapere som HBO så dette kan bli bra.

 

Men noen liker mora ...

 

WoT serien er bra den også, men satt ofte å følte at det ble dratt ut i det uendelige uten at noe skjedde med en litt for stereotyp type hovedpersoner (spesielt kvinnfolka som alltid vet best). Men god underholdning som kan bli bra både på lerret og som spill er det, "time will show" som dem sier i Flåklypa.

Lenke til kommentar

Spillet fra 1999 var kult, men for meg funket den 1st person shooter looken litt dårlig.

Mener å huske at det var basert på unreal 2 motoren. Var ikke fullt "skytespill" eller full RPG.

 

Tror det var det siste spillet jeg fikk med skikkelig boks.. (kjøpte det på ebay i 2002)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...