Gå til innhold

The Matrix Onlines siste time (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Interresen døde vel ut sammen med filmene..

 

Skjønner ikke hvordan så mange mmorpg spill kan overleve egentlig ?

 

Det høres kanskje mye ut at WoW har rundt åtte, ni millioner spillere, men det er bare småtteri i forhold til antall potensielle spillere totalt. Da snakker vi nok minst femti, hundre millioner. ;)

 

Ante faktisk ikke at Matrix Online fortsatt var i drift. Jeg trodde det ble nedlagt for flere år siden? :blush:

Lenke til kommentar
Det høres kanskje mye ut at WoW har rundt åtte, ni millioner spillere, men det er bare småtteri i forhold til antall potensielle spillere totalt.

De har vel runda 12 mill (dog har jo problemene i Kina hvertfall midlertidig redusert det noe).

 

Men, uansett, det er marked for ganske så mange MMOer. Man trenger ikke 10+ mill abonnenter for å tjene godt med penger. Selv håpet jeg Stargate ville bli brukbart, men det ser jo ut som om det er stor sjanse for at det aldri vil se dagens lys. Star Trek derimot ser ut til å være i rute for neste år, så krysser fingra. Hadde vært hyggelig med et brukbart fremtids-MMO for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Denne videoen er kanskje litt tåpelig når den er tatt ut av kontekst - mye intern humor og referanser til tidligere hendelser.

 

Giantbomb har kjørt en serie den siste måneden hvor de har startet fra bunnen av i MxO og kommentert underveis. Begynnelsen var preget av frustrasjon på grunn av gameplay og uvitenhet, og det førte igjen til hat fra spillere som virkelig tok prosjektet som en fornærmelse. Dette gjorde filmene generelt underholdende med mange tåpelige situasjoner. Det hele kulminerte i denne videoen hvor de slappet av og nøt den siste timen med de fleste andre på serveren i fred.

 

Hvilken avslutning hadde det vel vært uten dansing i rare kostymer? :)

Lenke til kommentar

Spillte det mye i begynnelsen, men etter 3-4 måneder ble buggene bare så altfor mye. Likte det, men som sagt så altfor altfor altfor mange game-breaking bugs over tid som slet på nervene. Ble disse noen gang fikset ? Så ikke akuratt store forbedringer i den tiden jeg var med

Lenke til kommentar

Det som er litt trist er at dette virkelig var et MMO som hadde potensiale. De hadde en historie som gradvis gikk videre, slik at brukerne kanskje kunne få en følelse av at verden ikke sto stille. Det er en av de store problemene mine med MMOer. Man levler en figur, topper han, raider dunegons om og om igjen. Historien trekkes ikke videre, og man står dermed på stedet hvil.

 

I tillegg til det så er jo selve Matrix-universet et univers som mye kunne gjøres med. Er sikker på at det hadde vært materiale til flere timer med film ekstra, kanskje til og med en TV-serie. Jeg kjøpte i min tid Matrix online, men av forskjellige årsaker (som at hybelhuset tok fyr, og jeg bodde på en leilighet uten nett i nesten ett år) fikk jeg aldri spilt det.

 

Jeg har dog funnet ut at det er noen minutters underholdning i å lese wikipedia-artikkelen om Matrix online. Der får man vite hva som har foregått og så videre.

Lenke til kommentar

Jeg digger den første Matrix-filmen, og Animatrix-filmen (den animerte med mange småhistorier) er heller ikke så verst. Problemet for min del er at de to oppfølgerne er meningsløse, og alt tullet med virkeligheten ble for rotete. Jeg kunne gjerne hatt flere filmer, men de må ta plass før den første filmen (eller i det minste ikke ha Neo med) og handle om andre folk. Kanskje en film om hvordan Morpheus og/eller Trinity fant virkeligheten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...