Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nokia 6700 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5 mpx kamera! Det var imponerende for en mobil i lavere prisklasse. Den blir nok en suksess. Det er likevel noen grunner til å styre unna denne mobilen. Som vanlig, så samler det seg støv under glasset. 0 problem å åpne med spesialskrutrekker, men likevel et ankepunkt. I tillegg later det til at menysystemet fremdeles er lite intuitivt å bruke, som med de aller fleste (alle) Nokia mobiltlf. Styr unna, inntil Nokia skjerper seg på disse frontene, sier nå jeg

 

(Sitter med min 3. Nokia mobil, og begynner å bli lei av disse svakhetene)

Lenke til kommentar

Syntes ikke man skal anbefale folk og styre unna en mobil man ikke har noen kjennskap til? Og mobiltelefoner generelt skal jo ikke oppbevares i støvete omgivelser. ( :) ) Selv syntes jeg ikke Nokia er noe dårligere enn andre på dette punktet, og har heller ikke problemer med støv under display på mine telefoner.

 

Og si at S40 menysystemet fremdeles er intuitivt og bruke, skjønner jeg ikke, har hørt dette om S60 men.. S40-serien til Nokia har vel noe av det mest brukervelige og enkle meny oppsettet jeg har sett, samt en av de som har forandret seg minst gjennom de siste årene, og noe av det som gjør at enkelte mennesker aldrig kjøper noe annet enn Nokia. Selger f.eks nesten ikke annet en S40 telefoner til eldre mennsker som ofte ikke liker vansklige telefoner.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Savner info om OS, kjører den S40 eller S60 (Symbian)?

 

Den kjører Series 40, altså ikke i nærheten av s60, så hvis du er ute etter en smartphone, så styr unna. I tillegg er vel T9 ordlista like ELENDIG som den alltid pleier å være i Nokia modeller. Dette er basert på ren empiri, he, he, eller kanskje jeg heller burde gråte en skvett?

Lenke til kommentar
Syntes ikke man skal anbefale folk og styre unna en mobil man ikke har noen kjennskap til? Og mobiltelefoner generelt skal jo ikke oppbevares i støvete omgivelser. ( :) ) Selv syntes jeg ikke Nokia er noe dårligere enn andre på dette punktet, og har heller ikke problemer med støv under display på mine telefoner.

 

Og si at S40 menysystemet fremdeles er intuitivt og bruke, skjønner jeg ikke, har hørt dette om S60 men.. S40-serien til Nokia har vel noe av det mest brukervelige og enkle meny oppsettet jeg har sett, samt en av de som har forandret seg minst gjennom de siste årene, og noe av det som gjør at enkelte mennesker aldrig kjøper noe annet enn Nokia. Selger f.eks nesten ikke annet en S40 telefoner til eldre mennsker som ofte ikke liker vansklige telefoner.

 

Jeg er redd du uttaler deg mot bedre viten. Jeg har brukt Nokia 6300 (Series 40) E51 (Series 60) og til slutt Nokia N95 GB (Series 60). Mine uttalelser er basert på ren brukererfaring, og jeg har erfart en trend hos Nokia. At mobilene ikke skal oppbevares i støvete omgivelser er gammelt nytt (velkommen etter). Jeg har kun hatt mobilene mine i lomma (altså støvete omgivelser), men til sammenlikning med SE mobiler, så har faktisk mine SE mobiler vært totalt støvfrie, så det er vel ikke så frøktelig urimelig å forlange en støvtett telefon, i hvert fall når det gjelder displayet? Ang. det du sier om at GUI`en til Nokia er så fantastisk, så er dette etter min mening ren og skjær sprøyt. Har du prøvd noen andre OS`er i det hele tatt? Hvis ikke, hva i huleste er det du sammenlikner med da? Hva mener du med at eldre mennesker ikke liker "vanskelige" telefoner? Hva er "vanskelig" for deg? Så Sony Ericsson er "vanskelig"? Hva med Samsung, LG, etc? Dette er den mest tullete uttalelsen jeg har lest på lenge her i forumet, og det forbauser meg ikke at noe slikt skulle komme fra en selger. Dere vet jo ikke mye, jfr. diskusjonen om Telebutikken. "Ignorance is bliss", spesielt for folk som deg

Endret av oberon
Lenke til kommentar
*

Jeg er redd du uttaler deg mot bedre viten. Jeg har brukt Nokia 6300 (Series 40) E51 (Series 60) og til slutt Nokia N95 GB (Series 60). Mine uttalelser er basert på ren brukererfaring, og jeg har erfart en trend hos Nokia. At mobilene ikke skal oppbevares i støvete omgivelser er gammelt nytt (velkommen etter). Jeg har kun hatt mobilene mine i lomma (altså støvete omgivelser), men til sammenlikning med SE mobiler, så har faktisk mine SE mobiler vært totalt støvfrie, så det er vel ikke så frøktelig urimelig å forlange en støvtett telefon, i hvert fall når det gjelder displayet? Ang. det du sier om at GUI`en til Nokia er så fantastisk, så er dette etter min mening ren og skjær sprøyt. Har du prøvd noen andre OS`er i det hele tatt? Hvis ikke, hva i huleste er det du sammenlikner med da? Hva mener du med at eldre mennesker ikke liker "vanskelige" telefoner? Hva er "vanskelig" for deg? Så Sony Ericsson er "vanskelig"? Hva med Samsung, LG, etc? Dette er den mest tullete uttalelsen jeg har lest på lenge her i forumet, og det forbauser meg ikke at noe slikt skulle komme fra en selger. Dere vet jo ikke mye, jfr. diskusjonen om Telebutikken. "Ignorance is bliss", spesielt for folk som deg

Snakker kun ut i fra egene erfaringer og det jeg får av tilbake meldinger fra kunder. Har også selv hatt både 6300, E51 og N95. Mulig jeg ikke har hatt støv problemer da jeg ofte ikke har en telefon i mere enn 4-8 uker av gangen. Brukte tidligere også nesten bare Sony Ericsson, men ikke så mange de siste årene. Brukt mye Samsung også, og noe LG samt et par HTC, men har aldrig falt helt til ro med Windows Mobile, så har brukt de fleste OS-er til mobiltelefoner med untak av Android, som jeg fortsatt har til gode :)

 

Når jeg sier at eldre mennesker foretrekker Nokia sine S40 telefoner snakker jeg kun ut i fra det jeg opplever som mobil selger. Samsung og LG sine menyer har bedret seg mye de siste årene, det skal de ha. Men selger S40 telefoner ca 80% av gangene til eldre mennesker, etter deres ønske. Syntes ikke selv S40 er så fryktlig spennende.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
"Oppfølgeren til Nokias 6300"? Trodde det var 6303 og ikke 6700.

6700 er oppfølgaren til 6300..

 

Ellers har eg telefonen i svart og er veldig godt fornøgd. Tastane er litt harde, så dei treng litt tilvenning, men etter ei stund så går det heilt fint. Denne kjem nok til å selge ekstremt godt :)

Lenke til kommentar

krizzzy, toucan, man kan vel si at 6300 ble en såpass suksess at den har fått to oppfølgere. 6303 kan regnes som en erstatter som fikser på de små negative punktene med 6300, mens 6700 Classic er et nytt og dyrere alternativ i samme sjanger, men med enda bedre byggekvalitet.

 

Jeg har hatt min 6700 Classic i omtrent en uke nå, og er veldig fornøyd så langt. Har ikke prøvd ut alt av funksjoner enda, men designet er rålekkert, byggekvaliteten er fantastisk og tastene er en drøm.

Lenke til kommentar
Oberon: Hvilke modeller har du hatt da?

 

Min Nokia N70 er snart 4 år. Har ikke fått støv under glasset på kameraet enda.

Mammas 6230i er det jo KLART at støv kommer under glasset på dekselet. Men den inneholder jo i alle fall nok tobakk til en kvart av en kvart røyk.

 

Det har jeg allere nevnt:-)

Lenke til kommentar

Til redaksjonen: Kommer dere også til å teste Nokia 6303 og/eller 6720? Hvis ikke, vær så snill å gjøre det likevel:)

 

Til eiere av de nevnte modellene, vær så snill å poste erfaringer i forumet.

 

Leste test av 6700 og 6303 ett eller annet sted. Kameraet på 6700 ble beskrevet som det beste 5 mp mobilkamera til nå.

 

2 minus med 6303: Ikke egen kameraknapp, lav ringelyd.

 

Ett minus med alle 3: Ikke kameradeksel/linsebeskyttelse.

Lenke til kommentar

Ser det sies at dette er oppfølgeren til 6300, både her og flere andre steder på nettet.

 

For min del ser dette mere ut som en naturlig oppfølger til 6500, og 6303 oppfølger til 6300, men men det spiller jo ingen stor rolle. Fin telefon er det uansett.

 

Men, utrolig teit at telefonen leveres uten adapter til 3.5mm,i motsetning til søstermodellen 6600slide. (Ref GSMarena, som har testet denne)

Lenke til kommentar
Men hva er "assistert GPS"?! Har den GPS, eller ikke? Eller er det en slags kvasi-GPS basert på triangulering mellom basestasjoner? Eller integrering av interne akselerometere?

Joda, den har GPS. Assistert GPS betyr bare at den bruker triangulering for initiell, omtrentlig posisjonsangivelse - sånn at du får kjappere fix på satelittene.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...