Gå til innhold

NTNU-forelesninger via Itunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom de tidligere har brukt It's:Learning kan dette vel beskrives som et syvmilssteg i riktig retning. Forelesninger som podcast -> bra tiltak.

 

Litt offtopic: Selv om NTNU har noen av de skarpeste og mest engasjerte datahjernene i landet, er de helt ute av stand til å få opp noen skikkelige nettsider. Om de hadde klart det, kunne de sikkert hatt et godt streaming/nedlastingsopplegg for forelesninger, med muligheter for beskyttelse og logging som de hadde ønsket.

Lenke til kommentar

Jeg trodde faktisk det var en glipp i den første artikkelen jeg leste om dette. Men jo mer jeg leser jo klarere blir det at det er eksklusivt til iTunes. Skuffende!

 

Det burde da virkelig hvertfall blitt lagt ut som torrents i tillegg.

 

Tiltaket i seg selv er selvfølgelig kjempegodt. Som det sies, det er tross alt oss skattebetalere som har betalt for dette i utgangspunktet. Nå gjenstår det bare at noen kloke hoder kan fortelle meg hvorfor akkurat kartdata er unntaket i den nye intensjonen om å gjøre slik informasjon fritt tilgjengelig.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

syns it's learning var helt greit. Fikk ikke med hva som ble sagt i timen, men alle notatene var jo der. så det fungerte, men dette er en forbedring, men syns nesten at de burde ordne en form for digital videokamera som tar opptak av hele undervisningen, for av og til så er det viktigste det som kommer ut av munnen på professoren.

Lenke til kommentar

Hadde tatt dem 2 minutter å legge disse ut som en RSS feed så Juice folket kunne satt alt til nedlasting.

 

Har akkurat sittet å sett forelesningene til Richard Feynman online på project TUVA. Så briljante forelesninger burde vært helt fritt tiljengelig uten en eller annen promotering av silverlight eller annet fjas.

 

Feynman er nok en av forrige århundres største lærere og vitenskaelige personligheter (en av nano teknologiens fedre). Tror ikke han hadde likt dette beskyttelses fjaset.

Endret av doofus
Lenke til kommentar

Jeg synes det er forkastelig at NTNU og UiS skal diskriminere ikke-iTunes-brukere på denne måten. De bør rette seg etter fornyingsdepartementets krav om å tilby offentlig materiale i åpne formater. Kilde. Vi er riktignok inne i en overgangsfase ennå, men når de først oppretter slike tjenester så bør de ikke starte i feil ende, men velge åpne formater fra starten av.

Lenke til kommentar

Fint at de vil gi ut forelesninger gratis på nett, men det får da være måte på halvveis gjennomføring. Hjemmesidene til prosjektet ser ikke ut, og selv om mange allerede bruker iTunes er det tåpelig å ikke gi en RSS-feed eller lignende med åpne formater.

 

De har nok en prioriteringsrekke på implementasjon, så skal nok ikke utelukke at det kommer snart, spesielt nå med nerdene på nakken :D

Lenke til kommentar
Bedre enn itslearning, men ikke så mye mer enn det. Dette er jo ikke helt lukket i motsetning til itslearning der man må ha innvilget undervisning for et semester for å få tilgang (såvidt jeg vet, eller er det mulig å få tilgang uten det?)

De la inn en funksjon for å åpne opp innhold for offentligheten nylig. Men det er ikke så fryktelig mange faglærere som har oppdaget denne muligheten enda.

 

Personlig mener jeg at samtlige faglærere burde vært pålagt å legge ut et visst minimum av faginfo for offentligheten.

 

Men ellers kan jeg ikke se at det har vært nevnt noe sted at forelesninger ikke skal legges ut andre steder, og mange av forelesningene har jo blitt lagt ut andre steder før. Matte 2 ligger for eksempel her.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...