Gå til innhold

Privatpersoner får Ubuntu-hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo slett ikke dumt tiltak. Får håpe de klarer å reklamere dette godt nok ut også da.

 

Mulig jeg er kravstor, men savner en entusiast/superuser supportløsning.

For disse er ofte over "starter" nivået, mens prisen for pro/adv kanskje er noe høy i forhold hvem disse menneskene er. Pro/Adv virker mer bedriftsrettet, og priset deretter.

 

Ubuntu har absolutt behov for cash, men jeg ser ikke for meg at mange her hiver seg på en starter-/propakke for å "støtte opp om" eller fordi de ser det som nyttig nok. Eller det er kanskje "nyttig", men da koster det også.

Lenke til kommentar

Bra tiltak. (Betalt support har vært tilgjengelig for private før også, men markedsført mer mot bedriftsbrukere)

 

Et tilbud om betalt support er bare bra. Dette bør også bli et alternativ for PCer som kjøpes i butikk.

Jeg håper det markedsføres sammen med PCene og at kunden må velge selv om man vil kjøpe supporten eller ikke. Gjerne med rabatt for kjøp av support sammen med PC, samt at butikken får en fornuftig fortjeneste på salg av support-abbonement.

 

F.eks betal for 1 år support - få 2 år.

Lenke til kommentar

Som provisorisk tiltak, ok, men ikke mer enn det.

 

Jeg mener at vi har mistet fotfeste og visjoner. Alle vet at gjennom tiden vi har utviklet oss positivt med å tilegne oss kunnskaper. Internett, bruk av PC, er blitt så viktig del av daglig livet, at man er nød til å få det godt implementert i skole, i undervisnings form.

 

Så, Open- Source, bestemme hva dere vil, slutt å henge etter MS, kvalitetssikre deres produkt, modifisere gratis-free begrepet deres, slutt å polarisere folket så destruktivt, og kjempe for å få livets rett via varige dokumentert kanaler. Glemme hvorfor MS har kommet som langt, og all dritt som følger med slike viklinger, og starte verdig med genuine formål.

 

Få Open-Source i skoler.

 

Det er det "jeg" ønsker, veldig sterk.

Endret av Skagen
Fjernet size=3 for hele innlegget.
Lenke til kommentar

wiberos, hva gjør -du- for å få åpen kildekode inn i skolene? Husk at åpen kildekode i stor grad er basert på frivillig arbeid.

 

Åpen kildekode-miljøet gjør en bra jobb i et vanskelig marked, noe den markante veksten de siste fem årene har vist.

 

Lurer egentlig litt på hva du vil med innlegget ditt, og hvem er disse "vi" du snakker om?

 

Canonical har nå startet internasjonal bruker-support for vanlige brukere, og om det ikke er et verdig tiltak vet sannelig ikke jeg hva du mener med "verdig"..

Lenke til kommentar

Vi, er vi, alle sammen, individer, mennesker.

 

Hva gjør jeg? Ikke mer enn å stille meg likegyldig til hvor kildekode kommer fra, og respektere det, som en resurs for å utføre oppgaver.

 

Ikke mer enn at en open-source bruker, er likeverdig for meg, og prøver i det så lite jeg kan, og supportere, og I det så lite jeg kan å stadig mer tilegne meg kunnskap om det.

 

Men jeg, eller andre som har vært en del år på denne planeten, vet veldig godt, at det vi kan bidra kortsiktig med, er å fortelle om parallell tenking.

 

Parallell tenking for meg, er kunnskapen om hvordan vi kan forholde oss til problemstillinger, eller utfordringer, tosidig. Dvs at det jeg ikke liker eller liker, gjelder for alle, kan ikke uten videre kritisere eller fordømme, og dermed åpner jeg for oppriktig verdighet og forståelse.

 

"VI" mennesker har gått i en ond sirkel. Nesten ingenting har forandret i mine øyne siden vi startet å telle år. Hvorfor?

 

Derfor er, det viktigste av alt annet, å påvirke til en forståelse, at enhver anstrengelse for fremtiden, er måten vi kan utvikle-lære ungene våres.

 

Det gjelder på så mange felt.

 

Og når det kommer til Open-Source, så mener jeg at, å embrace

 

Canonical har nå startet internasjonal bruker-support for vanlige brukere, og om det ikke er et verdig tiltak vet sannelig ikke jeg hva du mener med "verdig"..

 

er ikke bra nok, MEN jeg sier ikke at det er IKKE verdig. Vi anstrenger oss så lite for å forstå hverandre, og ofte kommer misforståelse fremst, som igjen trigger polarisering.

 

Det er helt umulig å forklare meg, på grunn av språk, slik jeg vil, og spesielt med måten jeg skriver. Så vennligst ikke forhaster deg...

 

Som et eksempel til dårlig polarisering, for meg, er deling av Linux-Windows brukere forumet. Det er kunnskapen og vilje å beherske output av den kode som en maskin kjører, og ikke kildekode.

 

Hvordan vi vil noe gang akseptere hverandre?

(hos oss, det er Windows-Linux-Mac i bruk. Og vi liker særdeles godt å hjelpe hverandre, og vi liker muligheten vi får for å løse utførdringer i felleskap, og å dele kunskapen. Men veden forandrer ikke bare på grunn av bare oss)

 

Vi må starte med planke ark. Fra skolebenken. Og Open-Source MÅ være der. Det er forandring for meg, og det er i takt med alt annet frivillig material som skole er basert på. Eller tar jeg feil?

 

Hva syns du? Hva syns du at jeg burde gjøre for å få åpen kildekode inn i skolen? Hjelp meg med det.

(skal vi lage lister med underskrift å sende inn til politikere?)

 

 

Jeg takker veldig for at du tok tid å kommentere det, mye mer forsiktig og aktsomt enn forumet virker som, i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...