Gå til innhold

Test: Corsair HX750W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støymålingene fra HW sine tester tar jeg med en stor klype salt, se heller på SPCR sine tester.

 

Produsenten: det er hipp som happ hvilken vei den blir montert, men hvilket kabinett skal du ha den i ? I f.eks. Antec P18* bør du montere med vifta ned, er ramme der som gjør at det blir nok luft likevel.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så merkelig når man holder seg til slike produsenter. De vil ikke engang ha 80 gold merke, for å være helt sikker på at ingen skal føle seg snytt. Da snakker vi ærlighet. Det samme med skikkelige komponenter.

 

Greit, de er ikke de billigste, men kvalitet koster noe mer, og det er de ærlig verdt. Overlever fint både 2 og 3 billig psuer, og da er denne plutselig veldig billig :)

Lenke til kommentar

Litt konstruktiv kritikk :

 

I innledningen : "De er overdimensjonert på flere måter som gir forbrukerne store fordeler"

 

*Dette er troligvis ikke helt sant lenger, et kraftig skjermkort kan trekke opp til 300W effekt uklokket , legg på en klokket cpu, et par harddisker, store vifter, usb enheter og Dvd drev og du forstår fort hvorfor du ønsker en kraftig psu.

 

Andre fordeler med å ha en større psu enn det man stort sett trenger :

 

*Lavere driftstemperatur inne i selve psu'en , dvs langt lengre levetid.

*Sannsynligvis mer stabile spenninger.

*Lavere støynivå.

 

Sånn sett så synnes jeg at testen burde også ta for seg følgende forhold :

 

*Måle interntemperaturen og exhaust i Psu'en.

*Ta opp støylyden og sørge for at vi kan høre den i form av en mp3 fil?

 

Hovesakelig så vil en høy interntemperatur på psu'en kunne gi oss en indikasjon på om den vil ha en lang levetid (avhengig av hvilke caps som er brukt) og eventuelt stabilitet over tid.

Lenke til kommentar

Corsair lager så deilige strømforsyninger:) Har HX1000 og har ikke angret et sekund på at jeg brukte 1800 kr på en strømforsyning.

Ren og skjær kvalitet tvers igjennom, skikkelig tung og robust sak med 5 (!) års garanti fra produsent. Denne er sikkert av samme kaliber, Løp og Kjøp!

Lenke til kommentar

Har dette PSUet i et Antec 902. Sett bort fra at det støyer litt over middels er det et knall gjennomført kvalitetsprodukt. Fra man åpner esken til man har installert den ferdig i maskinen føler man virkelig at dette er et produkt som har blitt produsert og pakket inn med omtanke. Selve PSUet ligger i en egen pose og det følger med en egen pose med borrelås for å oppbevare de overflødige kablene. Du får også med alle nødvendige kabler og vel så det. Bare merk at hvis du skal ha 3-SLI eller 3-CF med skjermkort som trenger 2x6/8 pins kontakter må du finne et større PSU da det kun støtter 4x 6/8 pins kontakter :) Og er du støyallergiker ville jeg nok sett meg om etter andre, mer stillegående alternativer.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Litt konstruktiv kritikk :

 

I innledningen : "De er overdimensjonert på flere måter som gir forbrukerne store fordeler"

 

*Dette er troligvis ikke helt sant lenger, et kraftig skjermkort kan trekke opp til 300W effekt uklokket , legg på en klokket cpu, et par harddisker, store vifter, usb enheter og Dvd drev og du forstår fort hvorfor du ønsker en kraftig psu.

 

Overdimensjonert er vel gjerne ment som at enheten faktisk klarer å levere en høyere effekt enn det som er spesifisert. Ikke at 750W er "overdimensjonert" i forhold til hva en moderne kraftig PC har mulighet for å trekke.

 

Det er bevist gang på gang at Corsair sine PSUer klarer å levere oppgitt effekt og mer til. Og det er nok det anmelderen sikter til her.

 

Og når det er sagt, du skal ha litt av en maskin før du trenger noe mer enn 750W PSU (såfremt den faktisk klarer å levere 750W, og det gjør alle PSUer av god kvalitet). Det er gang på gang postet grafer som viser kraftige skjermkort i overklokkede systemer, både med 1-2-3 og 4 skjermkort, sammen med total effekt som systemer trekker. Det finnes selvfølgelig situasjoner hvor du trenger mer, men for 19 av 20 personer så holder 750W i lange baner, selv ved bruk av flere skjermkort + overklokking.

 

Personlig har jeg både Corsair HX strømforsyninger, og Seasonic M12D 850. Jeg ville ikke ha byttet ut min M12D med en eneste Corsair, uansett hvilken. Men hvis man tar hensyn til prisen, så lager Corsair helt fantastiske strømforsyninger med sin HX-serie. Har ingen problemer med å anbefale HX-serien til de som trenger en god strømforsyning.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har noen erfaringer å dele når det gjelder støy og denne 750W modellen nå?

Det jeg er opptatt av er støy ved lav last, og hvor mye verre det må forventes å være sammenliknet med HX650.

 

Hele ideen med 140mm viften er jo å kjøre viften saktere ved tilsvarende varmeutvikling, så den burde i teorien være stillere.

Men er det altså slik at Corsair har justert lavt turtall for høyt, er viftekonstruksjonen dårligere, eller på hvilken måte/situasjoner støyer den mer enn HX650?

 

Dilemmaet er at jeg må sette sammen en maskin fra Komplett, og hadde egentlig satt opp HX650 som hadde litt redusert pris forrige uke, i dag er det derimot billigere å kjøpe HX750... :hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...