Gå til innhold

Opera Mini når nye høyder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg har regnet rett blir det i gjennomsnitt 3883 nettsider per sekund. Imponerende!

 

Det betyr også i gjennomsnitt 12,6 nettsider per bruker per døgn.

 

Tenk kor ufattelig mykje meir det hadde vore om tele-selskapene ikkje hadde krevd så usaklige summer for enkel browsing. Om ein ser på kor utbredt og populært Opera Mini er for berre kompresjonen sin skyld, så burde ein jo nesten ta hintet. Billigere surfing på mobil, høgere adopsjon, meir inntekter.

 

Tenker eg sjølv hadde satsa på billigere tjenester for å få så mange hekta som mulig, og seinere skrudd opp prisene om nødvendig...

Lenke til kommentar
Tenk kor ufattelig mykje meir det hadde vore om tele-selskapene ikkje hadde krevd så usaklige summer for enkel browsing. Om ein ser på kor utbredt og populært Opera Mini er for berre kompresjonen sin skyld, så burde ein jo nesten ta hintet. Billigere surfing på mobil, høgere adopsjon, meir inntekter.

 

Mener å huske at Opera Mini koblet til nettet for å laste ned siden også koblet den fra så du kunne lese uten å måtte betale store beløp.

Lenke til kommentar

Opera Mini er et must på min Nokia N95 8GB da Nokias nettleser suger. Selv på en superrask internett-linje laster den nettsider supertregt. Eneste imponerende med den er at den spiller flash. Den må også laste ned sider på nytt når man blar tilbake. At Nokia nedprioriterer surfing er helt utrolig. Det er blitt et enorm marked på det området. Det burde få inn en S60-versjon av Opera (med mulig for kompresjon).

 

Opera Mini, selv med bilder (lav kvalitet) bruker utrolig lite data. Forstår godt at den blir brukt mye i disse landene, hvor nettilgang er begrenset, og Opera Mini gir en billig måte å utforske nettet på.

Lenke til kommentar

Kan det tenke seg at kriminelle bruker Opera Mini for å skjule seg og sine aktiviteter? F.eks i land med sensur vil bare myndighetene se at brukeren åpner en tilkobling mot en norsk server (evt andre plasser) som ikke inneholder noe skummelt. Nå bruker jo også Opera 10 samme teknologi hvis man aktiverer det.

 

Kan hvem som helst lage en nettleser og koble den opp mot Operas servere, eller er dette meget sikre systemer som sikrer at kun Opera får koble seg opp?

Lenke til kommentar
Kan det tenke seg at kriminelle bruker Opera Mini for å skjule seg og sine aktiviteter?

http://dev.opera.com/articles/view/opera-m...equest-headers/

 

Sjekk "X-Forwarded-For".

 

Kan hvem som helst lage en nettleser og koble den opp mot Operas servere, eller er dette meget sikre systemer som sikrer at kun Opera får koble seg opp?

Tror neppe Opera ville godtatt at andre nettlesere snyltet på båndbredden deres, gitt :D

 

 

 

Er du sikker på att tallene din stemmer. Synes det hørtes lite ut med 157 milioner kroner i omsetning når man har 627 ansatte.

Dette er jo i kvartalet.

 

 

 

Men, ja, 9.* har vært litt nedtur ang. stabilitet.

Har ikke hatt noen slike problemer, jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...