Gå til innhold

Blu-ray tapte i Kina?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om dette kanskje ikke høres så mye ut så utgjør det i befolkning et tall som er 10-gangeren større enn norges befolkning.

Gikk det litt raskt der? 10-gangen? Eller ble det litt "muntlig"?

 

Befolkningen i Kina i følge CIA World Factbook:

1,338,612,968 (July 2009 est.)

 

Befolkningen i Norge fra SSB

4,829,332

 

Dvs at Kina har ca. 277 ganger så mange inbyggere som Norge.

 

Dessuten skrives vel Norges med stor N?

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Selv om dette kanskje ikke høres så mye ut så utgjør det i befolkning et tall som er 10-gangeren større enn norges befolkning.

Gikk det litt raskt der? 10-gangen? Eller ble det litt "muntlig"?

 

Befolkningen i Kina i følge CIA World Factbook:

1,338,612,968 (July 2009 est.)

 

Befolkningen i Norge fra SSB

4,829,332

 

Dvs at Kina har ca. 277 ganger så mange inbyggere som Norge.

 

Dessuten skrives vel Norges med stor N?

 

Gikk det litt fort når du leste?

 

Det kinesiske formatet har ca 3% av det kinesiske markedet, DET tilsvarer omtrent 10 ganger norges befolkning, det var det eg leste

Lenke til kommentar
Nærmere 8 men :whistle:

 

Ser ikke for meg at dette kommer til å gjøre noen forskjell for folk utenfor kina.

 

Det skal du ikkje si. Kina er ett så stort land at de har veldig stor påvirkningskraft på resten av hverden. Hva om de lanserte disse spillerene internasjonalt til halve prisen på Blu-Ray?

Lenke til kommentar
Nærmere 8 men :whistle:

 

Ser ikke for meg at dette kommer til å gjøre noen forskjell for folk utenfor kina.

 

Det skal du ikkje si. Kina er ett så stort land at de har veldig stor påvirkningskraft på resten av hverden. Hva om de lanserte disse spillerene internasjonalt til halve prisen på Blu-Ray?

 

Har på følelsen at innestengte Kina ikke akkurat bryr seg om andre språk på sitt eget format enn Kantonesisk og Mandarin.

På en annen side så kan det hende de store filmseleskapene ser dette som et marked og begynner produsere Hollywood filmer på dette formatet?

Lenke til kommentar
Problemet er vel at Blu-rayplater koster mere enn alternativene og da er det ikke så rart om "folket" faktisk ønsker seg det formatet som er rimeligst med omtrent lik kvalitet.

Uansett så kommer B-r og andre plater til å være kortlivet IMO. Det er nok bare et intermezzo før minnekort og HDD overtar hele markedet.

 

Hvor mye betaler du for en DVD eller en CD?

 

Folk flest har ingen hemninger i å betale 100-150kr for en DVD eller en CD.

 

Jeg har betalt rundt 110kr gjennomsnittlig for de blu-ray'ene jeg har, nærmer seg 80 nå.

Lenke til kommentar
Nok en gang; samme film på Blu-ray koster vesentlig mer enn på DVD, og det er bare noen få unntak der prisforskjellen er minimal. De fleste DVD-filmer får du for 99 kr eller mindre her til lands, billigere om du bestiller fra utlandet.

 

Japp, helt klart, men poenget er simpletenn det at siden folk flest betaler rundt 100kr for en DVD i Norge, ofte mer. Kunne de like så godt ha kjøpt en BD fra utlandet, men igjen siden DVD også er rimeligere der kan det hende de går for det uansett. =)

Lenke til kommentar
Problemet er vel at Blu-rayplater koster mere enn alternativene og da er det ikke så rart om "folket" faktisk ønsker seg det formatet som er rimeligst med omtrent lik kvalitet.

Uansett så kommer B-r og andre plater til å være kortlivet IMO. Det er nok bare et intermezzo før minnekort og HDD overtar hele markedet.

Folk flest har ingen hemninger i å betale 100-150kr for en DVD eller en CD.

Jeg har betalt rundt 110kr gjennomsnittlig for de blu-ray'ene jeg har, nærmer seg 80 nå.

Jeg tenkte primært på plater som man kan brenne selv, men det kom vel ikke fram i innlegget mitt ;) For min del har jeg hatt samlinger av LP, MC, VHS, CD og DVD. Denne gangen gidder jeg ikke være med på å bygge opp en ny hylle og alt havner på harddisk inkl musikken.

Har Blu-ray på PS3 om det mot formodning skulle bli aktuelt å kjøpe en hardcopy.

 

Verden er i endring og blårussen må bare henge med om de ønsker eller ei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...