Gå til innhold

Xbox 360-salget øker (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kom litt overraskende på meg, ville trodd at salget sank gradvis etter at størstedelen av de interesserte kjøpte maskinen under eller kort tid etter lansering?

Det viser jo imidlertid at prisen spiller en stor rolle på salget.

At microsoft har sett en liten nedgang i inntekt i form av ren hardware kan vel ikke være noen overraskelse? Som artikkelen peker på er det godt mulig at det økte antallet konsoller i markedet gagner microsoft på andre måter som veier opp for og kanskje overskygger det synkende overskuddet ved konsollsalg.

 

Når det gjelder den heller bråkete lydprofilen til konsollen kan jeg ikke annet enn å si meg enig. Ikke akkurat noe turn-on :(

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar

360'n min(med jasper brikkesett) bråker mye mindre enn min ps3 60gb, forutsatt at man har innstalert spillet på harddisken, bare for å ta en sammenligning.

 

Her i landet vil jeg tro at gamestop sitt 999,- tilbud har gjort at det har blitt solgt endel konsoller

Lenke til kommentar
360 er vel på lang tid moden for en oppgraderining, gjerne med en med stillegående og effektiv kjøleløsning. Er det noe som tenner meg av for Xbox360 er det lyden den gir fra seg.

Det som virkelig støyer i en X360 er det optiske drevet, og dersom konsollen har Jasper-chipset (eller nyere) er den mer støysvak enn PS3 når man spiller fra HDD og ikke det optiske drevet.

 

wotg: nextgen-konsoller er jo ikke engang annonsert ennå... Smålei av å høre inneværende konsollgenerasjon omtalt som "nextgen" (next generation) når det strengt talt er "currentgen" (current generation)... Project Natal virker svært spennende, though!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Lei av dette, det er nåværende generasjon og ikke neste generasjons konsoller. Så fort en konsoll kommer ut er det nåværende generasjon.

 

PS! Lei av at folk blander to språk, Norsk og Engelsk.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
PS! Lei av at folk blander to språk, Norsk og Engelsk.

Den var rettet til?

 

Visse ord og uttrykk er jeg veldig for å ikke fornorske for mye. "Huskekjepp" er et godt eksempel på det, selv om jeg faktisk syns dette ene uttrykket er over gjennomsnitlig festlig. ;)

Lenke til kommentar
360 er vel på lang tid moden for en oppgraderining, gjerne med en med stillegående og effektiv kjøleløsning. Er det noe som tenner meg av for Xbox360 er det lyden den gir fra seg.

 

Slik jeg har skjønt det er det drevet som bråker, ikke viftene. I alle fall er det slik ved min X360, det er ikke viftene som bråker aller mest, når bare maskinen går er det nesten ingen lyd av den, sett inn en film eller et spill og treskverket starter. Sammenlignet med PS3 er drevet ufattelig mer bråkete. Det er da det hjelper med et skikkelig lydanlegg som overdøver lyden tilstrekkelig :)

Lenke til kommentar
Lei av dette, det er nåværende generasjon og ikke neste generasjons konsoller. Så fort en konsoll kommer ut er det nåværende generasjon.

 

PS! Lei av at folk blander to språk, Norsk og Engelsk.

Hvis du ikke har noe bedre å bidra med, så er det kanskje like greit å la være?

Produsentene selv kaller sine konsoller for nextgen, man kan selvfølgelig diskutere logikken i en slik uttalelse, men slik er det nå engang. Ingen mister noe nattesøvn over slikt.

Er det så farlig om det dukker opp noen Engelske ord her og der?

Hovedspråket mitt på jobben er Engelsk, her i Norge bør vi være fornøyde over at vi behersker Engelsk såpass bra som vi gjør, se på mange av de Europeiske landene som har et system som dubber alt som kommer utenfra, de skjønner jo ikke bæret når de er utenfor sine egene landegrenser.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Alt er relativt? De er vel next-gen i forhold til last-gen :) Men må egentlig si meg imponert over at 360'n holder koken, den ble vel lansert i 2005, og nye spill ser egentlig helt OK ut for det. 5 år i den bransjen der er en del.

 

Men Natal blir sikkert morro (selv om jeg stort sett spiller i horisontal posisjon)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...