Gå til innhold

Test: Vi har testet den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver at 3G varianten bruker mellom 5-7 sekunder på å starte youtube. Rart, min 3G bruker under 2 sekunder fra jeg starter app til den er klar til å søke. Håper dere ikke har tatt hastighetsmålinger med en ny "fresh" 3GS mot en 3G lastet med mye dilldall? Iphone er vel som alle datamaskiner som kjører et litt større OS, de blir tregere med tiden.

Lenke til kommentar

Fin test, ser ut til og dekke det meste. Bruker heller ikke mer enn 2-3 sek på og starte YouTube app-en her hos meg, selv om jeg har en hel del dilldall installert. Men kjenner i blant at en raskere prosessorer og mere minne hadde vært kjekt. Kamera biten bryr jeg meg egentlig ikke mest om, setter mere pris på at batteritiden har blitt bedre.

 

:)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Skjønner enda ikke at ikke folk kan skjønne at nettop mangelen på multitasking er en fin ting.. Kjenner flere som har WM igjennom jobben, som klager over at mobilen blir treg og trenger både en og to restarter i løpet av dagen (fordi personen som bruker telefonen ikke skjønner at når han trykker på x'en så lukkes ikke programmet, det minimeres og fyller minnet)

 

Så for den gemene bruker som jeg har mest å gjøre med, så er det ett pluss at multitasking ikke er tilstede, ikke ett minus

Lenke til kommentar

Telefonene er "helt grei", men får terningkast 5?

 

Som den iPhone fanboyen jeg er synes jeg iPhone 3G er genial. Og skal selvfølgelig skaffe meg 3GS. Jeg ser heller ikke problemet med at iPhone og iTunes går hand i hand. Men forstår de som vil bruke andre programmer. Det som er så utrolig greit med å synce med iTunes, er at når jeg kjøper 3GS, så trenger jeg bare synce en gang, så er den nye telefonen akkurat lik den gamle. Du slipper å legge inn kontakter, apps etc.

 

Har ikke lagt merke til det du nevner angående dårlig dekning. Men sjekker aldri det så lenge jeg ikke opplever skurring i samtalen.

 

Strengt tatt så låser vel ikke iPhone deg til operatøren, noe mer enn andre telefoner? Du får kjøpt den uten abonnement, og du kan bryte abonnementet.

 

Jeg vil også gjerne se en bedre underholdningstelefon? Du sier den er "helt grei" til underholdning. Jeg mener den er best på markedet akkurat på det.

 

iPhone har ikke all verdeens funksjoner, men du den har, blir i alle fall brukt. Slik er det ikke på alle andre telefoner.

Lenke til kommentar

Testen sier:

 

"Google Maps ser ut til å ha fått en god oppdatering siden Iphone 3G kom, nemlig muligheten til å geleide deg gjennom en kjørerute. Da vi testet Iphone 3G, kunne telefonen kun vise oss kjøreruten, ikke lede oss gjennom den. Dette kan Iphone 3GS."

 

Dette har da jeg gjort på min 3G siden 2.0.

Lenke til kommentar
Skjønner enda ikke at ikke folk kan skjønne at nettop mangelen på multitasking er en fin ting.. Kjenner flere som har WM igjennom jobben, som klager over at mobilen blir treg og trenger både en og to restarter i løpet av dagen (fordi personen som bruker telefonen ikke skjønner at når han trykker på x'en så lukkes ikke programmet, det minimeres og fyller minnet)

 

Så for den gemene bruker som jeg har mest å gjøre med, så er det ett pluss at multitasking ikke er tilstede, ikke ett minus

Ehm... ingen grunn til å ødelegge for de som foretrekker og nesten må ha multitasking fordi enkelte ikke skjønner at programmer kjører i bakgrunnen.. Det at programmer legger seg i bakgrunnen dersom du trykker på X knappen på WM fant jeg ut etter 1 time bruk, vil si de du kjenner som har WM ikke er verdig den hvis de ikke forstår jeg på multitasking. Jeg for min del liker å kunne gjøre forsjellige ting på mobilen samtidig, og er den eneste grunnen til at jeg ikke vurderte 3G når den kom ut

Endret av Babality
Lenke til kommentar

De fleste er nå blitt kjent med iPhone OSX, og de som har en iPhone/iPod vet at AppStore er det som gjør iPhone til iPhone.

 

- Dårlig kamera? Jeg bryr meg ikke, siden jeg tar maks 2 bilder i mnd.

- Google Maps er, vel et pengesluk. Kjøp Navigon fra AppStore.

- Dårlig batteri. Vel.. Lite man kan gjøre med det.

- Ingen multitasking (med mindre man jailbreaker), men vi har Push-notifications, som dere merkelig nok ikke nevner om i testen! Fy!

 

- Uendret design. Jeg klarer meg nok ett år til med dette designet.

 

Konklusjon: Jeg skal ha 3GS. Koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar

Små Pirk!!!!

 

""Radio"" finnes på Apple App store :ermm:

""Multitasking"" er det vel noe den gjennomsnittlige bruker kan klare seg uten.

 

""""Låser deg i utgangspunktet til operatøren du kjøper den via""", det gjelder alle telefoner helt til bindingstiden går ut. Kan jo "bryte" som noen over nevner.

 

Tvinges til å bruke Itunes. Det er det forskjellige meninger om, min mening er at det er OK, da jeg er MAC bruker :whistle:

 

Da er det dårlig dekning og dårlig kamera som står igjen!!!

(Jeg mener det er SMÅ PIRK)

Lenke til kommentar
""""Låser deg i utgangspunktet til operatøren du kjøper den via""", det gjelder alle telefoner helt til bindingstiden går ut. Kan jo "bryte" som noen over nevner.

Om du kjøper fra Telenor kan du få selve telefonen opplåst, gratis, lovlig. Så kan du selge den for alt for mye penger, kjøpe en ny telefon (og dermed starte bindingstiden på nytt, ingen gebyrer eller noe - kun prisen på telefonen), låse opp, selge og slik fortsetter det :p

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. Jeg surfet på nett konstant omtrent fra oslo til trondheim, på tog, og hadde aldri problemer med dekningen. De gangene den viser under to / tre streker er når den bytter fra f.eks Edge til GPRS o.l.

 

EDIT: Det var dog en 3G, går ut ifra at den er lik, om ikke dårligere.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...