Gå til innhold

Sony Ericssons nye Xperia-mobil er "i salg"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig oppløsning. Ville det ikke vært naturlig å velge WVGA?

 

Edit: Videoen av rachel UIen hadde en orginal oppløsning på 852 x 480 pixels, noe som tilsier at 800x400 er vrøvl. I tillegg har ikke skjermen en 2x1 størrelse.

 

Android telefoner bør vel gjøre en sak av å standardisere oppløsninger så utviklere kan sørge for at apps ser bra ut. Tror vi får vente å se til de endelige specsene kommer.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Det er så mye som ikke stemmer med denne telefonen... Kameraet er på feil side av det som er vanlig på en telefon og statuslinjen tilsier at den ikke kjører Android. En merkelig "kreasjon" som absolutt er spennende. Det blir forøvrig feil å si at Xpansys selger telefonen, de sier den kommer for salg men ikke når, den har heller ingen prislapp. Tror nok Xpansys er litt vell tidlig ute her, hvis ikke ville nok flere utenlandske butikker gjort det samme. En annen ting som understøtter at dette er tull fra Xpansys side er at de sannsynligvis oppgir feil skjermoppløsning på telefonen, da den sannsynligvis vil være 852 x 480 piksler og ikke 800 x 400 piksler.

Lenke til kommentar

Dette er for godt til å være sant, og da er det vel i de fleste tilfeller ikke sant. Jeg velger å ikke ha forventninger og venter egentlig bare på at SE sier enten: "Nei, dette er bare sludder og pølsevev" eller "Joda, vi holder på med en Android-basert mobil. Den kommer i salg til julerushet i 2010 (les: april 2011)".

Lenke til kommentar

Windows Mobile er jo det beste som er der ute. Det er raskt nok på X1, har meget bred applikasjons-støtte, støtter alt av oppløsninger, osv.

 

Apples OS er for begrenset, Android ikke avansert nok og har ikke bred nok applikasjons-støtte og S60 5th er bare jevnt over dårlig over hele linja.

Lenke til kommentar

Snakkket med en butikk her som hadde stabler med windowsbasert SE på lageret, de hadde svært få vennlige ord om operativsystemet.

 

HTC rømmer også MS-skuta så fort de kan om dagen, så det ser ut til at markedets tale er klar. MS er i ferd med å bli sparket ut av smartphonemarkedet, og dipper vel under 10% markedsandel i år. Neste år blir det etter alle solemerker minst like ille. Ikke usannsynlig at andelen dipper under 5%.

Kilde: http://www.itproportal.com/portal/news/art...ws-mobile-2010/

 

Hva er det som ikke er avansert nok med Android forresten?

Lenke til kommentar
Windows Mobile er jo det beste som er der ute. Det er raskt nok på X1, har meget bred applikasjons-støtte, støtter alt av oppløsninger, osv.

Da har jeg hørt det og. Det beste? Hva med det verste?

WM er treg og ustabil, noe som ofte fører til en daglig reboot av telefonen. Det er heller ikke laget for touch skjermer og er lite intuitivt å bruke. UIen er på linje eller dårligere enn symbian og langt langt bak iPhone og Android.

 

Når det gjelder programvare, så er det iPhone som er ledende. Og man finner også det aller aller meste for Android (nevn gjerne mangler om du vet om noen) og kommer til å øke langt mer enn WM fremover. Både android og iphone har mye programvare som aldri kommer til å bli utviklet for den dødende WM. Og mer kommer, som Spotify og Google Wave.

 

 

Apples OS er for begrenset, Android ikke avansert nok og har ikke bred nok applikasjons-støtte og S60 5th er bare jevnt over dårlig over hele linja.

Iphone OS ER begrenset, men det er likevel er utrolig solid telefon. Den er overlegen på programvare og har (nå) alt av funksjonalitet som man forventer av en moderne telefon. For utenom multitasking da. Også blir man låst til Apples programvare og slikt vås. Og apple bestemmer mer eller mindre hva du får lov til å installere på den. Men jeg hadde tatt en Iphone over min Xperia anyday. Heller noe som er litt begrenset enn noe som bare gir meg hodebry.

 

Android ikke avansert nok? Helt alvorlig? Nevn i fleng!

 

Og nøyaktiv HVA er S60 dårligere på? Jeg kommer ikke på NOE. Det er MYE mer stabilt, det føles raskere og mer responsivt. Det har mye programvare samt en app store, enn hvor dårlig den er så har WM ingenting. Og når den kommer, så ekskluderer alle eksisterende kunder. Nei fysj.

 

Ta gjerne en nærmere titt på det jeg mener ved å klikke på signaturen min. Kanskje du kan lære noe og...

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Windows Mobile er jo det beste som er der ute. Det er raskt nok på X1, har meget bred applikasjons-støtte, støtter alt av oppløsninger, osv.

 

Apples OS er for begrenset, Android ikke avansert nok og har ikke bred nok applikasjons-støtte og S60 5th er bare jevnt over dårlig over hele linja.

 

Android er da avansert som pokker, og grunnen til at det ikke har store mengder tilgjengelige applikasjoner enda, er jo at det er et flunka nytt system.

 

Jeg må innrømme at jeg er en småsmule skeptisk til programvarebibloteket til Android selv, med tanke på at det eneste utviklingsspråket til Android er Java, i motsettning til WM, som både støtter C++ og Visual Basic. Men jeg tror ikke det skal være noe problem.

Lenke til kommentar
Windows Mobile er jo det beste som er der ute. Det er raskt nok på X1, har meget bred applikasjons-støtte, støtter alt av oppløsninger, osv.

Da har jeg hørt det og. Det beste? Hva med det verste?

WM er treg og ustabil, noe som ofte fører til en daglig reboot av telefonen. Det er heller ikke laget for touch skjermer og er lite intuitivt å bruke. UIen er på linje eller dårligere enn symbian og langt langt bak iPhone og Android.

 

Jeg rebooter "aldri" min Xperia og finner den ikke treig i det hele tatt. Kan faktisk ikke huske sist jeg restartet den, vil tro jeg har en oppetid på rundt en måned nå. Men som med det meste annet, er man idiot og har 300 åpne programmer så blir alle smartphones treig. Dårlig skrevet programvare kan også spise opp minne og føre til at en reboot blir nødvendig. Det er dessverre slike ting man må leve med når man har en smartphone og om man ikke takler det / har den nødvendige kunnskap til å håndtere slikt, så burde man kanskje ha en dumb-phone istedet som iPhone eller SE A200/300.

 

Original WM 6,1 har en ganske kjip home-skjerm og er lite touch-vennlig, det er jeg helt enig i. Men siden dette er WM så finnes det en HAUG med gode applikasjoner der ute som gjør telefonen knallbra for touch og mye raskere. Eksempelvis HTCs Touch Flo 3D (selv om jeg synes det går for treigt, selv på Xperia. På Touch Diamond var det et mareritt), Home 2 (som mange sverger til, eller min personlige favoritt SPB Mobile Shell. Mobile Shell har jeg mest erfaring med og jeg synes det er en drøm å bruke.

 

 

Når det gjelder programvare, så er det iPhone som er ledende. Og man finner også det aller aller meste for Android (nevn gjerne mangler om du vet om noen) og kommer til å øke langt mer enn WM fremover. Både android og iphone har mye programvare som aldri kommer til å bli utviklet for den dødende WM. Og mer kommer, som Spotify og Google Wave.

 

iPhone er neppe ledende. WM 6,1 kan benytte programvare fra ver 5,0 og nyere og uten at jeg akkurat har sjekket det opp så vil jeg tro biblioteket til et OS som støtter programvare 5 år tilbake er bra mye større enn for nykommere som Android og iPhone. Hvem som øker mest og blir størst over tid er det bare tiden som vil vise.

 

Til Android manglet jeg f.eks. En god alarmapplikasjon for de som sover tungt (du må svare på enkle matematiske spørsmål for å få av alarmen, eller lign). Prøvde to forskjellige til Android som fungerte greit når det fungerte, men våknet ofte av meg selv, for seint, og med en krasjet Google DevPhone 1 ved senga. Måtte ta ut batteriet for å få den igang igjen. Standardalarmen fungerer heller ikke om telefonen var av.

 

Navigasjonsprogramvaren iGO8 finnes ikke til Android. På det tidspunktet jeg hadde Android var det ingen navigasjons-programvarer verd å bruke der ute, og ja, det inkluderer Google Maps, av åpenbare årsaker. Surt når man har betalt for iGO og bruker det både på mobil og i bilen.

 

Jeg har ikke funnet programvare til Android som støtter klokka mi, ei Sony Ericsson MBW-150, men det finnes til WM og S60 samt SE dumbphones. iPhone har så begrenset Bluetooth-støtte at det ikke er mulig å bruke slike applikasjoner på den.

 

Spotify er på tur til "alle" mobile platformer, Android, iPhone, Windows Mobile og S60.

 

 

Apples OS er for begrenset, Android ikke avansert nok og har ikke bred nok applikasjons-støtte og S60 5th er bare jevnt over dårlig over hele linja.

 

Iphone OS ER begrenset, men det er likevel er utrolig solid telefon. Den er overlegen på programvare og har (nå) alt av funksjonalitet som man forventer av en moderne telefon. For utenom multitasking da. Også blir man låst til Apples programvare og slikt vås. Og apple bestemmer mer eller mindre hva du får lov til å installere på den. Men jeg hadde tatt en Iphone over min Xperia anyday. Heller noe som er litt begrenset enn noe som bare gir meg hodebry.

 

iPhone er ikke verd å nevne i denne sammenhengen, det er jo ikke en smartphone! Ser inget poeng i gå inn på alt iPhone ikke er bra nok på, ei heller iTunes.

 

 

Android ikke avansert nok? Helt alvorlig? Nevn i fleng!

 

Og nøyaktiv HVA er S60 dårligere på? Jeg kommer ikke på NOE. Det er MYE mer stabilt, det føles raskere og mer responsivt. Det har mye programvare samt en app store, enn hvor dårlig den er så har WM ingenting. Og når den kommer, så ekskluderer alle eksisterende kunder. Nei fysj.

 

Ta gjerne en nærmere titt på det jeg mener ved å klikke på signaturen min. Kanskje du kan lære noe og...

 

Se om Android over. S60 raskere og mer responsivt? Da burde du prøve en Xpressmusic 5800. Første telefonen med S60 5Th som skulle være så fantastisk men det ble en stor skuffelse. Finnes vel flere appstores for WM, Handango InHand f.eks. har jeg brukt selv.

 

 

 

Edit:

 

Jeg sjekket linken din og kom hit:

 

"Versjon 6.5 til WM er på vei, men den er for lengst utdatert når den slippes. Oppdateringen bringer ikke stort mer enn fargelegging av enkelte menyer og er blitt dømt nord og ned fra alle hold. WM er treg og ustabil, noe som ofte fører til en daglig reboot av telefonen (HMM HVOR HAR VI SETT DETTE FØR!?)."

 

Etter det hadde jeg lest nok. Windows-bashing hører ingen steder hjemme om man skal forsøke å ha en nøktern vurdering av de forskjellige mobilOSene der ute. Det faller også på sin egen urimelighet at enorme selskaper som Sony Ericsson, HTC, Samsung, med flere lanserer telefoner med et operativsystem som er "dømt nord og ned fra alle hold" (alle andre hold enn mobilfabrikanter da tydeligvis), og at de vil gi ut telefoner som er "trege og ustabile".

 

Og ang. Xperia sier Amobil følgende:

 

"Full pott!

Xperia X1 er uten tvil en av de aller beste profftelefonene du får kjøpt i dag, og fullt konkurransedyktig med HTC Touch Pro, som også er blant våre soleklare favoritter.

...

Dette betyr ikke at Sony Ericssons første Windows Mobile-telefon ikke er verdt hvert øre av de 6000 kronene den koster. Her får du nemlig det du forventer: Alt."

 

 

Ikke verst omtale av en telefon med et så elendig OS, som er treig og som må restartes hele tiden. ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...