Gå til innhold

Anmeldelse: Anno 1404 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt styrketegn at MANGE anmeldere mener at spillet er verdt en 9/10 eller til nød 8/10...

Hadde nok håpet at det skulle være ennå mer forskjell mellom 1701 og 1404, men veldig bra at de har beholdt det som funket godt, og heller spedd på med litt ekstra innhold - og bedre handelsrute-styring.

 

Grafikken er jo nesten egnet som pauseinnslag på NRK... utrolig fascinerende og avslappende å se de små tusseladdene vandre rundt i byen man har bygget... inntil jeg har sett for lenge på de og de plutselig ikke har noe mer mat og drikke igjen...

 

Rart innbyggerne mine ikke er dårlig i magan så mye krydder som de får i seg. Burde vel strengt tatt vært en egen utedass-fabrikk i byen...

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt spillet, og installert det. Har ikke prøvd det, fordi jeg ville spille ferdig et av mine andre spill. Men nå skal jeg prøve det med sommerfugler i magen. :)

 

Flott anmeldelse! Men litt for mye fokus på feilene, og ikke på spillefølelsen. Jeg syntes det var litt irriterende at det alltid skulle det være noe galt på hvert eneste punkt.

Lenke til kommentar

Satt 8 - ÅTTE timer med Anno 1404 etter jobb i går kveld... tiden flyr, ja... var ferdig kl 0300 - dvs blir jo aldri ferdig med "continous game" men JEG var ferdig i øya ihvertfall...

 

"Skal bare spille 10 minutter til" funker dårlig i dette spillet...

 

Nå har jeg så mye materialer/råvarer at jeg må mellomlagre på egne øyer som jeg nå har sikret VELDIG godt med militære bygg... i kveld skal det store slaget stå mot motstanderen min - men ikke si det til ham...

Har bygget en STOR flåte skip og rekrutterer ivrig... med tanke på at jeg har omtrent ALLE øyene og motstanderen febrilsk prøver å få tak i tools er det vel tegn som tyder på at jeg vinner :)

Lenke til kommentar

Lastet det ned fra Ubisoft i går morges og synes det er verdt hvert øre :).

 

EDIT:

Det jeg ikke likte etter litt spilling er at man ikke kan zoome lenger ut, det blir fort uoversiktlig og tungmanøvrert når man ikke kan gå ennå litt lenger ut. Samt at man ikke kan finstille museinstillinger i spillet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om vi kunne ha postet diverse bilder av øyene våre her. Sitter på jobb nå så får dessverre ikke bidratt akkurat nå.

Litt tips til nybegynnere kan jo også være lurt, så ennå flere får opp øynene for hvor bra dette spillet er.

 

Noen andre som spiller continous game her inne? Er ikke helt klar for kampanje/scenario ennå...

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt om vi kunne ha postet diverse bilder av øyene våre her. Sitter på jobb nå så får dessverre ikke bidratt akkurat nå.

Litt tips til nybegynnere kan jo også være lurt, så ennå flere får opp øynene for hvor bra dette spillet er.

 

Noen andre som spiller continous game her inne? Er ikke helt klar for kampanje/scenario ennå...

Enig med det med bilder, men nå er jeg også på jobb...

Et tips er å selge det du ikke trenger av varer eller råvarer, og sett opp handelsruter mellom dine øyer. Jeg driver å skal bygge katedralen, på scenarioet builder. Jeg kan ikke si kampanjen er vanskelig i starten, den starter som en slags tutorial, scenarioene de to første er heller ikke noe vanskelige, men tar kanskje en del tid.

Lenke til kommentar

Det jeg mente med "Er ikke helt klar for kampanje/scenario ennå..." er ikke nødvendigvis at jeg ikke "tør" - jeg er en dreven Anno-spiller fra de første versjonene... Det går mer på at jeg liker å styre med jernhånd og SELV bestemme hva jeg skal gjøre, og når/hvordan jeg skal gjøre det...

 

Det jeg ikke heeelt har funnet ut av er om det er så lurt å selge til konkurrenten. Har jeg overskudd på f.eks 100 tools - og motstanderen(e) mine mangler tools - vil det da være lurt å selge disse til de?

I den virkelige verden vil det jo være lurt å selv sitte på Tools og benytte de ved behov fremfor å hjelpe motstanderene å få tilgang til sårt trengte Tools. Samme gjelder forøvrig alle andre produkter.

 

Noen som vet SIKKERT noe om dette? Har f.eks nå monopol på flere produkter, og er IKKE særlig interessert i å selge de pga at jeg da innbiller meg at motstanderene kan øke i level.

Lenke til kommentar
Driver selv med continuous game, og kommer meg ganske langt avgårde.

Men etter hvert så går jeg tom for penger. Har satt opp ruter som frakter krydder og eksotiske ting til nord, og vise versa. Men går alltid tom. Hvordan miner jeg gullet rundt om kring på øyene?

Jeg gikk også tom for penger et stykke ut i spillet (sånn ca når jeg begynte å selv lage tools). Jeg samlet sammen så mye tømmer som jeg kunne og bygde en drøss av hus og markedsplasser, kirker og tavernaer... DA ble et fart i sakene og jeg ligger nå på ca 1200-2000+ pr "runde". Jeg selger ikke en skit, da jeg trenger det meste selv.

 

Gullet kommer nok etterhvert. Har ikke begynt å utvinne det ennå selv ihvertfall. Trives best med MANGE Patricians foreløpig, så samler jeg opp råvarer i forkant slik at det ikke blir så stressende når de går opp i level.

 

Unnlot å gi penger til "den slemme mannen" i går... tok ikke lang tid før 5-6 av båtene mine var senket, gitt... var litt for opptatt med å produsere, så jeg orket ikke å gå i krig med ham.

 

Begynner å bli litt lei av å plukke opp disse kassene ute i vannet nå, men har plassert ut mange båter rundt omkring så det ikke skal være så langt å dra hver gang.

 

Begynte også å rive hemp-plantasjer, cider-farmer og diverse annet for å bygge de opp på nytt med MANUELL plassering av åkrene... ble LITT penere kan man vel si... og MYE bedre plass til ennå flere hus.

 

Hva bruker man kobber til? Og når skjer det i continuous mode?

Har ikke begynt å utvinne det ennå jeg ihvertfall... men holder tilbake befolkningen med vilje så lenge jeg fortsatt tjener gode penger. Har som nevnt over ca 1200-2000+ i inntekt og rundt 180.000 i pengekista nå. Regner med å bruke MYE av det til militært formål hvert øyeblikk...

Lenke til kommentar
Aaaaargh... tar alltid feil av "Glass" og "Glasses"... hjernen min tenker "ett Glass - flere Glasses"... Like før det singler i knuste ruter OG briller i byen min hvis jeg ikke skjerper meg snart...

Du burde kanskje skaffe deg briller :p

 

Snakket litt om legge til bilder, her er en av mine produksjons øyer på Builder scenarioet

post-22157-1248642670_thumb.jpg

post-22157-1248642398_thumb.jpg

Det første bilde er av en del av hovedøya mi og flåten som ble større enn tenkt og det andre er av en øy som blir brukt til produksjon. av alt mulig.

Lenke til kommentar

Dette spillet har bare et stort problem: Kopibeskyttelsen...

 

Jeg fant ut på den harde måten at jeg bare kunne installere spillet 3 ganger - og det tok UBISOFT support 14 dager å gi meg flere "installasjoner". 14 dager er LANG tid når spillet er nytt. :mad:

 

Å måtte oppgradere til Vista for å få det til å fungere var heller ikke noe pluss. :mad:

 

Så nå ligger det og støver ned på hylla. Og jeg kommer til å sjekke hva slags DRM det er på mitt neste potensielle PC-spill kjøp... :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...