Gå til innhold

Test: Store filer over nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SFTP anyone? :p

Sett din mor forran pc'en og få hun til å installere, configurere, og bruke sftp til å sende en fil til tanta di. Om det ikke er bredbåndsrutere hjemme hos deg så sett for all del opp en bare for å gjøre ting interessant.

 

Kanskje du da skjønner at sftp er for supernørds?

 

Lov å tenke.

Lenke til kommentar

Hva med FileMail? Er ikke også dette Norsk?

Om man er privatperson, synes jeg dette er #1. Mulig jeg har hatt flaks nå, men FileMail har utnyttet linjen maksimalt hver gang jeg har brukt det. 2GB er oftest og i de aller-aller fleste tilfeller mer enn nok for en privatperson. Det samme gjelder tidsbegrensningen på 7 dager, de fleste av oss sjekker og leser e-posten lenge før det har gått en uke.

 

http://www.filemail.com/no/

Lenke til kommentar

Rapidshare, anyone? Eneste kjipe med rapidshare er vel alt maset om "become a premium user" og at man må vente litt før man får laste ned. Men seff, bruker man det flittig kan det jo faktisk være en fordel å bli en "premium user" for noen få riksdaler i året. For min del funker ihvertfall rapidshare helt greit når jeg skal shippe store filer rundtom..

Lenke til kommentar
SFTP anyone? :p

Sett din mor forran pc'en og få hun til å installere, configurere, og bruke sftp til å sende en fil til tanta di. Om det ikke er bredbåndsrutere hjemme hos deg så sett for all del opp en bare for å gjøre ting interessant.

 

Kanskje du da skjønner at sftp er for supernørds?

 

Lov å tenke.

 

Lov til å skjønne ironi ;)

Lenke til kommentar
Ellers burde jo dropbox fungere utmerket til slikt?

 

Mja, men dropbox er mer en backup-løsning. Kan være greit om man ikke har en minnepenn el. for hånden der og da om man skal hente frem et dokument hjemmefra på jobb, feks. Men det funker vel dårlig å sende bilder til hele familien via dropbox..

Lenke til kommentar
Ellers burde jo dropbox fungere utmerket til slikt?

 

Mja, men dropbox er mer en backup-løsning. Kan være greit om man ikke har en minnepenn el. for hånden der og da om man skal hente frem et dokument hjemmefra på jobb, feks. Men det funker vel dårlig å sende bilder til hele familien via dropbox..

Kan jo dele mapper og filer via dropbox

Forutsetter dog at andre må laste ned det og (men det må de jo her og)

Lenke til kommentar
SFTP anyone? :p

...Lov å tenke.

Lov til å skjønne ironi ;)

Skal du ro langt nå med å si det bare var ironi. Husk sånt ikke funker over internett!

 

FileMail, Rapidshare, MediaFire og dette nye FastSend er jo flott. Det beste var om epost hadde blitt oppgradert til å ha større kapasitet. Faren min må jo krympe bildene mange ganger for å få sendt meg en del bilder som vedlegg. Helt utrolig hvor lite som har skjedd på den fronten. Vi har snart Web 3.0, full HD streaming, etc men e-post fungerer akkurat som det gjorde på 1980 tallet. Hva med epost 2.0?

Lenke til kommentar

Epost var vel aldri tiltenkt en fildelingsrolle utover tekst. Og da er som regel 25 MB mer enn nok. Og jeg tror det ville skapt en enorm belastning på infrastrukturen om folk skulle begynne å sende mailer på flere hundre MB i øst og vest. Vil tro at løsningen er for kostbar og alternativene er for gode til at noen anser det som lønnsomt å øke makskapasiteten på mail pr i dag.

Lenke til kommentar
Epost var vel aldri tiltenkt en fildelingsrolle utover tekst. Og da er som regel 25 MB mer enn nok. Og jeg tror det ville skapt en enorm belastning på infrastrukturen om folk skulle begynne å sende mailer på flere hundre MB i øst og vest. Vil tro at løsningen er for kostbar og alternativene er for gode til at noen anser det som lønnsomt å øke makskapasiteten på mail pr i dag.

 

Det er ikke alle mailprogram som virker å ha makskapasitet på 25mb. Jeg jobbet på Hydro for en 5-6 år siden. De ansatte sendte større eller mindre videoer (dette var naturligvis før youtube) til hverandre via eposten. Dette gikk antageligvis fordi de brukte Lotus Notes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...