Gå til innhold

Anmeldelse: The Conduit (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Underrated?

 

Nå har jeg ikke spillt det enda, men jeg må innrøøme jeg tviler, jeg blir overrasket om dette spillet når opp til andre FPSer. Jeg yipper grunnen til at det ikke har fått dårligere karakterer jevnt over ene og alene er at det kommer til Wii

 

AtW

 

Det er nettopp en av tingene jeg måtte tenke litt over da jeg skulle sette meg ned å skrive anmeldelsen til spillet. Wii-en har ikke de samme ressursene, og spillene blir dermed på et vis lidende for Nintendos avgjørelser om å ikke satse på kraftigere maskinvare. Skal man da unnskylde spill på Wii, siden de strengt tatt ikke har et valg? Skal man kun sammenligne Wii-spill med hverandre og dermed sette konsollen helt på sidelinjen i "konsoll-krigen"? Eller skal man vurdere alle spill på lik linje? For ikke å snakke om at utvalget for "hardcore" spillerne er litt tynt - skal man da senke kravene, og være glad for det man får?

 

Til slutt kom jeg frem en slags mellomting. Hadde dette spillet kommet med denne grafikken på Xbox 360 eller PS3 ville det ha blitt furore. Anmeldere hadde straks trekt grovt for et spill som ikke ser ut i måneskinn nettopp fordi man har visse forventninger og krav til hvordan ting skal se ut. Men nå er det nå engang sånn at eiere av Wii-en har andre krav og forventninger.

 

High Voltage Software satte selv The Conduit i direkte konkurranse med spill som GoW, Halo 3, HL2, CoD, Killzone osv med sine uttalelser og hyping i jakten på utgiver. Og selvsagt har jeg brukt mange av disse spillene som referanse på alle måter unntatt grafikk - nettopp fordi krav og forventninger er noe annerledes til Wii-en kan jeg tillate meg å fire litt på kravene på dette punktet.

 

Til slutt var det ikke vanskelig å sette karakter på spillet. Det kommer til kort på de aller fleste punkter i forhold til sine konkurrenter, og det er ingen unnskyldning at det tilfeldigvis er i en eksklusiv og liten gruppe i konsollens spillbibliotek.

 

 

Men for all del! Kjøp det gjerne, så ser vi kanskje hva High Voltage kan få til med en evt oppfølger! :)

Lenke til kommentar

Personelig mening: Bedøm spill ut fra enheten man spiller det på. Ettersom Wii ikke har samme maskinkraft å ta av sier det seg selv at man kan ikke sette grafikken til Wii mot f.eks X360 like mye som man ikke kan sammenligne kontrollen til X360 med Wii, det er for store forskjeller ute å går.

 

Det jeg synes er bra er at der kommer utviklere som tør å lage spill til Wii som ikke består av rosa skyer og søte gummiknopper. Håper flere utviklere følger i disse sporene og lager noen gode FPS spill til enheten.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke som om man trekker ned spill på PS3 og X-Box 360 fordi de mangler wiimote som, slik jeg føler det, gir en helt ny dimensjon til slike typer spill. Om grafikken er bra for konsollen å regne, så er det et pluss. Men det er synd om de ikke har vært kreative nok til å lage et inspirerende miljø. Det klarte man selv i gode gamle EGA-tider.

 

Som nevnt, synd det ikke satses mer på slike spill på Wii. Resident Evil 4 er og forblir den ultimate opplevelsen på konsollen. Må vel anskaffe meg dette her og jage ungene ut av rommet.

 

Men sant skal sies, så lenge pelokken nekter å spille Mafia så har han ikke alle referansene han trenger for denne sjangeren :wee:

 

Fint å se anmeldelser fra den kanten i hvert fall. Får håpe det blir flere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...