Gå til innhold

- Apple blir større enn Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone er vel "firstparty" software only, dvs at det eneste man kan slenge inn på den er hva

Apple dikterer. Ikke at jeg ser hvorfor det skal plutselig gjøre den til en non-smartphone,

men det er vist noen som mener at det er en dealbreaker for å kunne bruke navnet smartphone.

Man finner vel ikke så mange sites som er som xda-developers osv til iPhone, men jeg tviler

på at apple fanboysene bryr seg. Og det gjør ikke jeg heller, long live HTC :p

Lenke til kommentar

Det er vel fortsatt ingen endelig definisjon av smarttelefon.

På wikipedia kan man lese et sitat om hva en smarttelefon bør kunne gjøre (legge til programmer som ikke bare er "sandboxed") og iPhone tilfredsstiller dette.

I tillegg står iPhone OS på listen over OS som regnes som smarttelefon OS.

 

Kan man nå legge denne fjollete diskusjonen død en gang for alle? Jeg synes iPhone er et overhypet og dyrt leketøy, men siden det ikke finnes en definisjon og dette leketøyet tross alt er avansert nok til å regnes inn under eventuelle foreslag til definisjon blir det for dumt å krangle på det.

 

Hvorvidt OSet er åpent eller ikke spiller vel mindre rolle så lenge man har et SDK...

Lenke til kommentar

Det er ikkje så usannsynlig at dei faktisk klarer såpass. Nokia har ikkje kvelertak på industrien, og kortene er i lufta endå. Nokia kan fremdeles hente seg inn igjen, men dei må virkelig revitalisere linjene sine, for Nokia er omtrent like spennende som sursild i dag.

Lenke til kommentar

Man skulle tro det bare fantes to produsenter av smarttelefoner ifølge dette analysebyrået. Slike spådommer er bare tull. Android er på full fremmarsj, jeg mener alle smarttelefonprodusenter har mer å frykte derfra enn fra Iphone. HTC er i full gang på den fronten. Magic er jo dønn lik iPhone bortsett fra at førstnevnte er mer avansert og bruker et åpent OS.

 

Fortsetter det slik så er smarttelefon-begrepet snart overflødig. Konvensjonelle mobiler vil mest sannsynlig forsvinne eller bli et nisjeprodukt

Lenke til kommentar

Enig med Ziggy! Android har Market med mange gode programmer på samme måte som Apples App Store, og det er verken så strenge regler for å få publisert sin applikasjon som det er hos Apple eller låsing til å kun laste ned applikasjoner fra butikken.

 

Med et par enkle grep i settingene kan jeg på min HTC Magic velge "Unknown sources" og laste ned programmer fra andre steder enn Android Market (for eksempel den offisielle last.fm-klienten), Det er bare synd at betalte programmer foreløpig ikke støttes (offisielt) i Norge.

 

At Android er open source betyr at alle produsenter kan benytte operativsystemet til sine mobiler, og det er ikke tilfeldig at både Samsung, LG og Sony Ericsson ser ut til å komme på banen med mobiler.

 

Android er en genistrek av Google, siden OS'et er veldig godt integrert med GMail, Google Calendar og Google Maps (men det betyr ikke at man MÅ bruke Googles tjenester for å få full glede av Android).

 

Savner foreløpig de helt store nytteprogrammene for mye til at Android er god nok som jobbtelefon for meg (trenger Lotus Notes-klient, lese Office-dokumenter osv), men det kommer nok, og en Office-variant kan visst allerede kjøpes på Market. :!:

Lenke til kommentar

For min del så blir det nok en iPhone 3Gs på meg snart. Kunne vært spennende å teste ut Android, men det ser ut til at Android-telefonene er for dem som ikke bryr seg om design. Android Market må også få flere store aktører med seg, før jeg vurderer å bytte platform.

 

WebOS ser også spennende ut, men WebOS er for "nytt", og mangler utrolig mye i App Storen deres.

 

Så jeg holder meg til iPhone i ett år til før jeg vurderer noe annet.

Lenke til kommentar
Dum diskusjon.

Apple lager en håndholdt datamaskin og mediaterminal man også kan ringe med...

Å stappe den inn i en eller annen tidligere kategori er fullstendig uinteressnt.

iPhone er en dings som fikk satt fart i markedet i en fin retning. All ære.

 

Du mener "Ta en ipod touch og legge til ringemuligheter"?

Lenke til kommentar

Who cares? iPhone er en motedings, en sak som gjør at alle som ikke engang klarer å skru inn ei lyspære selv, plutselig synes at "teknologi" er gøy.

 

Personlig tror jeg Android blir stor om noen år, ganske enkelt fordi det appelerer til en mye større brukergruppe enn iPhone. Det samme gjelder forøvrig SF og også WM når de engang i nær framtid får litt mer konsistent grensesnitt og SDK.

 

Uansett, Apple har alltid vært best i klassen mht nyutvikling. Men de har et stort problem med at de stagnerer, stopper helt opp i utviklingen, og lar andre gå forbi med lignende løsninger. Det samme kommer til å skje med telefoner.

Lenke til kommentar

Dere som kritiserer Iphone, har dere prøvd en ?

 

Jeg har levd med WM telefoner de siste 5 årene, og det er jo helt ulevelig! Det er morro å sitte med register endringer, og å redigere xml filer for hånd de første ukene, men å bruke en slik telefon som arbedsvertøy går ikke. Altfor ustabilt og treigt.

 

Og hvis man først liker å hacke litt så er det faktisk lettere å åpne opp iphone for usignert software, enn det er å åpne en wm for usignert software.

 

Det eneste iphonen mangler er mulighet til å kjøre programmer i bakgrunnen, og jeg er enig i kritikken mot dette, Håper det løser seg snart, men skal sies at jeg ikke savner det så mye da, sikkert fordi jeg ikke er noen storforbruker av IM.

 

Mulig Android telefoner reduserer til ipohone til et leketøy, men jeg har aldri prøvd en, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

Dere proffbrukere som sverger til WM, hvordan klarer dere, dere uten en skikkelig nettleser ? Det skjønner jeg ikke.

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...