Gå til innhold

Anmeldelse: Trine (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser artig ut, eg har sansen for denne type spel. Har hatt mykje moro med The Lost Vikings 1 og 2 samt Desperados, alle tre er spel der du har tre eller fleire karakterar å styre gjennom ein haug med brett. Kvar enkelt har sine spesielle egenskapar og du kjem deg ikkje i mål utan å kunne benytte deg av samtlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

rundet det for litt over en uke siden. Forutenom sistebrettet er resten relativt grei skuring selv på over middels vanskelighetsgrad. Genial stemning, og Trine-temasangen kan man faktisk laste ned fra Ari sin side. Den ligger forøvrig også på TDS sin Retro Radio, som du finner her. Tror jeg brukte godt over 20 forsøk før jeg tok sistenivået dog..

Lenke til kommentar

Ja, helledussen. Sistebrettet er som meat circus i Psychonauts, plutselig går vanskelighetsgraden beint opp i en million kilometer i timen.

 

Latterlig tøft spill, det skal være sagt. Skulle sett litt mer situasjoner hvor krigeren kom til sin rett, jeg brukte tyven 70% av tiden og trollmannen 25% (hovedsakelig for å knuffe ned xp-flasker med en fremmanet og leviterende kasse).

Lenke til kommentar

Mumle, har lyst på dette, men... Det eneste stedet det kan kjøpes unntatt Steam er Gamesplanet. Gamesplanet kjører med begrenset antall aktiveringer. Ille nok å være knyttet til online aktivering, om man ikke i tillegg skal måtte kontakte support for å få lov til å installere spillet på mer enn 3 maskiner/OS installasjoner.

 

Problemet med Steam er at de konverterer dollar til euro i 1:1 forhold. $30 blir €30, noe som tilsvarer en prisøkning på vanvittige 40% (fra kr 195 til ca 272 per nå).

 

Synd det ikke er på Impulse også, da hadde det vært i boks.

Lenke til kommentar
Mumle, har lyst på dette, men... Det eneste stedet det kan kjøpes unntatt Steam er Gamesplanet. Gamesplanet kjører med begrenset antall aktiveringer. Ille nok å være knyttet til online aktivering, om man ikke i tillegg skal måtte kontakte support for å få lov til å installere spillet på mer enn 3 maskiner/OS installasjoner.

 

Problemet med Steam er at de konverterer dollar til euro i 1:1 forhold. $30 blir €30, noe som tilsvarer en prisøkning på vanvittige 40% (fra kr 195 til ca 272 per nå).

 

Synd det ikke er på Impulse også, da hadde det vært i boks.

 

Begrensningen på 3 installeringer utvides enkelt ved å kontakte Gamesplanet. ;)

Uansett er jeg enig i at slikt ikke burde være nødvendig og Steam prisingen er et sykt, lite kapittel for seg. Håpløst.

 

Demoen av Trine var ihvertfall bra. Det blir nok kjøp på meg uansett. Jeg trøster meg med at et kjøp på Steam i Europa faktisk gir mer penger i kassen til utvikleren av spillet. Under 300 kroner synes jeg er greit for kvalitet av Trines slag. ;)

Lenke til kommentar
Velger å vente til PSN-versjonen legges ut. Meget spennende spill, og det er bare så vidt jeg klarer å vente. Men spillet virker perfekt for konsoll, spesielt i lys av at det finnes en flerspillerdel.

 

*Must, resist, buying, game :dribble:*

 

Det funker nok bedre på PC enn konsoll. Presisjonen med mus og tastatur kan ikke oppnås med gamepad. Flerspiller er sikkert fint på konsoll, men det kan man også gjøre på PC-versjonen.

 

*redigerings*

Jeg begynner å nærme meg slutten av spillet. Det er det desidert vakreste spillet jeg har sett noen gang. Jeg er enig med de som sier at tyven er den beste figuren, men jeg koser meg stort med å hive ting rundt med ridderen. Innimellom hopper jeg ned igjen etter å ha forsert et hinder bare for å løse problemet om igjen på en annen måte. Valgmulighetene i forhold til å løse hinder i dette spillet er helt fantastisk.

 

Nå håper jeg det kommer et nytt et i serien eller i det minste en drøss med utvidelser. DLC hadde vært storveis. :D

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...