Gå til innhold

- Flere vil bevege mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Godt at det ryddes opp og innrømmes feil :)

 

(Synes personlig fortsatt at regelen om å gjøre f.eks. iPhone og iSupply til Iphone og Isupply er unødvendig og tåpelig når ingen andre skriver det på den måten, men bebreider ikke skribenten for dette.)

Endret av errgo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvordan går det an å få jobb hos et sted som HW når man tror bevegelsessensoren styrer kompasset? Er det ikke noe krav til tekniske kunnskaper overhodet? Tror selv 5-åringer kan forskjellen på gravitasjon og magnetisme. Neste blir vel en artikkel der GPS kan brukes som ekkolodd på fisketur

 

EDIT: nvm, ser artikkelen ligger på amobil. Det forklarer saken

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hvordan går det an å få jobb hos et sted som HW når man tror bevegelsessensoren styrer kompasset? Er det ikke noe krav til tekniske kunnskaper overhodet? Tror selv 5-åringer kan forskjellen på gravitasjon og magnetisme. Neste blir vel en artikkel der GPS kan brukes som ekkolodd på fisketur

 

EDIT: nvm, ser artikkelen ligger på amobil. Det forklarer saken

 

Word.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravity

http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetism

Lenke til kommentar

For min del blir jeg mest oppgitt over det lave nivået på en del av kommentarene her inne, som er på grensen til personhets. Det er greit at artikkelen, som tydeligvis er mer eller mindre oversatt fra en amerikansk avis ikke holder mål, men spar journalisthetsen. Si det heller som det er, at artikkelen godt kunne vært bedre og at vedkommende som har skrevet den burde kanskje brukt litt tid på å sjekke opp detaljer om teknologien og telefonen (3Gs) det blir skrevet om.

Endret av johanf
Lenke til kommentar
For min del blir jeg mest oppgitt over det lave nivået på en del av kommentarene her inne, som er på grensen til personhets. Det er greit at artikkelen, som tydeligvis er mer eller mindre oversatt fra en amerikansk avis ikke holder mål, men spar journalisthetsen. Si det heller som det er, at artikkelen godt kunne vært bedre og at vedkommende som har skrevet den burde kanskje brukt litt tid på å sjekke opp detaljer om teknologien og telefonen (3Gs) det blir skrevet om.

Veldig enig.

 

Det er greit at det ikke skjer så mye i verden om sommeren, men denne artikkelen ble i mine øyne litt unødvendig. Det kan nok være lurt å sjekke kildene og fakta litt grundigere neste gang. Spesielt om den skal innom diskusjon.no - moralens og perfeksjonismens høyborg. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

EDIT: meh fuck it, gidder ikke bruke tid på amobil. Som å prøve førstehjelp på et 10 år gammelt lik

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

At noen i det hele tatt vil sette navnet sitt på en så elendig artikkel... En spesialisert nettside som Amobil burde ha folk som faktisk vet noe om temaet en skriver om.

 

Magnetisme og gravitasjon.. Det neste man skriver er vel at mobiletelefoner med solcellepanel må ristes for å bli ladet..

Lenke til kommentar

Gratulerer sjølv.

 

Greit nok, personhets kan ein halde seg for god til, men vi som faste lesarar har rett til å seie frå når artiklane speilar komplett mangel på kunnskap om eit emne. Betre å ikkje skrive noko enn å proppe lesarane med feilinformasjon.

 

Å no snakkar eg sjølvsagt litt meir generelt enn om kun denne spesifikke artikkelen her. Er inga bombe at artiklane blir slankare og slankare dess nærare ein kjem sommaren, men ein viss research bør gjerast før ein publiserar noko.

Lenke til kommentar
For min del blir jeg mest oppgitt over det lave nivået på en del av kommentarene her inne, som er på grensen til personhets. Det er greit at artikkelen, som tydeligvis er mer eller mindre oversatt fra en amerikansk avis ikke holder mål, men spar journalisthetsen. Si det heller som det er, at artikkelen godt kunne vært bedre og at vedkommende som har skrevet den burde kanskje brukt litt tid på å sjekke opp detaljer om teknologien og telefonen (3Gs) det blir skrevet om.

Veldig enig.

 

Det er greit at det ikke skjer så mye i verden om sommeren, men denne artikkelen ble i mine øyne litt unødvendig. Det kan nok være lurt å sjekke kildene og fakta litt grundigere neste gang. Spesielt om den skal innom diskusjon.no - moralens og perfeksjonismens høyborg. :cool:

 

Hei, og takk til begge dere.

 

Ja det som sto i artikkelen var feil, det er nå fjernet.

Er imidlertid enige med noen her i måten kritikk blir fremsatt på, og kan forsikre om at vennligsinnet korreks fungerer akkurat like godt som ord av den andre sorten :)

Endret av Pysj
Lenke til kommentar
For min del blir jeg mest oppgitt over det lave nivået på en del av kommentarene her inne, som er på grensen til personhets. Det er greit at artikkelen, som tydeligvis er mer eller mindre oversatt fra en amerikansk avis ikke holder mål, men spar journalisthetsen. Si det heller som det er, at artikkelen godt kunne vært bedre og at vedkommende som har skrevet den burde kanskje brukt litt tid på å sjekke opp detaljer om teknologien og telefonen (3Gs) det blir skrevet om.

 

Egentlig enig. Men man blir en smule frustrert når man får tabloidkvalitet på artikler fra en nettside som skal være spesialisert innen et tema.

 

Feilene var virkelig forbi drøye. Forbi elementære fysiske lover og allmenn viten. Hvis man ikke kan stole på at det er korrekt en gang, må man virkelig si hardt i fra.

 

Men personhets blir å gå for langt. Og så langt har ingen gått over grensen, men noen, inkludert meg var kanskje litt for nær.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...