Gå til innhold

Er dette Sony Ericssons Android-mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig Sony Ericsson kommer med en Android telefon, men telefonen på bildene er definitivt ikke en android telefon. Android eravhengig av enkelte spesifiserte knapper for komplett navigering, telefonen på bildene har ikke disse knappene. Tror nok heller dette er bilder av en ny modell med prioritært SE os.

Lenke til kommentar
Den kommende telefonen har også super-3G med en øvre fartsgrense på 7,2 Mbps.
Mobil.nu sier kun at den skal ha en HW-plattform som tillater så høye hastigheter, ikke at den får det (selv om det er sannsynlig). Langt mer spennende er prosessorhastigheten HW-plattformen støtter.

 

(edit: HW-plattform blir mer riktig enn brikkesett.)

 

Mobilen er baseret på Qualcomms QSD8250 Snapdragon platform, der muliggør processorhastigheder helt op til 1 GHz, samt HSPA-hastigheder op til 7,2 Mbit i sekundet.

 

 

telefonen på bildene er definitivt ikke en android telefon. Android eravhengig av enkelte spesifiserte knapper for komplett navigering, telefonen på bildene har ikke disse knappene.
Er du sikker på det? Good practice-guider på utviklerbloggen henviser ofte til at man aldri skal anta at enkelte fysiske knapper er tilstede, og viser hvordan man kommer rundt denne problemstillingen på en fremtidssikker måte.

 

Skal ikke si noe sikker, men jeg mener å ha lest at det skal være mulig å lage omtrent tastefrie Android-modeller.

 

 

Hva er en android-mobil?
Android er et Linux-operativsystem myntet på mobiltelefoner. Det ble først utviklet av et lite selskap Google kjøpte opp, men nå er det Open Handset Alliance (OPA) som står for utviklingen.

 

Android-programmer er skrevet i Java, men siden Android bruker den egenutviklede VMen Dalvik vil ikke Java-programmer for Linux fungerer sånn uten videre. Java er imidlertid ofte det programmeringsspråket man lærer først, og det gjør at et stort antall utviklere kan lage svært avanserte programmer sammenlignet med Symbian som foruten tredjepart-støtte som PyS60 har krevd programmer skrevet i C++ om de skal gjøre litt avanserte saker som feks å erstatte telefonfunksjoner.

 

Det skader ikke å ta en liten titt på Wikipedia om det er noe du ikke har hørt om før. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Duh, folkens! den har 5 knapper. Tre foran og to på siden ;)

Da har den faktisk 6 knapper. Den har en av/på knapp på toppen...

 

Android eller ikke, blir spent på å få vite mer om denne telefonen. Har aldri vært noe fan av designet til Sony Ericsson, men denne så ganske najs ut. Hvis innholdet og brukervennligheten også er på topp, skal man ikke se bort fra at det kan bli meg og Rachel...

Lenke til kommentar

Men når skal generelt alle mobil-produsenter begynne å hive på en ordentlig blitz!!!??

 

Om det er kamera på telefonen er det ubrukelig uten det. Hold disse led/foto-lysene til tidlig 2000 tallet når vi ikke viste bedre.

Møkk ass blir irritert på mobilprodusentene!!!

 

Ellers så den utrolig bra ut (selv om den mangler noe av det viktigste mener jeg).

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt ulike utviklingsprosjekter for Android til HTC Touch HD, så har jeg skjønt følgende:

 

Det er vel gjerne "Home" og "Menu" som er påkrevd, ettersom det er vanskeligere å bruke Android uten disse. Ellers er det flott å ha en "Back", men denne er straks enklere å klare seg uten.

Telefon-taster (Svare og Legg på) er hyggelig, men kan enklere løses med software.

"Search" er også utbredt, men jeg ser ikke nødvendigheten av denne på en standard Android-installasjon.

 

Verdt å merke seg er at ingen taster (ja, on/off er vel kjekk å ha) til Android må være fysiske, men for de man vil ha må det finnes et sted å trykke (softkeys).

Lenke til kommentar
Men når skal generelt alle mobil-produsenter begynne å hive på en ordentlig blitz!!!??

 

Om det er kamera på telefonen er det ubrukelig uten det. Hold disse led/foto-lysene til tidlig 2000 tallet når vi ikke viste bedre.

Møkk ass blir irritert på mobilprodusentene!!!

Nå har jo bl.a. Sony Ericsson levert en del telefoner med Xenon-blitz, som burde være mer enn bra nok til et kamera på mobiltelefon. Men fordelen med LED-lysene er at det også kan brukes ved videofilming, der kommer blitzen til kort. Men jeg er forsåvidt enig med deg, stillbildekameraet blir vesentlig mer brukt en videokameraet, og skikkelig blitz er derfor å foretrekke.

Lenke til kommentar
Men når skal generelt alle mobil-produsenter begynne å hive på en ordentlig blitz!!!??

 

Om det er kamera på telefonen er det ubrukelig uten det. Hold disse led/foto-lysene til tidlig 2000 tallet når vi ikke viste bedre.

Møkk ass blir irritert på mobilprodusentene!!!

Nå har jo bl.a. Sony Ericsson levert en del telefoner med Xenon-blitz, som burde være mer enn bra nok til et kamera på mobiltelefon. Men fordelen med LED-lysene er at det også kan brukes ved videofilming, der kommer blitzen til kort. Men jeg er forsåvidt enig med deg, stillbildekameraet blir vesentlig mer brukt en videokameraet, og skikkelig blitz er derfor å foretrekke.

 

Joda, men nå er ikke de eksisterende SE modellene denne modellen. Om du skjønner. Jeg vil ikke måtte velge bort noe kult bare fordi produsentene ikke gidder gi den skikkelig saker annet en HW/SW. ;)

 

Joa filmin, men nei dog ikke.

98% blir vel brukt til bilder og resten film og filmene blir som regel ikke brukt til stort uansett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...