Gå til innhold

Komplett vannkjøling fra Thermaltake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøleblokkene er utført i kobber, mens radiatoren er i aluminium, så husk skikkelig kjølevæske.

 

Hvorfor må man ha "skikkelig kjølevæske" pga dette det er jo vanelig og blande kobber og aluminium på vann-vann kjøling i hus.

 

Dette går jo bra så lenge det ikke er direkte kontakt...

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Hovedsakelig så er Thermaltake Vannkjølingssettene av laber kvalitet, forundrer meg ikke om det samme gjelder her.

Og ja, man burde egentlig sørge for at settet var helt i kobber eller aluminium og unngå blandingen, da det krever at man bruker riktig kjølevæske for å unngå korrosjon.

 

Kjenner mange som aldri kommer til å røre TT settene pga lekasje som tok knekken på mange komponenter i pcen deres.

Lenke til kommentar

Bah... Skulle gjerne sett en test jeg også, intil da er jeg mer enn normalt skeptisk. Alu og kobber i samme system...igjen...? aiii.. Hvor blir det av swiftec sitt H2O-sett til 1366..?

 

Kan heller ikke forstå at det i Norge ikke selges hele (av bra kvalitet) vannkjølingsløsninger for 1366 og GT-200 serien. Det må da være laget slike sett av andre en TT..?

 

jiiiiz... pc'n min blir jo avleggs før jeg får kjølt den ned med en dråpe vann jo :hrm:

Lenke til kommentar

Må være ugunstig med radiator rett bak utblåsninga til skjermkortet. Mitt 3870x2 blåser ihvertfall veeeldig varm luft ut bak der. Blir ikke mye kjøling der akkurat.

Også er jeg litt skeptisk til å bruke billige vannkjølingssett i en pc, med tanke på det katastrofale utfallet det kan få.

Microplex har noen sett som sikkert er bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med Nilsen for noen månder siden om en test av diverse vannkjølings-sett, både reserator, og del-sett. Han sa det var øverst på ønskelisten hans og skulle sees på etter eksamen, men jeg har ikke hørt noe mer. Jeg foreslo nå på "testønsker" tråden at dette settet burde være med om han får tak i det.

 

Jeg vurderer å kjøpe vannkjøling til gaming-riggen min til høsten, og vannblokk til 4870x2 kortet mitt. Det året som har gått har det gulpet i seg hybelkaniner fra teppet på rommet (som jeg skal flytte ut av nå heldigvis!) og blitt så overopphetet at jeg måtte underklokke det :(

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

TT settene er i min erfaring helt greie, kanskje ikke de mest pålitelige og de som kjøler best, men uansett ok om en vil prøve seg på vannkjøling til en billig penge.

 

Radbox er glimrende for de som ikke har plass til radiator inni kassen.

 

Om dette settet havner på ca 1000 kr burde det være ok, selv om en ok luftkjøler sikkert vil gjøre samme jobb.

Lenke til kommentar

Planen min er egentlig å gå for et mid+/high- kvalitet sett med 3x radiator (med nyeste noctua vifter) og vannblock på CPU + GPU, og pumpe som gir grei flow. Tanken er da å ha radiator utenfor kabinettet, og prisklasse 3-5k.

Det er også mulig jeg vil se på om mitt Adaptec 5805 kan få vannkjøling når jeg skal sette opp RAID-5 til filserver seinere i år (planen er da å pensjonere AM2+ riggen jeg har til filserver + F@H og gå for en AM3 til gaming :))

Lenke til kommentar
Personlig er jeg i ferd med å pensjonere min egen vannkjøling, blir spennde å se om jeg angrer eller ikke. Luft har blitt veldig bra de siste årene.

 

AtW

 

Dro denne konklusjonen 3 år siden jeg.

Ytelsemessig så er det fult mulig å få et "veldig" stille system med en god luftkjøler og bruker man ikke en reserator eller annen passiv vannkjøling så vil støynivået i mange tilfeller være likt eller lavere med en luftkjøler, spesielt siden man i mange tilfeller vil høre en ekstern radiator med 120mm vifter bedre enn en intern Cpu kjøler med 120mm vifte.

Lenke til kommentar

Fatter ikke vits med vannkjøling hvis man likevel må ha digre vifter som skal kjøle ned likevel!

Jeg har Zalman vannkjøling reserator v1, ingen vifter og helt lydløst.

Å mekke musikk er en drøm, med null bakgrunnsstøt (vifter! :)

 

(Ja, ok, vannkjøling for å overklokke, men det støyer sånn:P

Lenke til kommentar
(Ja, ok, vannkjøling for å overklokke, men det støyer sånn:P

 

Synes jeg har fått vannkjølingen min veldig stille jeg da :)

 

Går jo greit å finne pumper som er veldig stille, og vifter til radiator kan man selvsagt ha på innsiden av kabinettet. Og med komplett system slipper man vifter på gpu og chipset. Så ser ingen grunn til at vannkjøling trenger å bråke mer enn luftkjøling.

 

Argumentet mot vannkjøling må heller være risikoen for lekasje, og arbeidet med montering og rengjøring. Som kanskje ikke er verd det lenger når det nå finnes luftkjølere som presterer like bra.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
(Ja, ok, vannkjøling for å overklokke, men det støyer sånn:P

 

Synes jeg har fått vannkjølingen min veldig stille jeg da :)

 

Går jo greit å finne pumper som er veldig stille, og vifter til radiator kan man selvsagt ha på innsiden av kabinettet. Og med komplett system slipper man vifter på gpu og chipset. Så ser ingen grunn til at vannkjøling trenger å bråke mer enn luftkjøling.

 

Argumentet mot vannkjøling må heller være risikoen for lekasje, og arbeidet med montering og rengjøring. Som kanskje ikke er verd det lenger når det nå finnes luftkjølere som presterer like bra.

 

Å ha vifter på innsiden av kabinettet synes jeg virker litt meningsløst, da er halve poenget med vannkjøling borte i mine øyne. Har selv en reserator liggende, funker fint den, og er relativt stille, men pumpe er hørbar, og den er ikke nok til å kjøe en moderne GPU og CPU samtidig. Men den har feks fordelen at oppgraderinger er greit, er bare å kjøpe nye blokker. Hovedgrunnen til at jeg går vekk fra det er:

 

Ikke verd prisen, styr hver gang man skal flytte PCen, styr om man skal ha PCen på en pult med heveing og senking.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...