Gå til innhold

Telenor er syvende størst i verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan telenor ha 96 millioner kunder når det er 5-6 millioner folk i Norge? Eller er det telenor i andre land også ? :p

Håper du er flau over at du ikke leste artikkelen :-P

 

Uansett må jeg jo si det er imponerende tall! Hvor mye penger klarer de å dra inn i utviklingsland kontra "rike" Norge? Hvor dyrt er et abonnement..?

Lenke til kommentar

Syns det er spennende kor effektiv Telenor sin strategi har vore etter at dei fekk frie tøyler. Bortsett frå Vimpelcom, som kan bli ein saftig smell for Telenor på mange måter, så har Telenor virkelig kjørt på i utviklende marked istadenfor å prøve seg på marked som USA o.l. med den effekt at dei vokser med ein utrolig fart globalt.

Lenke til kommentar
http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mo...rift/priser.jsp

 

Kr 10 pr MB. Maks kr 60 pr dag. Og ja, det ER svindyrt.

 

Det er tak på 10 kr per dag på bruk av mobil datatrafikk på private mobilabonnement og 60 kr på bedriftsabonnement.

 

Førstenevnte er grisebillig :-)

 

Hvis man er storbruker av mobildatatrafikk både til PC (USB-modem/integrert SIM-kort i PC) og mobiltelefon kan man alltids anskaffe seg et Mobilt Bredbånds abonnement. Mobilt Bredbånd er en tilleggstjeneste som vil gjelde for mobiltelefonen din, SIM-kortet i USB-modemet, tvillingkortet osv...

Lenke til kommentar

...og det hele er fordi Telenor fikk "arvesølvet" da de ble aksjeselskap. Det jeg tenker på, er kobberet inn i alle hus, som Telenor har tjent seg søkkrike på, og utnyttet til det fulle, med å være trege med å komme med ny teknologi. Da tenker jeg på treneringen av ADSL. Alle skulle jo ha ISDN først. Og sånn holder de på...

 

Nei, kobberet skulle gått til et eget selskap som bare hadde som oppgave å drifte nettet, ikke tjene seg rik på det. Politikerne er feige som ikke turte å gjøre dette, og fortsatt ikke tør det. Telenor skulle vært en helt vanlig telefonselskap som måtte tjene pengene sine på like vilkår som alle andre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...