Gå til innhold

Firefox 3.5-feil skal fikses


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller har Firefox blitt treigere ved oppstart? Jeg har oppdatert til 3.5 på den stasjonære, mens jeg har en eldre versjon på min laptop med en god del dårligere specs, der starter Firefox mye raskere. Er ikke bare den første oppstarten etter reboot som er treig, kan hende det tar opp mot 30 sekunder før den starter, selv om den har vært lukket kun for 5 minutter siden :S

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller har Firefox blitt treigere ved oppstart? ... tar opp mot 30 sekunder før den starter, selv om den har vært lukket kun for 5 minutter siden :S

 

Hei E.C. Det samme skjer meg (treg oppstart av FF 3.5). I følge mozilla-forumet er det mange som sliter med det samme, men årsaken er ukjent. En tømming av cache+temporary internetfiles i Internet Explorer har vist seg å hjelpe (eventuelt kjøre CCleaner). Spørsmålet nå er hva har FF 3.5 med IE sin cache å gjøre ? (Dette cache greiene er ikke tilfellet i FF 3.0.x (jeg har sjekket FF 3.0.11 og 3.5 med programmet filemon som monitorerer filene som blir accessert)).

 

Edit: Jau, det skal være sakt at etter å ha installert 3.0.11 på nytt og deretter installert 3.5 tilbake, så forsvant problemet for meg. Prøv det. Jeg har WinXP SP3.

Endret av sNx
Lenke til kommentar
Syntes det er merkelig at den enda ikke klarer acid3. Ikke at jeg går bort fra FF av den grunn, men ja...

Så veldig merkelig er det vel ikke, siden ingen browsere har klart det enda (hvis man ikke regner med beta-versjoner). Men det ser nok ut som Opera vil komme til å klare det først. Firefox var heller ikke først ute med å klare Acid2, så jeg er ikke veldig overrasket.

Lenke til kommentar
Syntes det er merkelig at den enda ikke klarer acid3. Ikke at jeg går bort fra FF av den grunn, men ja...

Så veldig merkelig er det vel ikke, siden ingen browsere har klart det enda (hvis man ikke regner med beta-versjoner). Men det ser nok ut som Opera vil komme til å klare det først. Firefox var heller ikke først ute med å klare Acid2, så jeg er ikke veldig overrasket.

 

Safari får 100 på Acid Rattle.

Men uansett, Firefox bør få ut oppdateringene raskt, for 3.5 slik den er nå skulle aldri vært lansert. Virker som om den måtte lanseres på gitt tidspunkt come hell or high water. De har sikkert merket presset fra Chrome og Safari i det siste.

Lenke til kommentar

Vel. Eneste måte å få mange nok til å laste ned og installere og så teste en nettleser er å lansere den for fullt. Selv i Beta og RC versjoner er det mange feil som blir oversett fordi det er for få som bruker det (betatestere er mange, men fortsatt ikke nok).

 

Derfor vil man alltid ha en masse feil med nye utgivelsesversjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...