Gå til innhold

Vista SP2 på norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filutforskeren klarer fortsatt ikke å huske at alle mapper og innhold skal bruke detaljvisning, noe som er veldig irriterende. I tillegg går det ikke an å få autoresize av kolonnene i filutforskeren. Noen som har de samme problemene?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hei

 

Så akkurat at den nye versjonen av norsk vista SP2 ble oppdatert, men noen uker før ble den første nyheten dokumentert om nye vista SP2 men da ennå ikke ute for norsk versjon, hvis noen husker denne siden så sto det der at man kunne enten laste den ned på 32bit versjonen sin eller fulle 64bit for de som har. Har altså 64bit og ville laste ned nå den endelige utgitte norske versjonen da jeg merket raskt at den ikke hadde noe link til verken 32 ellr 64bit men bare en hovedlink for nedlasting, mitt spørsmål er da hvor jeg kan laste ned den norske SP2 men i 64bit versjonen for og få fullt utbytte av mitt system ellr har det ikke noe og si lengre siden det var bare en (felles) link?

 

Må jeg isåfall laste ned den engelske på 64bit ellr? :roll:

Lenke til kommentar
Filutforskeren klarer fortsatt ikke å huske at alle mapper og innhold skal bruke detaljvisning, noe som er veldig irriterende. I tillegg går det ikke an å få autoresize av kolonnene i filutforskeren. Noen som har de samme problemene?

 

Ja, det der er forferdelig irriterende. Jeg har Vista på jobbmaskinen og bruker den til programmering. Da er det utrolig irriterende at den alltid skal vise et tonn med my pictures og annet tjafs som jeg må bla forbi for å komme til de filene jeg egentlig er ute etter. I Enterprise utgaven kunne de jo gått litt vekk fra denne "home" modusen.

 

Men SP2 gjorde underverker for stabiliteten, jeg får nesten ingen hengsituasjoner lenger. De er der innimellom men ikke hver eneste gang jeg starter vlc eller skal slå av maskinen.

Lenke til kommentar
Service Pack 2 har ikke vist seg i Windows Update hos meg. Om jeg ser på egenskaper på Computer så viser det fremdeles SP1. Må en vente til om to tirsdager, altså den 14. juli for å få den gjennom Windows Update?

 

Hadde samme "problemet" på laptoppen, men ikke på den stasjonære maskinen min. Hvorfor vet jeg ikke. Men jeg lastet det bare ned fra linken i artikkelen, og vips så var det i boks :)

Systemet har blitt litt mere stabilt og responsivt etter oppdateringen, og det var etterlengtet :love:

Lenke til kommentar

Gidder ikke å styre med å laste ned manuellt til akkurat denne PC'en. Da venter jeg heller, den er fullt patchet med det som går an å finne på Windows Update likevel.

 

Men denne PC'en har noen småforfrysninger innimellom. Hadde vært interessant å se om det vil forsvinne etter en SP2. Denne Laptop er levert med det der GeForce 8600M. Tror den GPU'en var blant de mye omtalte nVidia GPU'ene med svakheter. Men skjermen har aldri gått i svart her. :hmm:

Lenke til kommentar

offtopic:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hvis den er ny så kan det hende du hår fått de med feilen fikset (hvis de har fikset den da..) men bu merker egentlig ikke noe før etter et år.. skjedde med min og broren min sin gamle bærbare og har skjedd en gang med naboen min sin..
Lenke til kommentar

Ble fristet til å installere SP2 likevel. Systemet er ofte likt som før, på responstid. Noe jeg etterhvert har lagt merke til at en kan oppleve selv med Windows 7 (release 7100) enkelte ganger.

 

Microsoft burde skjerpe seg. Det mener jeg seriøst. Enkelte ganger så får en f.eks. null respons om en trykker på den røde X oppe i høyre hjørne. Og dette er jo ett problem som har fulgt OS'ene fra Microsoft helt siden Windows 3.x etter min egen erfaring.

 

Burde de ikke innse at det der burde lappes litt på?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...