Gå til innhold

Artikkel: Knøttliten minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan da umulig være så veldig praktisk å ha så liten minnepenn. Kommer garantert til å bli borte fort.

 

Tvert imot.

For laptop brukere er det genialt med en så liten usb stick da den kan stå innkoplet i brukerens PC hele tiden , selv når laptoppen legges i bæreveska.

 

Blir som meg selv med usb receiveren til logitech nano musa.Har ikke blitt "rotet bort" da den har stått i laptoppen min sin ene usb port alltid siden jeg kjøpte nano for et par år siden.

Lenke til kommentar
Den kan da umulig være så veldig praktisk å ha så liten minnepenn. Kommer garantert til å bli borte fort.

 

Tvert imot.

For laptop brukere er det genialt med en så liten usb stick da den kan stå innkoplet i brukerens PC hele tiden , selv når laptoppen legges i bæreveska.

 

Blir som meg selv med usb receiveren til logitech nano musa.Har ikke blitt "rotet bort" da den har stått i laptoppen min sin ene usb port alltid siden jeg kjøpte nano for et par år siden.

Men det gjelder laptop, men hva med når man skal ta den med, Vips, finner den ikke igjen...

Lenke til kommentar

Er ikke mange år siden de sa at 1 GB RAM var mer enn nok, enda lengre bak i tid var mer enn 128 KB RAM noe man kunne le av.

 

Samme pjattet sier dem om 8 GB RAM idag. Om noen år er 32 GB RAM helt standard, mens entusiastene har 64-128 GB RAM.

 

I fremtiden blir USB avlengs, batteriløse NFC baserte enheter som tar energi fra omgivelsene vil ta over.

 

Fremtidens CPUer vil være basert på kvantemekanikk. Til sammenlikning er vi nå på samme stadiet som når transistoren ble oppfunnet.

http://www.physorg.com/news165418586.html

 

 

(trøtt manns teknologi rabling, døgna snart :p)

Lenke til kommentar

genialt sier nå jeg, som ofte sitter i et buss- eller flysete og jobber, føles ikke helt behagelig da å ha en lang pinne stikkende ut av maskinen... På siden det er linket til ser man tydelig at det er plass til 'halsbånd' på den, så da har man både noe å finne den igjen med og noe å trekke den ut av usbporten med.

 

M.

Lenke til kommentar

Den var liten, men ikke spesielt billig eller praktisk (med unntak av å la den stå i den bærbare maskina hele tida). Jeg bruker en som ikke er fullt så liten, men desto bedre på andre områder:

- Har feste for nøkkelring og rotes dermed ikke så lett bort

- Koster under 10-kroningen inkludert frakt

- Fungerer også som minnekortleser for mobiltelefon-minne

- Valgfri og oppgraderbar lagringskapasitet

- 4GB fra 70 kr, 8GB fra 111 kr, 16GB fra 469 kr, 32GB kommer snart på markedet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den kan da umulig være så veldig praktisk å ha så liten minnepenn. Kommer garantert til å bli borte fort.

 

Kommer litt an på. I samlingen min har jeg den minste minnepennen til Apacer (AH123 mener jeg den heter), og den er med meg over alt. Musikk i bilen, dokumenter som jeg skal ha med meg, forflytting av filer mellom 2 PC-er som ikke er på samme nettverk osv..

 

Men kjøpte samme minnepenn til dama nesten samtidig, og den ble rotet bort på under en måned! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...