Gå til innhold

Test: Zalman ZM850-HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte den i mai 2008, er ikke 100% fornøyd. Lagde en haug med støy, en "pipende" lyd når jeg started Crysis, vet ikke helt om dette var laget av strømforsyningen men tror det. Vekke nå da.. Men den er veldig varm og hjelper ikke til med å kjøle PCen for å si det sånn, men hardcore er den :)

Lenke til kommentar
Men hvor lurt er det å sette av/på knappen til PSUen på innsiden av kabinettet?

Nei det virker jo rart, men jeg ser at dette er ikke knappen for å skru PSU av og på (det bare ser sånn ut). Denne PSU'n har ingen AV/PÅ bryter.

Knappen er for å skru av eller på "5Vsb Noise Filter", et støyfilter som skal fjerne høyfrekvent piping i standby- mode.

 

Det jeg lurer på da er hva hempen er, eller altså hvorfor skulle man ha et ønske om å ikke fjerne støy med denne knappen?

Lenke til kommentar

Tror de har bommet litt på at den er "ny" også.. enda mer merkelig er lanseringsdatoen.. 11 nov 2008? Har eid PSU'n siden iaf Jan/Feb 2008.

 

Sett bort i fra dette.. dette er en ekstrem bra PSU. Stille, stabil, og godt designet layout.

 

Et tips er å se etter 1000w versjonen av denne. Den har 30(a) på to av 12 volt linjene. Supert for fremtidig krevende SLI/CFIRE oppsett. Anbefales!

Lenke til kommentar
Men hvor lurt er det å sette av/på knappen til PSUen på innsiden av kabinettet?

Nei det virker jo rart, men jeg ser at dette er ikke knappen for å skru PSU av og på (det bare ser sånn ut). Denne PSU'n har ingen AV/PÅ bryter.

Knappen er for å skru av eller på "5Vsb Noise Filter", et støyfilter som skal fjerne høyfrekvent piping i standby- mode.

 

Det jeg lurer på da er hva hempen er, eller altså hvorfor skulle man ha et ønske om å ikke fjerne støy med denne knappen?

 

Den trekker mer strøm i standby hvis man trykker inn knappen.

Lenke til kommentar

Denne lå faktisk inne hos amentio (som den eneste leverandøren) for 902 ink.mva. Har denne i bestilling til denne prisen, men blir spennende å se som dette blir levert. Det var 100+ på lager men dagen etter bestilling hadde de ingen. Kanskje pga feilprising, men forventer selvfølgelig at varen blir levert til betalt pris.

 

Uansett, den er garantert også til 1300-1400 et særdeles godt kjøp. Har lest masse omtaler av den, og de eneste negative tingene de finner om den er manglende power-switch og at den har for mange power-rails, slik at noe effekt kan forsvinne her. Effekttapet er uansett så lite at forsyningen gir 85+ noe som er utrolig bra.

 

Gleder meg til å prøve den. Tror dette kan være en strømforsyning som holder noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...