Gå til innhold

Test: Magi mellom fingrene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test, og godt å se at dere har sans for nyttige programmer :p

 

Det finnes også nyttigere programmer, for eksempel et som forteller deg hvor du finner nærmeste Starbucks-kaffebar.

 

 

 

Var det virkelig ikke noen bedre eksempler der? :)

 

Edit: Ett raskt søk på nettet viste også at butikker som elprice og elkjøp og slikt selger telefonen for noen hundrelapper mindre.

 

Edit 2: Var vist litt blingsing fra meg. Var vist bare elkjøp som hadde den på tilbud i helgen.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
Dessverre kan du ikke lukke noen programmer selv, bare fjerne de fra skjermbildet. De blir derfor stående og gå i bakgrunnen, noe som kan gjøre telefonen treg etter hvert.

 

En kan lukke programmer, gå til settings -> applications og velg deretter en applikasjon man ikke vil ha kjørende i bakgrunn, nederst i bildet trykker man "force stop".

 

Håper selvfølgelig at det blir lettere i fremtiden. Anbefaler å laste ned "Advanced Task Manager Lite".

Lenke til kommentar

Heisann!

Råfet mobil, faktisk så fet at jeg vurderer å kjøpe den. Er i USA nå, og lurer på om det er mulig å kjøpe den her og "jailbreake" telefonen til å funke på telenor, slik som det gjorde med den første iPhonen.

 

Noen som vet?

Finner ikke noe av det på nett ; /

Lenke til kommentar
Dessverre kan du ikke lukke noen programmer selv, bare fjerne de fra skjermbildet. De blir derfor stående og gå i bakgrunnen, noe som kan gjøre telefonen treg etter hvert.

 

Har dere faktisk opplevd at det går tregt etterhvert, eller er dette bare noe dere antar?

Hele software stacken er bygd opp rundt tanken at man ikke SKAL lukke programmer - et kult konsept som bør fungere hvis utviklere gjør jobben sin riktig. Faktisk så sier Google selv at programmene man utvikler ikke skal inneholde noen lukke-knapp av nettopp denne årsaken.

Lenke til kommentar

Jøss her var det mange adjektiver :) vanligvis klager jeg ikke på testene, men i dag var jeg i pirkehumør. Å skrive at noe er "kjempebra" eller "perfekt" er fullstendig overflødig siden det er smak det er snakk om. Skal man diskutere smak kan man like gjerne sette seg og la gresset gro (det er mao meningsløst ;) ).

 

Dersom man skal gi "følelsen" av noe, må det være målbart, heller enn benyttes ord. Det vil si at en video hadde vært på sin plass om man skulle sett de "herlige" tastene eller den "krystallklare" skjermen.

 

Bortsett fra det: en fin test :)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette sikler jeg enda mer på denne mobilen. :)

Men er noen ting jeg lurer på.

 

-Noen som har prøvd Spotify på den?

-Finnes det en klient til Android man kan logge på msn med?

 

EDIT: Enda en ting, noen som vet om telefonen selges for samme pris på Elkjøps butikker som på elkjøps hjemmeside? LINK

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Etter å ha lest dette sikler jeg enda mer på denne mobilen. :)

Men er noen ting jeg lurer på.

 

-Noen som har prøvd Spotify på den?

-Finnes det en klient til Android man kan logge på msn med?

Spotify er ikke ute enda.

Finnes flere MSN klienter.

 

For oversikt over hva som finnes på Android Market, sjekk denne siden.

 

Var å så på mobilen på Elkjøp i dag, men fikk ikke prøvd den da mobilveggen deres var kaputt. Men den var mindre enn jeg hadde trodd. Skulle likt å se 3,5" skjerm og et bedre kamera. Ellers virker den sinnsykt bra. Gleder meg til å se hva donut bringer.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt HTC Magic'en min i tre dager, og jeg er forelsket! :love: Kjøpte den på ebay for €360 (inklusiv frakt) og det er vel anvendte penger. Jeg har stor tro på at Android vil bli "Apple-killeren", spesielt siden det er åpen kildekode som vel i praksis kan benyttes av alle mobilmerkene (vet ikke om helt om det er restriksjoner på hvem som får lov å bruke operativsystemet, men regner med det er åpent og fritt fram for alle).

 

Det blir utrolig spennende de nærmeste månedene å se hva som dukker opp på Android Market, vil tro at de fleste applikasjoner som finnes på Iphone også snart vil være tilgjengelige for Android-telefoner.

 

Jeg har funnet noen flere interessante applikasjoner i tillegg til de som allerede er installert:

- "AK Notepad" til notater.

- "Compass" som fungerer som et vanlig kompass.

- En egen YR.no-applikasjon (og en egen widget som viser været der du er, direkte på hjemmeskjermen).

- "ConnectBot" for oss geeker som ønsker å bruke SSH for å fjernstyre en PC/server.

- "Flashlight" for å bruke mobilen som lommelykt.

- "Stopwatch", stoppeklokke ja.

- "Wikimobile" for oppslag på Wikipedia.

 

Og jakten fortsetter... :cool:

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i ca 10 dager, og er ganske fornøyd med den. Tar sjeldent bilder når det er mørkt, så det at kameraet ikke tar bra bilder i mørket er ikke noe problem. Hadde tidligere ikke prøvd en touchtelefon, og det å skrive meldinger var litt uvandt, men nå har jeg ingen problemer med å skrive meldinger relativt kjappt. Pluss også for Android Market for masse nyttige programmer som gjør telefonen enda mer personlig.

Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt HTC Magic'en min i tre dager, og jeg er forelsket! :love: Kjøpte den på ebay for €360 (inklusiv frakt) og det er vel anvendte penger.

 

Du har altså kjøpt mobilen fra utlandet? Hvordan gikk det med hensyn til operatør lås og abonnement osv?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...