Gå til innhold

WDC gjør helomvending


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mao. WD har endelig klart å skaffe seg en rebrand-portofølje og utalte seg som de sa for å ikke tape ansikt.

 

Pris og tilgjengelighet er foreløpig ikke kjent, så når vi får se disse SSD-ene i butikken og i hvor stor grad de vil bidra med konkurranse i markedet gjenstår å se.
Samt at så og si ingen tekniske detaljer er kjent. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mer feil kunne de nok ikke tatt, og nå som de selv innser det, etter et oppkjøp av SiliconSystems, lanserer de sin egen serie med SSD.

Dette har de nok skjønt for lenge siden. (Hvorfor skulle de ellers giddet å kjøpe Siliconsystems?) Poenget er at de har spredd FUD om SSD enn så lengde de ikke hadde noen SSD selv. Nå som de endelig har kommet seg på banen later de som de har ombestemt seg eller sier noe sånt tull som at "nå er tiden inne". Tiden har vært inne i over et år allerede, men WDC har ikke turt å si det offentlig ennå fordi de ikke ville gi sine SSD-konkurrenter gratisreklame.

 

Håper SSDene får bra ytelse og at PATA-utgaven får en fornuftig pris. (Da skal jeg oppgradere en gammel bærbar)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt flere disker i 1,8"-størrelsen med PATA jeg. Dét er det ikke mange av på markedet... Skulle så gjerne oppgradert min lille gamle bærbare til en fornuftig pris...

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor produsentene oppgir lese/skrivehastighet på den måten de gjør. Det er ikke så veldig interessant å vite egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg husker at militæret i 60-90 tallet brukte RAMDISC. Det var "da" tidens SSD for F-16 osv. Teknologien har kommet langt, men vi ligger alltid 4 mil bak det militæret bruker...

 

Det er sykt mtp. her er potensielt utstyr til medisin og forskning, mens den andre brukes til å drepe..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Bruker dagens bærbare pata? Det er surt! :tease:

Spørs hva du mener med dagens bærbare. Min tolkning er hvilke bærbare som er i bruk i dag. Da kan jeg trygt si at dagens bærbare bruker PATA. Hvis du tolker dagens bærbare til å være de som blir kjøpt i dag og skal brukes i mange år fremover så er svaret nei.

 

Poenget til Theo er at mange bærbare som er i bruk i dag kan få vesentlig forlenget brukstid ved å oppgradere til SSD. Det kan være langt billigere per år levetid å kjøpe en SSD alene og få forlenget levetiden med f.eks 3 år enn å kjøpe en helt ny bærbar med SSD og få f.eks 6 års levetid.

Lenke til kommentar

Vil det ikke være enda bedre økonomi å kjøpe en vanlig harddisk da? En bærbar med PATA er iallefall 3-4 år i dag, gjerne mer. Vil si at etter 2-3 år til (som en valig harddisk LETT lever) så blir den trolig klar for pensjon.. Da kan du selvfølgelig ta med SSD disken til en annen maskin. Men da er både størrelsen litt liten + hvis du kjøper ny maskin, så kjøper du kanskje en med SSD..

Lenke til kommentar
Jeg husker at militæret i 60-90 tallet brukte RAMDISC. Det var det "da" tidens SSD for F-16 osv. Teknologien har kommet langt, men vi ligger alltid 4mill bak etter det militæret bruker...

Forsvaret ligger ikke noe som helst foran resten av verden mtp. teknologi. Det de ligger foran med er å ta i bruk denne teknologien grunnet enorme pengeressurser.

Og ja, de bruker ikke snurredisker i F16, men så koster datasystemene der like mye som hele blokka du bor i.

 

Så forsvaret bruker ikke S-SSD i dag (s=super :p ) med 1Gb lese/skrive hastigheter og 1Tb kapasitet... De bruker bare fryktelig mye penger på dagens teknologi.

 

Det er sykt mtp. her er potensielt utstyr til medisin og forskning, mens det andre brukes til å drepe..
Mildt sakt andre budsjetter! Endret av Smif
Lenke til kommentar
Vil det ikke være enda bedre økonomi å kjøpe en vanlig harddisk da? En bærbar med PATA er iallefall 3-4 år i dag, gjerne mer. Vil si at etter 2-3 år til (som en valig harddisk LETT lever) så blir den trolig klar for pensjon.. Da kan du selvfølgelig ta med SSD disken til en annen maskin. Men da er både størrelsen litt liten + hvis du kjøper ny maskin, så kjøper du kanskje en med SSD..

Hvorfor oppgradere fra HDD til HDD? Da vil jo maskina forbli like treg som den alltid har vært. Poenget er jo at SSD gjør den så rask at det forlenger levetida betraktelig.

 

Dagens SSDer vil være "utdaterte" om 3 år uansett om man kjøper de løst eller i en bærbar PC. Så det er ikke noe økonomi i å bruke den videre på neste PC.

Lenke til kommentar

Jepp. Når jeg får en god PATA 128GB SSD til noe under 2000,- vil jeg oppgradere min T42 som ellers er en meget duganes maskin med Windows7 og 1.5GB RAM. Forøvig holder det med en 60GB også siden det er det den har i dag, men skal jeg først bruke litt penger på den er det greit med 128GB.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Mao står ikke i ordboka..hmmm

Mao "Zedong" står i leksikonet, må være kommunistisk utrykk.

 

Forskerne vet allerede hvordan man kan skape super computere for allmennheten men melker industrien ved å gradvis oppgradere forsiktig.

 

Melker hver nye 100mhz den vanlige mannen kan få tak i eller ekstra kjerne.

 

ikke særlig annerledes enn spillindustrien eller filmindustrien med "oppfølgere" istedenfor å ta sensasjonele skritt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Forskerne vet allerede hvordan man kan skape super computere for allmennheten men melker industrien ved å gradvis oppgradere forsiktig.

 

Melker hver nye 100mhz den vanlige mannen kan få tak i eller ekstra kjerne.

Det er vel i beste fall en dårlig konspirasjonsteori. Jeg kan ikke se hvem som skulle levert noe bedre enn hva vi har i dag eller har hatt de siste årene.

 

Fantasi prosessorer er som regel de beste, i likhet med fisk som glapp av kroken...

 

Et stjerneeksempel på dårlig journalistikk og samme taknegang er omtalen av fantasi prosessoren Rock fra SUN på digi.no:

 

http://www.digi.no/816168/sun-avliver-prestisjeprosessor

 

"Banebrytende «Rock» ville stilt IBM og Intel i en langvarig teknologisk skygge."

 

Men selv Rock er en lusen CPU sammenlignet med min egen fantasi CPU; MEFC. Den kan kjøre en hel Cloud på kun en av sine tusen kjerner og bruker bare litt CO2 som den trekker rett ut av lufta isteden for strøm. Nevnte jeg at den gikk på en gassillion THz og at kjølelufta luktet bringebær?

Lenke til kommentar
Serien heter SiliconDrive III, og inkluderer en 2,5 tommers SSD med enten SATA- eller det eldre PATA-grensesnittet. De lanserer også en 1,8 tommer SSD utelukkende med SATA.
.

 

Dette var skuffende. Har en liten laptop med 1,8" PATA 4000RPM disk, og herre hvor mye bedre brukeropplevelsen hadde blitt hvis den hade fått en moderne SSD i seg.

 

Noen som vet om gode 1,8" PATA SSDer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Forskerne vet allerede hvordan man kan skape super computere for allmennheten men melker industrien ved å gradvis oppgradere forsiktig.

 

Melker hver nye 100mhz den vanlige mannen kan få tak i eller ekstra kjerne.

Det er vel i beste fall en dårlig konspirasjonsteori. Jeg kan ikke se hvem som skulle levert noe bedre enn hva vi har i dag eller har hatt de siste årene.

 

Fantasi prosessorer er som regel de beste, i likhet med fisk som glapp av kroken...

 

Et stjerneeksempel på dårlig journalistikk og samme taknegang er omtalen av fantasi prosessoren Rock fra SUN på digi.no:

 

http://www.digi.no/816168/sun-avliver-prestisjeprosessor

 

"Banebrytende «Rock» ville stilt IBM og Intel i en langvarig teknologisk skygge."

 

Men selv Rock er en lusen CPU sammenlignet med min egen fantasi CPU; MEFC. Den kan kjøre en hel Cloud på kun en av sine tusen kjerner og bruker bare litt CO2 som den trekker rett ut av lufta isteden for strøm. Nevnte jeg at den gikk på en gassillion THz og at kjølelufta luktet bringebær?

 

 

Hva? skjønnte ikke bæret av det du skrev men super Cpuer er ikke fantasi.

 

Hørt om SPARC64 VIIIfx?

---

"The Japanese firm revealed its latest supercomputer CPU offering at "Fujitsu Forum 2009." It claimed the chip is capable of crunching through an astounding 128 Billion computations per second, 2.5 times faster than Intel's current best performer. This makes Fujitsu the first Japanese firm in a decade to snatch the lead in raw CPU performance.

 

The little beauty has aptly been dubbed “Venus,” a much sexier name than its rather more nerdy technical moniker “SPARC64 VIIIfx."

---

 

Bare det at Fujitsu ikke er kjent for å lage CPUer er tegn nok på at industrien melker når Fujitsu sin nye CPU er den beste.. med hele 2.5 Ganger over Intel.

 

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...d-s-fastest-cpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...