Gå til innhold

Alle norske bibliotek får spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror hjemlån av PC-spill vil være veldig vanskelig med tanke på lisens nøkkler o.l. Så tror PC må spilles på bibliteket, frykter litt at dette kan føre til boot camp på biblioteket etter hvert. Dette kan betyr litt harde tider for de som lever av å leie ut maskiner..

 

Når det gjelder konsoll tror jeg dette kan bli gjennomførbart. Men det må bli større kontroll for å låne spill med seg hjem. Større sjekk om tilstanden på platene, samt strengere straff ved ødleggelse/mangel på innlevering.

Lenke til kommentar

Hmmm... Skal man ikke helst låne BØKER på biblioteket for å så LESE dem og tilegne seg litt kunnskap? Men men, på den andre siden så er det da en grei måte å få ellers late folk til å komme seg ut på biblioteket og kanskje OGSÅ låne en bok (inkludert meg selv) :p

Lenke til kommentar

Dette var en veldig interessant nyhet.

 

Jeg ser på dette som en offisiell annerkjennelse spill som medium.

 

Det er OK å være skeptisk til bibliotek som institusjon, men hvis det finnes bibliteker med bøker, burde de også tilby spill. Film og musikk har jo vært inkludert i lengre tid.

 

DRM, nøkler, etc blir en annen diskusjon. I de fleste tilfeller er det kun CD-sjekk, og det funker bra med utlån. Et problem her kan jo bli slitasje på optisk media, og den eneste løsningen her blir vel en slags organisert cracking av spill (cracking er ikke ulovlig etter norsk lov). Det er vel ikke en helt triviell problemstilling, men ser ingen grunn til at det ikke skal kunne løses på en fornuftig måte.

 

En bedre løsning er selvsagt å legalisere privat fildeling. Da kan man jo legge ned alle landets biblioteker og spare masse penger i samme slengen.

Lenke til kommentar
Håper seriøst det ikke bare vil være Lek-og-lær spill på disse bibliotekene! Hvis det bare er det, er dette nesten unødvendig. Er det noen som vet når dette skjer?

 

- AL

 

Ja drit i alle barna og at de skal få mulighet til å lære ved lek.

Det er jo totalt unødvendig, for skal man ha spill på biblotek må man jo først og fremst ta hensyn til gamere, med 360 og PS3 under tven og et monster av en maskin i hjørnet :roll:

Lenke til kommentar
Håper seriøst det ikke bare vil være Lek-og-lær spill på disse bibliotekene! Hvis det bare er det, er dette nesten unødvendig. Er det noen som vet når dette skjer?

 

- AL

 

Ja drit i alle barna og at de skal få mulighet til å lære ved lek.

Det er jo totalt unødvendig, for skal man ha spill på biblotek må man jo først og fremst ta hensyn til gamere, med 360 og PS3 under tven og et monster av en maskin i hjørnet :roll:

 

Kunne ikke vært mer enig!:D (nei, ikke seriøst)

 

Vi gamere kan da laste ned spill, det vet ikke småtassene hvordan gjøres kanskje.. (ikke steng tråd pga meg..)

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at spilling på biblioteket er en god løsning, da dette som sagt tidligere vil føre til bootcamp med unge nye landsmenn.

Vet heller ikke hvordan EA og andre reagerer på denne saken. da kan de jo like gjerne ha "one week free play" på alle spill på nettsiden sin, noe som blir det samme.

En ukes leie er somsagt nok til å spille gjennom 7 spill, da spill ikke har så lang spilletid lenger. Dette blir det gamescore av :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...