Gå til innhold

– Smartere enn smarttelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at ikke flere ser det opplagte: det handler ikke om hardware lenger! Alle telefon har nå kjapp nok prosessor (kanskje med unntak av en del fra htc, de har godt nok kamera, gps, super3g, plenty minne (eller minnekort) og god skjerm.

 

Nå handler det om software! Før alle de andre får det inn (og det ser ut som om de er i ferd med å gjøre det, ref. Android) kan Apple fortsette å lage telefoner som gir en brukeropplevelse som banker alt fra andre produsenter. De har kanskje ikke de råeste spesifikasjonene - men det er heller ikke poenget.

 

Dette gjelder forsåvidt datamaskiner også - for alle andre enn de med særbehov så er alle maskiner gode nok hardwaremessig. Det handler om pris, design, størrelse - og viktigst av alt - programvare.

Lenke til kommentar

Ingen kjører en default smartphone, så en telefon kan ha alle megahertzer og tommer i verden uten å være interessant så lenge tilgjengelig software ikke er stor.

 

Samsung 6410 processor called that the company referred to as the "Jet Engine", the Jet runs the 2.0 version of Samsung's proprietary TouchWiz operating system.

Jeg tør å vedde på at det er Java applikasjoner til denne saken er basert på. Det kombinert med at det er en ny platform (?) gjør det at den i min bok er mindre interessant enn Nokia N900, Android-telefoner, Palm Pre og omtrent på linje med Apple iPhone.

 

Men vi får se, ingenting er bedre enn at jeg blir vist feil.

Lenke til kommentar

Ser grei ut denne (bortsett fra tidenes styggeste "OK"-knapp), men jeg bytter nok ikke ut Apples App Store eller i det hele tatt Palms, Androids, Windows Mobiles eller Blackberrys App Stores, for Java-helvete. Neitakk. Men for de som ønsker å bla gjennom Getjar etter halvgode java-programmer og spill, kan jo selvfølgelig bare få slå seg løs.

 

Jeg bryr meg ikke om at denne har en 800MHz CPU når man aldri vil få bruk for det. Som de fleste har merket så er det software, eller App Stores som er det store nå. Folk vil ha en lettvint måte å få tak i både spill og programmer til mobilene. Så 800MHz er overkill for en slik telefon, med mindre man har dårligere tålmodighet enn et hamster på ritalin.

Lenke til kommentar
Samsung kaller det revolusjonerende at du ikke trenger å bruke to fingre for å zoome.

 

Jeg zoomer med en finger på min HTC Touch Diamond. Tegner bare en sirkel rundt det området jeg vil zoome inn på, så zoomer den. Dette gjør jeg med en finger, så hvordan det er så revolusjonerende at Samsung endelig kommer med zoom som bare krever en finger, er for meg litt uklart.

Lenke til kommentar
Samsung kaller det revolusjonerende at du ikke trenger å bruke to fingre for å zoome.

 

Jeg zoomer med en finger på min HTC Touch Diamond. Tegner bare en sirkel rundt det området jeg vil zoome inn på, så zoomer den. Dette gjør jeg med en finger, så hvordan det er så revolusjonerende at Samsung endelig kommer med zoom som bare krever en finger, er for meg litt uklart.

Det same gjer eg på min HTC Touch HD...

 

Jét har nemlig fått fleroppgavekjøring med en egen oppgavebehandler som viser deg alle oppgavene i 3D-modus eller i rutenett. Den kan altså kjøre tilsynelatende ubegrenset med programmer samtidig.

Kva? Kan nokon forklare dette? Den kan vise alle køyrande program i 3D-modus eller i rutenett? Ok? Ufatteleg revolusjonerande. Og kva har dette med at den kan kjøre ubegrenset med programmer samtidig? Kva slags minneløysing køyrer den eigentleg?

Lenke til kommentar
Samsung kaller det revolusjonerende at du ikke trenger å bruke to fingre for å zoome.

 

Jeg zoomer med en finger på min HTC Touch Diamond. Tegner bare en sirkel rundt det området jeg vil zoome inn på, så zoomer den. Dette gjør jeg med en finger, så hvordan det er så revolusjonerende at Samsung endelig kommer med zoom som bare krever en finger, er for meg litt uklart.

"Revolusjonerende" er nok å ta i, men det nye er ihvertfall at man kan med samsungs løsning kan velge hvor mye man vil zoome og ikke bare til et forhåndsdefinert zoomnivå som 200%. sånn sett er det en fin funksjon. Multitouch zooming er uansett veldig bakvendt og upraktisk etter min mening fordi du må bruke begge hendene.

Lenke til kommentar
Jeg vil bare minne et par av debatantene her på at Android jo kjører kun Java-applikasjoner, og det fryktelig raskt. Java er en god ting, bare ha det rette i bunnen og de rette bibliotekene.

For min del er Java en dårlig ting, faktisk nesten like dårlig som iPhones applikasjonsstruktur. Og først ligger N900 som kjører GNU/Linux og Pre som kjører HTML/JavaScript. Selv .NET er på noen måter for min del bedre enn Java.

 

Men det er selvsagt ut fra mine behov og ønsker.

Lenke til kommentar

Hvor har egentlig "kommenter artikkelen" feltet blitt av?! Måtte faktisk lete fram denne tråden via forumet, stress!

 

Uansett, på papiret så så denne mobilen ganske bra ut, men lurte på status ang 3,5mm jackplugg og kamera. Kamera er ikke så veldig viktig for meg, men greit å ha noe som kan ta bilder hvis det skulle være greit..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...