Gå til innhold

Natal lanseres med ny konsoll? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke håpe at dette er sant. For spillutviklere blir dette en utfordring, da de må utvikle samme spillet for 2 maskinvarespesifikasjoner.

 

For oss forbrukere tror jeg det ville vært bedre med en ny "generasjon" konsoller (med bakoverkompabilitet?) - fremfor en oppgradert versjon.

 

My 2 cents...

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir så mye vanskeligere å utvikle spill til en oppgradert 360. La oss si maskinen får litt raskere cpu, raske minne og raskere gpu, da vil den nye versjonen ha mulighet til å kjøre flere grafikk detaljer, dette skulle være ganske greit å slå av og på. Problemet i dag er jo at PS3 og 360 har såpass forkjellige arkitektur at spillene programmeres forskjellige. Spent å se spesfikasjoner, men tror ikke MS vil bruke for mye penger på å lansere en ny modell, som vil ha kortere levetid enn spillkonsoller vanligvis har. Regner med både sony og ms skal komme med en ny maskin om 3-5 år.

 

Uansett kan det jo se ut som at PS3 har tatt ett overtak på 360.

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Får ikke håpe at dette er sant. For spillutviklere blir dette en utfordring, da de må utvikle samme spillet for 2 maskinvarespesifikasjoner.

 

For oss forbrukere tror jeg det ville vært bedre med en ny "generasjon" konsoller (med bakoverkompabilitet?) - fremfor en oppgradert versjon.

 

My 2 cents...

 

Hvorfor vil dette bli en utfordring for spillutviklere? De har jo utviklet spill for PC i mange år og der er det jo flust av forskjellige konfigurasjoner og spillene er laget for å kunne tilpasses kraften i et satt spekter. Om utviklerne må sette to moduser på spillene de lager til XBOX fremover, en for standard og en for upgraded så tror jeg ikke det kan kalles en utfordring i det hele tatt. Dersom en PC eier oppgraderer maskinen sin til å bli mye raskere så funker jo det samme spillet som han spilte på en eldre PC tidligere på den og, bare bedre.

 

Det XBOX eiere vil få ut av dette, for dem som kjøper den nye modellen riktignok, er en bedre opplevelse på spill som de likevel kan spille sammen med venner som har samme spill men "gammel" XBOX.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil dette bli en utfordring for spillutviklere? De har jo utviklet spill for PC i mange år og der er det jo flust av forskjellige konfigurasjoner og spillene er laget for å kunne tilpasses kraften i et satt spekter.

Jeg ser poenget ditt, men samtidig må spillutviklere til 360 passe på å utvikle spill som ikke krever harddisk (Arcade), og de er begrenset til lagringsplassen en DVD-plate kan tilby. Om spillene skal ta utnytte av kraftigere maskinvare, vil jeg tro at de samtidig trenger litt mer ren lagringsplass, eller?

Lenke til kommentar

Hmm. Det stemmer sikkert, men det er merkelig at MS har sagt at deres konsoll varer til 2015 og EA har nevnt at konsollen er ferdig-presset, noe jeg tror er tull. Men kanskje MS sa det vel vitende om at de skulle annonsere en ny konsoll til neste år, en slags 360 1/2.

 

Uansett vil MS skyte seg selv i foten da de vil ha titallsmillioner b-konsoller å ta hensyn til der ute. Og det vil etterhvert bli større og større forskjell på de to konsollene.

Lenke til kommentar

Huff, og jeg som står å venter på Elite Jasper med Nidec vifter før jeg kjøper!

 

1. Når får vi Elite Jasper som lett tilgjengelig i butikker (ikke rød RE bundle/utgave)

2. Når får vi mer stillegående vifter i disse boksene, samt mer stillegående DVD drev.

3. Når får vi større harddisker enn 120GB som er latterlig lavt når man nå kan installere spill, laste ned spill osv.

 

Skulle gjerne visst om disse ryktene var sanne for da kjøper jeg meg bare en arcade jasper box på tilbud nå istedet for å vente på en god Elite Jasper. Synd at disse støyende boksene er tildels udugelige som mediacenter med lavt volum på filmen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvis dette blir en realitet vil det i tilfelle markere en trend der konsollverdenen beveger seg nærmere PC-spilling med tanke på oppgraderinger. Både Nintendo og Sony har tidligere lansert nye utgaver av gamle konsoller, men at spill skal støtte to delvis ulike plattformer samtidig blir en ny konsollhverdag.

 

Hva med Nintendo DSi ? Den har fått kameraer, heftigere prosessor og mer minne...

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på dette ryktet. Så lenge 360 benytter seg av DVD så vil man nok ikke kunne få så mye bedre ytelse en det vi ser i dag. Om Microsoft bestemmer seg for å lage en bedre versjon så vil utviklere måt sikkert legge inn ekstra innhold på diskene. Ergo blir det enda mindre plass per disk fordi man legger både 360 og 360+ texturer og modeller ++++ på en og samme disk.

Eneste løsningen jeg ser er at man kan legge ved en DVD til hvor alt som er 360+ spesifikt legges på hardisk mens man spiller av fra DVD. (eller evt patcher ett spill man har lagt på HDD med det som er 360+ spesifikt...)

Lenke til kommentar
Hvis dette blir en realitet vil det i tilfelle markere en trend der konsollverdenen beveger seg nærmere PC-spilling med tanke på oppgraderinger. Både Nintendo og Sony har tidligere lansert nye utgaver av gamle konsoller, men at spill skal støtte to delvis ulike plattformer samtidig blir en ny konsollhverdag.

 

Hva med Nintendo DSi ? Den har fått kameraer, heftigere prosessor og mer minne...

 

Det er et poeng, men jeg tror ikke DSien er oppgradert med tanke på å tilby mer ytelse til spillutviklerne. Jeg forstår det slik at den ekstra ytelsen blant annet skal gi flere multimedie-muligheter.

 

Det spekuleres i om Microsoft vil legge opp til at utviklere skal lage samme spillet til begge Xboxene, men med noe forskjellig grafikk eller ytelse. Det samme tror jeg ikke Nintendo legger opp til med DS og DSi. Derfor distinksjonen i artikkelen. :)

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på dette ryktet. Så lenge 360 benytter seg av DVD så vil man nok ikke kunne få så mye bedre ytelse en det vi ser i dag. Om Microsoft bestemmer seg for å lage en bedre versjon så vil utviklere måt sikkert legge inn ekstra innhold på diskene. Ergo blir det enda mindre plass per disk fordi man legger både 360 og 360+ texturer og modeller ++++ på en og samme disk.

Eneste løsningen jeg ser er at man kan legge ved en DVD til hvor alt som er 360+ spesifikt legges på hardisk mens man spiller av fra DVD. (eller evt patcher ett spill man har lagt på HDD med det som er 360+ spesifikt...)

 

Fokuset på DVD vs. Blu-ray er etter det jeg kan forstå sterkt overdrevet. Vi har fortsatt ikke sett noen særlige begrensinger for DVD-formatet i praksis, annet enn at utviklerne i et fåtall tilfeller må dele spillet opp over flere plater. Det kan de jo gjøre videre også.

 

I tillegg finnes det mange etterbehandlingseffekter som kan legges på uten at det tar større plass. Kort sagt tror jeg det er mye utviklerne kan gjøre med mer ytelse også uten lagringsplassen.

Lenke til kommentar

tormod:

Du har ikke fått med deg de rundt 1 år gamle spillene til PS3 hvor utviklerne slet med å få plass på en BD og måtte kutte mye innhold for å få det til? Samtidig hører vi om utviklere som klager på DVD begrensningene til 360.

 

Dette begynner å bli mer og mer fremtredende og tildels nyttesløst å motargumentere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
tormod:

Du har ikke fått med deg de rundt 1 år gamle spillene til PS3 hvor utviklerne slet med å få plass på en BD og måtte kutte mye innhold for å få det til? Samtidig hører vi om utviklere som klager på DVD begrensningene til 360.

 

Dette begynner å bli mer og mer fremtredende og tildels nyttesløst å motargumentere.

 

Jeg sier ikke at ikke det er en fordel med mer lagring. Det er det klart at det er. Men at det er så begrensende som enkelte skal ha det til er jeg skeptisk til.

 

Jeg har fått med meg at Kojima hevdet de måtte klare seg med ett språk av gangen på MGS4, men jeg tror ikke det er representativt for andre spill og utviklere, og det er vel heller ikke overraskende at han sier noe til støtte for Sony. Såvidt jeg vet har vi foreløpig ikke sett noen multiplatformspill der det har vært noen merkbar forskjell mellom utgavene på grunn av plassbegrensinger. John Carmack har sagt at de sliter med å få Rage inn på to DVDer, men det gjenstår å se det ferdige resultatet.

 

90% av 360-spill som kommer ut per i dag kommer på én DVD, så om alle utviklerne isteden delte spillene sine opp over to plater hadde de hatt mye å gå på. Jeg synes ikke det er et "nytteløst argument".

 

Men for all del, dette er det utviklerne som har fasiten på, ikke meg.

Lenke til kommentar

Ser flere posetive sider her.

 

Kanskje ikke det som trengs i dag, men BD er et must, kunne kjøre film (htpc) og ikke ha den begrensingen på spill i fremtiden.

 

Ned på produksjonsteknikken. vet ikke hvor vi er i dag. men 32nm på cpu og 40 på gpu hadde vart bra. mindre varme, mindre støy.

 

Litt mere power hadde ikke skadet, konsoll er vel allerede et hav bak en pc, hvor er vi ikke i 2015?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...