Gå til innhold

Danskene får mobilt bredbåndskontantkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ice.net har jo ukesabonnement til 175 kr, og som nevnt kan man jo bruke sitt vanlige abonnement der man kobler mobile til dataen eller kjøper seg et usb moden. De største operatørene har makspris på 9-20 kr om dagen, så ser ikke helt vitsen med egne bredbåndskontantkort...

Lenke til kommentar

Dette har jeg venta lenge på. På tide at vi får det i Norge å. Jeg har ikke lyst til å binde meg til en fast månedspris, da jeg sjelden har bruk for mobilt bredbånd. Jeg vil heller kunne kjøpe meg nett for en helg o.l hvis  jeg reiser på ferie. Nesten så man får lyst til å ta saken i egne hender, siden de store er alt for treige til å innføre såne ting. De vil vel ikke miste det at folk binder seg for en lang tid da sikkert.

Lenke til kommentar
Ice.net har jo ukesabonnement til 175 kr, og som nevnt kan man jo bruke sitt vanlige abonnement der man kobler mobile til dataen eller kjøper seg et usb moden. De største operatørene har makspris på 9-20 kr om dagen, så ser ikke helt vitsen med egne bredbåndskontantkort...

Og modemet til ice.net koster bare 1500. Det blir da en dyr uke eller to i året..

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om at dette kanskje blir mer aktuelt etterhvert som LTE rulles ut siden det vil gå en stund før alle og enhver går rundt med en LTE-kapabel telefon i lomma (særlig siden produsentene prioriterer instikkort til PC først og mobiltelefoner i andre rekke)

Lenke til kommentar

Dersom ein skal på hytta ei helg i ny og ne, greier ein seg fint utan både LTE og modem. Dei fleste telefonar kan brukast som modem, og det er ikkje så vanskeleg å lage eit oppsett som lar ein bruke telefonen som modem. Dermed kan ein surfe i veg for 10 kr. per dag på vanleg kontantkort. Kva skal ein då med desse nye kontantkorta, som nesten vert dyrare på ei veke enn ein heil månad med fri bruk abonnement?

Lenke til kommentar
standard usb modem og kontantkort fra en av dem store, 10kr dagen...

 

Kan du forklare litt mer?

Hva ligger i standard USB modem. Kan e kjøpe dette her i norge og så kjøpe et kontaktkort når e kommer til danmark og surfe for 10 kr dag?

 

Hvilken opperatør har max pris på 10 kr dag på kontantkort?

Lenke til kommentar

På kontantkort? Ingen jeg kjenner til

 

Men jeg hadde gladelig tatt imot et sånt tilbud, det eller trådløstnett i tog og buss.

Til tider så reiser jeg litt rundt, og det er bedre at jeg kan jobbe online istedet for å passe på at jeg har alt jeg trenger offline (noe som ikke alltid er tilfellet). Så et sånt tilbud tar jeg gjerne

Lenke til kommentar

Mange som ikke er kredittverdige (utlendinger og folk med betalingsanmerkning), og følgelig ikke får seg noe abonnement med mindre noen som er kredittverdige påtar seg ansvar overfor dem. Alternativet med vanlig kontantkort og ulåst 3G-modem blir fort veldig dyrt i lengden ettersom man ikke har noen slik fastprisløsning på dette området i Norge. Det nærmeste blir vel Telenor sin 10-kronersgrense (som også gjelder kontantkort ja), men her har man igjen den berømmelige transfer-grensen i kjent Telenorstil.

Lenke til kommentar

Comviq i Sverige erbjuder mobiltbredband kontantsurf för 299 Svenska kr då ingår ett USB-modem och 1 dygns surf på sen kostar det.

 

- Dagssurf (29 Skr och max 0,5 GB)

- Veckosurf (89 Skr och max 1 GB)

- Månadssurf (249 Skr och max 5 GB

 

 

100 Svenska kronor är ungefär 80 Norska kronor

Lenke til kommentar
står ingenting om at det ikke gjelder for kontantkort:

http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/i...bilen/index.jsp

 

ser desverre ut til at jeg ikke klarer å grave opp en usb enhet av typen jeg hadde i tankene :(

alt er tydligvis låst til enten netcom eller telenor...

 

Joda, det gjelder nok for kontantkort også den prisen. Bruker selv Telenor Kontant/cash i farta. Blir belastet nøyaktig 10 kroner dagen.

Endret av Magnolian
Lenke til kommentar

Joda funker på kontantkort hos telenor (skulle tru hos netcom også)

Problemet er bare det at på kontantkort så har man en soft cap på 200MB/mnd

Etter det så begrenses linja til 100Kbps. Da tar det en evighet å bare laste VG.

Samme gjelder hos netcom, men det sto ikke hva (etter det jeg husker) grensen var og hva som skjedde (bare at linjen ble begrenset).

 

Jeg skulle virkelig hatt et sånt tilbud i norge, når jeg reiser så hadde det vært veldig kjekt å kunne være tilkobla på toget og bussen.

 

(Sjekke ICE)

 

EDIT:

ICE var ikke noe spesielt billigere.

179 på ukes aboment. 179 per startede uke.

Så hvis jeg bare skal sjekke mailen en uke så kommer det til å koste meg 179 kr. Det kster riktig nok ikke noe per MB da

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Problemet er bare det at på kontantkort så har man en soft cap på 200MB/mnd

 

det bør Telenor gjøre noe med. de fortsetter med forskjellsbehandligen mellom Kontant/abo. får lyst å reise til nærmeste telenorkontor å si meningen min , ikke at det vil hjelpe men

 

Det skulle vært likestilling ja :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...