Gå til innhold

AMD kommer med nye Neo-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Disse liker jeg godt. 12 tommer med akkurat riktig oppløsning (1280x800), ingen 2GB minnebegrensning, ingen 32bit-begrensning, ikke noe kjipt brikkesett/grafikk, og muligheten for å kjøpe den uten Windows.

 

Joda, mangel på begrensning er bra det. Men spørs hvor langt utover prisen dette går..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Disse liker jeg godt. 12 tommer med akkurat riktig oppløsning (1280x800), ingen 2GB minnebegrensning, ingen 32bit-begrensning, ikke noe kjipt brikkesett/grafikk, og muligheten for å kjøpe den uten Windows.

 

Kor kan ein kjøpe den uten windows?

Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring Simen:

Jeg snakket med HP for en liten tid tilbake, og du må kjøpe gjennom en forhandler. Ok, greit nok. Men da det er relativt usannsynlig at disse kommer til å bli lagerført hos forhandlerene uten Windows, så må maskinen spesialbestilles. "HP TopConfig" heter visst greiene.

Det innebærer minst 2-3 ukers ventetid, og jeg fant ingen forhandlere som var interessert i å selge på spesialbestilling til privatperson, kun mot bedrifter. Da må man selvfølgelig ha en bedrift å kunne sette kjøpet på, samt at man fraskriver seg alt som heter angrerett, reklamasjonsrett og andre godsaker som man normalt har gjennom Forbrukerkjøpsloven.

 

Mao, ikke greit i det hele tatt.

 

EDIT:

Dersom man er interessert i å kjøpe i større kvanta vil sannsynligvis ting gå greier. Kanskje man har større sannsynlighet for å finne en brukbar forhandler i Oslo-området.

 

Den eneste som sa de kunne levere klarte forøvrig og finne feil pc (en netbook) til meg over telefon. Etter jeg spesifiserte hvilken pc jeg egentlig skulle ble jeg aldri ringt tilbake. Da gav jeg F i å prøve mer, og kjøpte pc'en med Windows.

+1 til MS og programvarebundlig. -1 til alle andre

 

I følge den personen var det også ingen muligheter (i hans bestillingsverktøy ihvertfall) for å få pc uten OS, det måtte bli freeDOS/Novell SLED.

 

Nei, skal du kjøpe en laptop uten OS tror jeg bare det er to reelle valg i Norge; Multicom eller Dell via telefon.

Multicom gjør det aller best, dvs lettest for sluttbruker.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...