Gå til innhold

Acer skal lansere 3D-bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Konvertere rett fra 2d-film til 3d-film"

Dummeste jeg har hørt. Det er jo ikke mulig, PCen kan ikke plutselig vite hva som er fram og bak i en film.

Uten å ha noe peiling tipper jeg at det bare er en eller annen form for emulering av en effekt lignende det man har hatt på tegnefilmer og lignende hvor to bilder legges oppå hverandre. Men hva vet jeg.

 

Og viss det er maskina på bildet det er snakk om synes jeg ikke tastaturet så så veldig godt ut heller... :ermm: Spesielt ikke siden dette er en 15-tommer...

Er ikke maskina på bildet nei. Det er bare et illustrasjonsbilde.

Lenke til kommentar

PCen har 15.6 tommer skjerm, kjører windows 7 og er beregnet for både å kunne vise og lage 3d innhold fra 2d video. En PC som lanseres om +-ett år, og acer viser den allerede nå.

 

Übergizmo gjetter på at den ikke får atom eller integrert grafikk.

 

Det virker vel ganske åpenbart at den ikke vil det?

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Det er mulig å trekke ut og estimere en del dybdeinformasjon fra film. Ta eksempel i gode gamle platformspill ala super-mario hvor vi ser at bakgrunnen er lenger unna fordi den beveger seg saktere enn det som er nær kameraet når vi flytter oss sidelengs.

Programvare som 3DCombine (http://www.3dcombine.com/) har vært på nett lenge med slik funksjonalitet, men har frem til nå ikke vært rask nok for sanntids analyse.

Resultatene varierer veldig, og ofte er det viljen til å se 3D som skaper mye av effekten. Sammenliknes en kunstig laget 3D film fra en 2D film, og en som er tatt opp i 3D er det likevel ikke tvil om hvem som er best.

Flott at det kommer flere slike produkter på markedet uansett :)

Lenke til kommentar

Skulle nå tro at det tar litt tid å "konvertere" en 2D-film til 3D? Det MÅ jo være en slitsom prosess for en maskin, og når den er bærbar i tillegg begrenser det specen litt. Usikker på om folk i det vanlige hjem gidder å bruke 1-2-3 timer på å konvertere 2D film for å få en slags halvhjertet 3D-film istedet. Kanskje en gang eller to i begynnelsen, men det kan umulig bli fullverdig 3D utifra 2D, så jeg tviler at folk gidder det in the long run.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...