Gå til innhold

Fusion-io med spennende SSD-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lover verdens raskeste lagringsmedium.

Nei så mye lover de ikke. De lover bare verdens raskeste non-volatile lagringsmedium til desktop og arbeidsstasjoner for innholdskapere, digital media-artister og ekstreme PC-spillere. Det er en ganske mye snevrere lovnad enn det som er sitert.

 

Ellers så "glemmer" dere å opplyse om de mest interessante ytelse-spesifikasjonene: 4k IOPs les/skriv og latency/aksesstid.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

To korte og intetsigende innlegg er slettet. Eventuelle reaksjoner på modereringen skal tas på PM, ikke i tråden.

 

Kan man boote fra denne?

Jeg sakset dette fra pressemeldingen:

Through future software releases, the ioXtreme will be able do far more than application acceleration, including features like boot and transparent data migration.
Lenke til kommentar
Lover verdens raskeste lagringsmedium.

Nei så mye lover de ikke. De lover bare verdens raskeste non-volatile lagringsmedium til desktop og arbeidsstasjoner for innholdskapere, digital media-artister og ekstreme PC-spillere. Det er en ganske mye snevrere lovnad enn det som er sitert.

 

Ellers så "glemmer" dere å opplyse om de mest interessante ytelse-spesifikasjonene: 4k IOPs les/skriv og latency/aksesstid.

 

Takker, dette skal nå være korrigert.

Lenke til kommentar
895 dollar for 80GB er ikke verdt det mener jeg.

Hvis du bare er ute etter 80GB så får du sånne harddisker nærmest slengt etter deg gratis. Prisdifferansen på en 80 GB harddisk og denne 80 GB SSDen er enorm, og det man betaler for er ytelse.

 

Skal man ha 520 MB/s + 20000 IOPS ved 4k så tviler jeg på at man klarer å få det til en lavere pris enn dette. Sånn sett er denne et røverkjøp.

 

Takker, dette skal nå være korrigert.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hva skal man med større SSD? 80GB er omtrent den perfekte størrelsen. Får plass til Windows, samt endel programmer og spill. Å begynne å fylle en slik disk med musikk og film er bare idiotisk.

 

vente 6mnd, så kanskje denne er nede i $500, da begynner det å bli godkjent. Den leverer dobbel ytelse som X25-M, sånn sett er det ikke så gæærn pris. Antall GB er ganske uvensentlig på en slik enhet uansett.

Kanskje det er et batteri på den også, så blir det ikke så kritisk ved strømbrudd heller..?

Lenke til kommentar
har stor tro på pci-e baserte ssd, tror framtida legger seg her. og ikke i 2,5" format.

Jeg også. 2,5"-formatet og SATA er kun for bakoverkompatibilitet med gamle kabinetter og PCer. PCIe SSD er nok framtida for 2010-2013. Etter det regner jeg med det kommer mer spesialtilpassede grensesnitt for SSD.

 

Den leverer dobbel ytelse som X25-M, sånn sett er det ikke så gæærn pris.

X25E leverer vel dobbel ytelse av X25M allerede. IOExtreme regner jeg med leverer rundt det dobbelte av X25E igjen.

Lenke til kommentar
Hva skal man med større SSD? 80GB er omtrent den perfekte størrelsen. Får plass til Windows, samt endel programmer og spill. Å begynne å fylle en slik disk med musikk og film er bare idiotisk.

 

vente 6mnd, så kanskje denne er nede i $500, da begynner det å bli godkjent. Den leverer dobbel ytelse som X25-M, sånn sett er det ikke så gæærn pris. Antall GB er ganske uvensentlig på en slik enhet uansett.

Kanskje det er et batteri på den også, så blir det ikke så kritisk ved strømbrudd heller..?

 

I starten er det nok idiotisk å bruke SSD til generell lagring (om man ikke er mangemillionær), men etterhvert som utviklingen går sin gang vil nok tradisjonelle harddisker bli faset ut. Det vil nok ta ganske lang tid, men det vil skje.

Lenke til kommentar

De nærmeste 5 årene tror jeg HDD vil leve trygt som masselagringsmedium parallelt med SSD. Det har rett og slett for ulike styrker og svakheter til å kunne erstatte hverandre fritt ennå.

 

Kanskje det er et batteri på den også, så blir det ikke så kritisk ved strømbrudd heller..?

Hva skal du med batteri på en flash-enhet*? (En uten stor DRAM skrive-cache)

Lenke til kommentar
De nærmeste 5 årene tror jeg HDD vil leve trygt som masselagringsmedium parallelt med SSD. Det har rett og slett for ulike styrker og svakheter til å kunne erstatte hverandre fritt ennå.

 

Kanskje det er et batteri på den også, så blir det ikke så kritisk ved strømbrudd heller..?

Hva skal du med batteri på en flash-enhet*? (En uten stor DRAM skrive-cache)

Alle SSD-er bruker da DRAM cache for å øke skrive-ytelsen? Størrelsen har bare gått opp i senere tid, f.eks Intel sin tror jeg har 64mb cache...

Lenke til kommentar

Det er ganske dyrt, men prisen er allikevel ikke så gal mener nå jeg. Som flere nevner så skal du nok ikke ha stort annet enn OS og programmer /spill på den, så 80GB bør egentlig holde.

 

1Gbit nettverk vil faktisk være den begrensende faktoren om man skal kopiere filer til en slik enhet og dermed vil mange av dagens harddisker holde mål, eventuelt i en RAID konfigurasjon, hvis man tenker på fillagring.

 

Eventuelle kjøpere av et slikt produkt kan være folk som driver med bilde- og videobehandlig litt mer profesjonelt enn hvermannsen, så der vil nok ikke prisen på 900$ være noe problem ettersom det går sikkert i Ci7 og dyre DDR3 brikker med stor kapasitet.

 

EDIT: omformulert

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Grett å kjøre OS på noe slikt ja :)

 

Men, synes det er unødvendig at den går via PCI... Da man allerede har mangel på antall PCI porter på pc'n.

 

Så, om SSDs i framtiden skal gå mer og mer over på PCI, så burde HKene bli designet på nytt eller noe slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...