Gå til innhold

Asus med tre nye Eee-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus viste frem en ARM-basert Android maskin tidlig på Computex, men poff så var den borte gitt. En av de eneste virkelig friske og nyskapende produktene.

Hvem vet hvorfor... Kanskje de ikke vil gjøre Intel og/eller Microsoft, som de er helt avhengige av, gretne? Eller kanskje er det bare et spill for galleriet for å sikre seg bedre priser hos de?

http://www.gizmodo.com.au/2009/06/asus_hey...tbook_ok-2.html

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Hvis du hadde hatt din egen butikk, ville du da hatt og solgt produkter som veldig få personer er intresert i?

Etterspørselen etter Linux på Asus maskinene var veldig lav, mens Windows etterspørselen var høy. Da er det naturlig å kutte ut produktet som gir minst inntjening, det gjelder absolutt alle butikker/produsenter.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Atter en gang nye maskiner som ikke oppfyller mine (og Theo sine) ønsker. Etter sikkert 100 ulike modeller fra en rekke produsenter begynner jeg nesten å lure på om de konspirerer om å ikke tilby det jeg ønsker. (Redigert: :p) Kravene mine er tross alt hverken sære, teknisk vanskelige eller dyre å implementere.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde hatt din egen butikk, ville du da hatt og solgt produkter som veldig få personer er intresert i?

Etterspørselen etter Linux på Asus maskinene var veldig lav, mens Windows etterspørselen var høy. Da er det naturlig å kutte ut produktet som gir minst inntjening, det gjelder absolutt alle butikker/produsenter.

 

~ Mortis360

 

Sakset inn fra artikkelen Acer skal kjøre Moblin:

 

"Moblin var svært populær på Computex og en rekke produsenter, deriblant Hewlett-Packard, Asus, MSI og Hasee viste frem nett-PC-er som kjørte Suse Moblin, Xandros Moblin, Linpus Moblin, Red Flag Moblin eller Ubuntu Moblin. Acer på sin side viste frem Aspire One med Moblin kjørende."

 

Her er Asus nevnt, men på pressekonferansen i tospann med MS -beklaget- Asus-fyren det som hadde skjedd!! Hva gir du meg?

Lenke til kommentar
Asus mistet jeg fullstendig sansen for etter rævslikkingen av MS og at de nekter å tilby kundene et alternativ på OS-fronten på maskinene sine. Synd.

Stå på - vær sint på Asus du.

 

Asus tar valg som gjør at de får billig cpu og os, og tilgang på fancy stuffs. Det gjør at de kan lage bedre og billigere maskiner.

 

Kanskje ditt sinne skulle rettes et annet sted?

Lenke til kommentar
Atter en gang nye maskiner som ikke oppfyller mine (og Theo sine) ønsker. Etter sikkert 100 ulike modeller fra en rekke produsenter begynner jeg nesten å lure på om de konspirerer om å ikke tilby det jeg ønsker.

(* paranoid? *) :ermm:

 

Det er mulig du ikke har gått ut bredt nok og samlet nok støtte til at produsentene lytter til deg. En Facebook-gruppe vil nok nå lenger enn et norsk diskusjonsforum ...

Lenke til kommentar
Asus mistet jeg fullstendig sansen for etter rævslikkingen av MS og at de nekter å tilby kundene et alternativ på OS-fronten på maskinene sine. Synd.

Stå på - vær sint på Asus du.

 

Asus tar valg som gjør at de får billig cpu og os, og tilgang på fancy stuffs. Det gjør at de kan lage bedre og billigere maskiner.

 

Kanskje ditt sinne skulle rettes et annet sted?

 

Direkte feil. For ikke lenge siden skrev hw.no om de nye nettpcene til HP. Maskinene som blir levert med GNU/Linux har dobbelt så mye minne og større harddisk, og koster 350 kroner mindre enn varianten med Windows.

Lenke til kommentar

Så flott. Mer drittmaskiner.

 

Er det virkelig så vanskelig å levere maskiner som faktisk duger, dette netbook greiene startet jo virkelig bra.

 

Hvor er pcen med N280, Nvidia Ion eller Intel G45, SSD disk og 6 cellers batteri? Jeg får intrykket av at det er det folk vil ha (jeg vil ihvertfall det!) men istedet får vi jo bare nyere (og større!) maskiner med den samme møkkahardwaren.

 

Er ikke om å gjøre å lage billigst eller tynnest mulig maskin, jeg vil ha en fornuftig bærbar dataløsning!

Lenke til kommentar
Asus tar valg som gjør at de får billig cpu og os, og tilgang på fancy stuffs. Det gjør at de kan lage bedre og billigere maskiner.

Det er jo det stikk motsatte de gjør. Sier i fra seg OS med langt billigere lisenser og langt færre kunstige begrensninger av maskinvaren. En masse "fancy stuff" takker de også nei til.

 

(* paranoid? *) :ermm:

Det var humoristisk ment. Jeg burde kostet på en smiley der.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde hatt din egen butikk, ville du da hatt og solgt produkter som veldig få personer er intresert i?

Etterspørselen etter Linux på Asus maskinene var veldig lav, mens Windows etterspørselen var høy. Da er det naturlig å kutte ut produktet som gir minst inntjening, det gjelder absolutt alle butikker/produsenter.

 

~ Mortis360

Om man på hjemmesider til produsenter kan kjøpe og velge en del komponenter på en PC, samt om man ønsker Windows Vista Premium eller Ultimate, hvor vanskelig hadde det vært å legge til et alternativ for de som ønsker å få maskinen uten OS, eller gi en distro som alternativ til Windows?

 

De som selger PC'er er jo intressert i å selge disse enhetene til så mange som mulig, og så lenge PC'ene er kompatible med f.eks Ubuntu så burde ikke dette være noe stort problem å gi dem dette valget så kundene hadde blitt mer fornøyde.

 

 

 

 

 

Ser fortsatt etter en liten bærbar til en grei pris (+/- 4000,-), på 10"-12" skjerm med Linux som har god batteritid. Noen her som vet om noen alternativer?

Lenke til kommentar
Asus mistet jeg fullstendig sansen for etter rævslikkingen av MS og at de nekter å tilby kundene et alternativ på OS-fronten på maskinene sine. Synd.

Stå på - vær sint på Asus du.

 

Asus tar valg som gjør at de får billig cpu og os, og tilgang på fancy stuffs. Det gjør at de kan lage bedre og billigere maskiner.

 

Kanskje ditt sinne skulle rettes et annet sted?

 

Direkte feil. For ikke lenge siden skrev hw.no om de nye nettpcene til HP. Maskinene som blir levert med GNU/Linux har dobbelt så mye minne og større harddisk, og koster 350 kroner mindre enn varianten med Windows.

For å ikke glemme at hadde det ikke vært for Linux hadde nok aldri dette markedet eksistert, og hadde det ikke vært for at det tok av som det gjorde med Linux (altså grunnet konkurranse) hadde nok aldri MS satt ned prisene på Windows.

Lenke til kommentar
Ser fortsatt etter en liten bærbar til en grei pris (+/- 4000,-), på 10"-12" skjerm med Linux som har god batteritid. Noen her som vet om noen alternativer?

HP Mini 1000 Mi...?

Tilgjengelig i USA, vet ikke hvordan det er i resten av verden.

Fant den ikke på hjemmesiden deres iallefall, gidder heller ikke å styre med å imortere PC. Tror jeg nesten driter i kravene bortsett fra at det skal være med Linux eller uten OS, noen som vet hvem leverandør er det som satser best på Linux (eller selger nettPC'er uten OS) i Norge per i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...