Gå til innhold

Nye SSD-enheter fra Sandisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja.. SSD enhetene kommer rullende og vi nærmer oss steg for steg til et løselig marked. :)

 

gleder meg til dette blir en Absolutt standard.

 

men for min del har eg ikke sett noe stor forskjell på ata kabel disker og Sata. eneste har vært overføringshastigheten på kopiering mellom diskene. men ikke noe merkbart på spill eller tyngre applikasjoner..

 

Offtop: det må være litt borte bom for disse penne damene som viser frem disse tingene.. heseblesende data elskere vill lett overse skjønnheten bak bilde med sånne lekker teknologi i fronten.. eller er det bare min oppfatning av en syk verdenen.. jaja.

Lenke til kommentar

De Kingston diskene var ikke all verden, hvis man ser på specsa. OCZ's vertex serie ser ut til å være mye bedre egnet. For meg blir det meningsløst å kjøpe ett dårlig produkt, selvom det er billig. Når det kommer til Sandisk så ser produktene dems unektelig interessante ut. Spørs bare hvor interessant prisen blir, og om de blir solgt til andre enn OEMs

Lenke til kommentar

PATA lover bra for en oppgradering av flere av mine gamle bærbare.

 

Eiere av Asus EEE, Acer Aspire One og de ørten lignende maskinene kan trolig oppgradere med disse SSDene. Håper bare at en eller annen forhandler får tak i de i "løs vekt".

 

Veldig bra at Sandisk leverer med nyttig tilbehør som kabler, brakett for montering i 3,5" brønn og image-programvare i desktop-versjonen og USB-kabel, eksternt kabinett og programvare med bærbar-versjonen.

 

wim: Har du funnet noe info om ytelsen (4k IOPS) ennå? Båndbredde sier jo som kjent veldig lite om ytelsen i normale bruks-scenarioer.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte disse pSSD her i SSD-tråden i går (eller forgårs?). Uansett, konklusjonen var at disse har ganske lav IOPS. SanDisk oppgir ikke IOPS info, men regner om til "vRPM" for å beskrive ytelse, og dette er IMO totalt idiotisk, siden det hverken er konkret for ytelse, og ikke kan sammenlignes med RPM pga accesstime. Uansett, ved å invertere algoritmen de bruker for å regne ut vRPM (9000vRPM for disse) kom jeg frem til at disse har ca 1000 random read og 100 random write 4KB IOPS. Dette er elendig for å være SSD, men vil gi en smule bedre ytelse enn 2,5" harddisker. Cache hjelper også noe på saken. Spørsmålet blir bare om dette er PEAK eller SUSTAINED IOPS (og båndbredde som blir nevnt). Hvis det er sustained, og cache fungerer fint, så vil disse være brukbare, men det er ikke noe å bruke for intens multitasking.

 

3. gen 2,5" SSDene deres er heller ikke det beste på markedet, (og jeg finner ikke IOPS info), men de vil sansynligvis være greie i bruk.

 

Når SanDisk hevder å være ledere i markedet (selv om du kun regner disse formfaktorene) er dette bare total BS. Både på kapasitet og ytelse har både Stec og Bitmicro vært på et høyere nivå enn de er nå i et par år, men disse er i en helt annen prisklasse :p

 

Lederne i markedet i dag er: Texas Memory Systems, Fusion-IO, STEC, BitMicro, Violin Memory, Solid Access Technologies, SandForce, og muligens PhotoFast. referanse (raskeste SSD på markedet etter formfaktor. BitMicro er med i rekka over fordi de har høyest kapasitet òg har god fart)

 

Alle produsentene som hevder å være "ledende innen SSD-markedet" enten lyver eller har alt for lite kunskaper. De er kanskje ledende i "mainstream", men det er andre som er LANGT forran de i teknologi.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...