Gå til innhold

Dell lanserer Studio 14z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre.. Nå ser jeg markedsføringsfolket når nye høyder.. Så og si ALT av PC-skjermer er 720p klare, selv gode gamle 1024*768 (en kjent 720p HD-oppløsning fra plasma-skjermer).

 

Og hva f*** er 900p? Skal det være en fiks måte og selge inn 1440*900 skjermer til folket? Sånn som jeg har på min 14" som er 2 år gammel (fra Dell)?

 

Si ifra når det kommer noen interessant skjermer, typisk 16xx på 14", og inntil videre skulle jeg ønske avisene i hvert fall leste gjennom pressemeldinger og luket ut det verste sprøytet (det kan i det minste kommenteres så folk skjønner hva det er snakk om, 900p?!?)

 

Mulig jeg overreagerer en smule, men det er litt tidlig på dagen ja..

Lenke til kommentar

Siden PCen og lokket passer til skjermer i 16:9-formatet regner jeg med at 900p betyr 1600*900. Jeg er over hodet ikke noen tilhenger av 16:9-formatet på PCer, men hadde tenkt å forbigå det i stillhet ved denne artikkelen siden det er en "Studio" PC tydelig er rettet inn mot de som ser og redigerer film. Til akkurat den typen bruk er jo 16:9 bra.

 

1280x720 gir god avspilling av fullskjerm 720p video uten sorte kanter.

1600x900 gir god god plass til knapper og menyer i redigeringsprogrammet rundt selve video-vinduet som kan spilles med uskalert 1280*720p.

 

Men over til noe annet. Jeg stusset litt på minnemengden 5 GB, men regner med det er snakk om 1 GB innebygget + ett minnespor for inntil 4 GB.

Lenke til kommentar

Studio-serien til Dell har étt gigantisk problem. Dersom man er så uheldig og får cd-spilleren ødelagt, ja da må man begynne med en syk demontering av maskina for å få byttet den.

Ble helt sjokkert selv, har Studio 17 av samme serie som fikk ødelagt cd-spilleren. Og for å installere en ny en, ja så må man demontere nesten hele maskina for å komme til. Skjermen må kobles fra og masse inni må kobles fra, bare for å få tilgang til området hvor spilleren sitter.. Skjønner ikke hvorfor de byttet ut det geniale systemet de hadde på Latitude-maskinene. Trykk inn en knapp, dra ut. Fiks ferdig.

Lenke til kommentar
Siden PCen og lokket passer til skjermer i 16:9-formatet regner jeg med at 900p betyr 1600*900. Jeg er over hodet ikke noen tilhenger av 16:9-formatet på PCer, men hadde tenkt å forbigå det i stillhet ved denne artikkelen siden det er en "Studio" PC tydelig er rettet inn mot de som ser og redigerer film. Til akkurat den typen bruk er jo 16:9 bra.

 

1280x720 gir god avspilling av fullskjerm 720p video uten sorte kanter.

 

Jeg ser ingen grunn til å ha 16:9 format på en pc-skjerm. Rom i høyden er veldig viktig synes jeg. Dessuten har ingen av de siste 50 hd-filmene jeg har sett vært 16:9. Ingen film er jo det. Alt har jo slik super widescreen kino aspect ratio som gir svære svarte kanter uansett.

 

Absolutt minimum piksler i høyden på en skjerm synes jeg er 1200. Har 1600 piksler i høyden både hjemme og på jobb nå og tror til og med 1200 ville blitt vanskelig å venne seg til.

Lenke til kommentar
Absolutt minimum piksler i høyden på en skjerm synes jeg er 1200. Har 1600 piksler i høyden både hjemme og på jobb nå og tror til og med 1200 ville blitt vanskelig å venne seg til.

1000 vil nå jeg si. Blir det mindre enn dette så begynner mange programmer å bli skrekkelig ubrukelige fordi dem er så sammentrøkka.

 

1024x768 f.eks er helt håpløst. Siste versjon av msn dekker jo hele dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så sure på 16:9 skjermer?

 

16:9 gir kanskje svarte streker på kino filmer, men 16:10 gir svarte streker på alt! Er litt som det iditotiske formatet Apple bruker på Iphone og Ipod Touch.

 

Pikseltetthet skjønner jeg ikke. Jeg sliter med å se pikslene på min 15 tommers 1280x800 skjerm. Størrelse betyr mye mer og siden mennsker ser i et bredt format er 16:9 det beste som nå finnes.

Endret av Ty4on
Lenke til kommentar
Siden PCen og lokket passer til skjermer i 16:9-formatet regner jeg med at 900p betyr 1600*900.

 

Om det er 1600*900 er det jo egentlig veldig bra, og da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke fremhever det bedre!

 

Har selv 1600*900 på min 13" bærbar og jeg synes det er helt ypperlig og var en av hovedgrunnene til at jeg valgte denne (sony vaio z). Å se tv-serier og 16*9 filmer uten svarte kanter liker jeg faktisk ganske godt. I tillegg var det jo det at det var vanskelig å finne en bærbar med en høyoppløst skjerm på en 13" uansett.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

720p beskriver oppløsning på TV-er, ikke PC-er. 900p finnes ikke. På forsiden framheves det også at skjermen er "HD-klar". Wow! Har den prossessor også kanskje?

 

Alle bærbare PC-er på denne størrelsen har hatt såkalte "HD-klare skjermer" i 10 år, ser ikke helt hvorfor dette skulle være en nyhet først nå...

 

Dette er vel bare enda en intetsigende og tabloid overskrift fra hw.no. :hrm:

Lenke til kommentar
Om det er 1600*900 er det jo egentlig veldig bra, og da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke fremhever det bedre!

Det er nesten rart å tenke på at min 6 år gamle bærbare har ennå bedre oppløsning: 1600*1200 på 15" :)

 

 

Min nesten 6 år gamle Dell har 1920x1200 ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...