Gå til innhold

Symbian-brukere surfer nesten ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker mest Opera mini på min S60 telefon til RSS. Surfing finner sted om jeg er nødt til å sjekke noe og ikke har annet tilgjengelig.

 

Blir det samme på min Windows Mobile. Symbian er vel for dei som i stor grad bruker telefonen "seriøst" og laster ned epost og sjekker nyheter i ny og ne, mens Android er så fantastisk nett-sentrisk at det er ikkje så veldig rart, og iPhone har jo desse abonnementene.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt som forventet.

 

- S60:

Som markedets desidert mest solgte grensesnitt for smarttelefon er det klart at mange av disse ikke er kjøpt for dens smarttelefonmuligheter. Det er mange som har kjøpt f.eks. en E51, E71, 5800XM ++ av helt andre årsaker enn at dette er en smarttelefon eller surfemulighetene. edit: Det sagt, legger ikke skjul på at Android og iPhone har bedre nettlesere.

 

- iPhone:

Genial surfemobil, pluss at nesten alle som kjøper den får med en datapakke på kjøpet. Når selgeren sier at her kan du surfe gratis og at det er det mobilen er god på så er det klart at det blir brukt. Men, det fler som kjøper iPhone det mindre vil andelen surfere være, da folk i økende grad kjøper også den "for å ringe og sende sms".

 

- Android:

Så langt har man omtrent utelukkende fått Android kun hvis man selv går inn for det. Få fristende enheter for den jevne bruker. Det gjør at Android-eierne rundt om kring i verden er langt-over-gjennomsnitt mobilinteresserte og programmerere. Og da er det klart at funksjonene testes ut nøye, og at nettbruken blir høy om nettleseren er god.

 

Det som legges frem av tall og info i artikkelen er helt å forvente.

 

Det er for meg skremmende å se hvor fort ansvarlig redaktør her trekker konklusjoner uten å drøfte tema mer enn hva som gjøres i denne artikkelen. Omtrent på høyde med artikkelen som skrev om Androids 900% vekst i år. :)

Endret av genser
Lenke til kommentar

Tipper dette vil forskyve seg etterhvert som symbian kommer på flere og flere trykkskjermstelefoner, som er mye bedre å surfe med. Har selv Opera Mini på min n95, men synes det er et ork å surfe nettet med den, trenger større skjerm og oppløsning. Blir kun brukt til å sjekke viktige ting når jeg ikkje har andre alternativer, i likhet med hva en tidligere bruker sa.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på; klarer denne analysen å skille de som kjører Opera Mini på en smarttelefonen kontra de som kjører det på en dum telefon? Nå er det jo som oftest bare Iphone og de fleste telefoner fra HTC som blir levert med en god nettleser. Og siden man også på Windows Mobile og Symbian har mulighet til å bruke Opera Mini som sørger for en raskere og billigere løsning så er jeg spent på om analysen tar hensyn til det? Dessuten er det et ork å surfe på en telefon med liten skjerm og lav oppløsning, noe de fleste Symbiantelefoner har, så er egentlig ikke så overrasket at de kommer dårlig ut.

Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte Nokia 5800xm i vinter, merker jeg at jeg surfer mye mer nå enn på min gamle N73. Opplevelsen er rett og slett bedre på en større skjerm, samt at jeg synes touch fungerer bedre på surfingen enn med gode gamle piltaster. Når det er sagt, så bruker jeg nesten utelukkende Opera Mini, så den innebygde nettleseren brukes minimalt. Selv når jeg sitter på wlan tyr jeg til Opera Mini.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

AdMob? Et selskap som selger reklamebannere ment for folk som surfer med mobilen? Og som måler "internettbruk" basert på hvor mange og hvem som klikker på deres bannere?

 

Ser det er et amerikansk selskap, og selv om de hevder de er store worldwide, vil jeg tro at deres bannere stort sett havner på amerikanske nettsider. Som igjen besøkes stort sett av amerikanere. Hvorfor måler de da med globale salgstall når de lager statistikk?

 

For all del, jeg vet ikke hvem de har som kunder. Men hele forretningsideen til selskapet er vel at de som surfer fra en mobil skal få annen reklame på nettsider enn de som surfer fra en PC. Dette er fremtiden og et stort marked, men jeg tror ikke det er veldig utbredt ennå. I alle fall utenfor USA.

 

Nå gadd jeg ikke gjøre all verdens research angående AdMob, så jeg skal ikke være for bastant. Men jeg ser ingen verdi i disse tallene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...