Gå til innhold

Smart bæresystem for speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan aldri tenke meg at dette er ment som noen erstatning for fotovesker. Etter en liten spasertur med litt proffutstyr hengende i den der ser jeg for meg både gnagsår og blåmerker nedover hoften og låret.

 

Dette er nok mest for dem som skifter mellom flere kameraer i løpet av en shoot, eller evt mellom kikkert og kamera som artikkelen antyder. Når man så skal transportere utstyret til neste lokasjon blir det nok pakket ned igjen i veske/sekk. Men til slik en bruk ser den genial ut ja.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Det der kommer jeg aldri til å vise meg med. Jeg liker å ha kamerastroppen rundt håndleddet eller skulderen uansett, jeg bruker det aldri rundt halsen. Er det meningen at man skal bære kameraet helt uten kamerastropp? Stappe den i lomma? Blir klumpete greier dette!

Lenke til kommentar

Denne ser jo helt glimrende ut til mitt bruk. Nei, skal ikke henge i beltet slik som på bildet. Det kan ikke være hverken godt eller praktisk i mer enn 3 sekunder. Fram til nå har jeg festet fotovesken på siden av sekken jeg går med på fjell- og skogturer, men når jeg først trenger kamera tar ting tid. Denne dingsen kan jo faktisk gjøre det langt lettere å få tak i kamera. Må prøves.

Lenke til kommentar

Tror definitivt dette er noe for meg, men ikke til å transportere kamera med, det høres ikke særlig bekvemt ut. For en småbarnsfar som må ha begge hendene frie kan dette være en god måte å ha kamera lett tilgjengelig.

 

Kamera rundt halsen når man skal løfte opp barn er ikke smart, når man bøyer seg frem kommer det slengende inn fra siden.

 

folk liker tydeligvis å ha ting hengende på hofta :p

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Arnold. Å gå tur med et speilreflekskamera daskende mot låret er neppe behagelig, så noen erstatning for en skikkelig kameraveske er det nok ikke. Men som hurtigløsning for noen som bytter mellom flere kamerahus på en jobb kan det nok være nyttig.

Lenke til kommentar

Tror også det kan være litt tungt med D3 og 70-200mm på hofta.

Men jeg har D700 og den med 35 eller 50mm vil fungere fint.

 

Jeg tror så lenge det holder seg under 2kg vil det gå bra. :thumbup:

 

Det jeg tror som kan være et lite problem er alt ekstra støv som kommer ifra at objektivet "gnir" mot boksene. :mad:

Lenke til kommentar
hovedgrunnen til at jeg bruker remmen rundt halsen er for sikkerhet, og det hjelper ikke denne løsningen særlig på. Ellers virker R-strap(?) bedre syntes jeg, men mindre "lekkert"

 

Hvordan da? Tenker du på at kamera kan falle ut?

 

Tror nok jeg ender opp med å sy en slik fast i siden på sekken min så slipper jeg å styre mer med veske og tull.

 

Edit: Hmm.. det er jo hakket lettere for tjuvradder å naske til seg kamera da.. tenkte ikke på det - my bad.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Som over middels fyldig 50-åring hvor det bredeste punktet

på kroppen er høyere oppe enn kamerafestet så ser jeg for meg

et påtvunget innkjøp av kraftige bukseseler i tillegg.

 

Litt dumt å bli arrestert med buksa og D3 rundt anklene.

 

Nei, tror jeg får holde meg til "standard-reima", men en

flott gadget for de tilpassede.

 

PIMPIM :!:

Lenke til kommentar

Neitakk er min førstereaksjon.

 

Uten lås ville jeg vært redd for at kamera skal hoppe ut av festet når jeg bumper borti ting. Med lås, blir det for tungvindt.

 

BlackRapid R-Strap har jeg forresten kikka litt på. Kanskje ikke optimalt når du bruker sid jakke, men på godværsdager. Er det fler her som har prøvd den?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...