Gå til innhold

Stor mangel på EOS 5D MkII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er glad jeg shoppet mitt i desember. Jeg bestilte det sekundet jeg så det på lager (jeg sjekket en rekke nettbutikker flere ganger daglig, og hadde i tillegg forhåndsbestilling inne hos et par stykker), og jeg har ikke sett det på lager noe sted siden den gang.

 

Ikke at det ikke har vært enheter tilgjengelig mellom nå og da, men det har tydeligvis gått ut like fort som det har kommet inn.

Lenke til kommentar
Og snart kommer vel nyheten om at 5D MKII -kan- ha problemer med objektivfestet som kan gjøre at objektivet detter rett av.. og da fylles lagerene opp, fordi ingen vil ha den lenger :ph34r:

 

Er jo ikke så ille. Har vært noen titalls tilfeller sto det på siden? Det skal vel litt til at det skjer...

 

Men har uansett syyykt lyst på kameraet. Det er neste post på innkjøpslista. Men tar jo tid å tjene opp til as! Men syns det er bare kosli at Canon har stor forespørsel på kamera! Canon 4ever! :D

Lenke til kommentar
Og snart kommer vel nyheten om at 5D MKII -kan- ha problemer med objektivfestet som kan gjøre at objektivet detter rett av.. og da fylles lagerene opp, fordi ingen vil ha den lenger :ph34r:

 

Er jo ikke så ille. Har vært noen titalls tilfeller sto det på siden? Det skal vel litt til at det skjer...

 

Men har uansett syyykt lyst på kameraet. Det er neste post på innkjøpslista. Men tar jo tid å tjene opp til as! Men syns det er bare kosli at Canon har stor forespørsel på kamera! Canon 4ever! :D

 

Jeg tror også at dette er et unikt tilfelle, enten så er feste mekanismen på noen kameraer litt svake / ikke låser skikkelig, eller så har fotografen komt borti knappen ved uhell uten å ha merket noe. Litt zooming / fokusering, vips objektiv på bakken :)

 

har ikke dette problemet med 5D MKii´en min.. en ting jeg HAR problemer med, er focus punktene ikke lyser opp (rød prikk) noen andre som har dette også?

Jeg har enabled / disabled denne funksjonen i custom functions, uten at det har gjort noen forskjell..

Lenke til kommentar

Leste en interessant teori i kommentarfeltet (eller noe sånt) til artikkelen det ble linket til.

 

Man kommer borti låseknappen samtidig som man tar bilder, og vrir ørlite på objektivet ved f.eks fokusering/zooming. Ny aggressiv zooming litt senere og wohey! Dyrt objektiv i fritt fall.

Lenke til kommentar
har ikke dette problemet med 5D MKii´en min.. en ting jeg HAR problemer med, er focus punktene ikke lyser opp (rød prikk) noen andre som har dette også?

Jeg har enabled / disabled denne funksjonen i custom functions, uten at det har gjort noen forskjell..

Sjekk at kamera står til One Shot fokus, ikke AI Focus eller AI Servo.

Lenke til kommentar
har ikke dette problemet med 5D MKii´en min.. en ting jeg HAR problemer med, er focus punktene ikke lyser opp (rød prikk) noen andre som har dette også?

Jeg har enabled / disabled denne funksjonen i custom functions, uten at det har gjort noen forskjell..

Sjekk at kamera står til One Shot fokus, ikke AI Focus eller AI Servo.

 

Takk for tipset, burde kanskje nevnt det også, kamereaet står i One Shot :)

Jeg hadde kameraet nettopp inne til repereasjon hos serviceproffen.. da skiftet de ut speilhuset pga en defekt på displayet i søkeren. Kanskje de har ødelagt noe annet i samme slenge :/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...