Gå til innhold

Nokias nye surfebrett nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har flere bilder og spesifikasjoner dukket opp.

 

 

 

Les mer

 

har litt vondt for og tro at Nokia har droppet denne "opp-ned-høyre-venstre-enter" knappen som de har på N97, N810, E90 osv.. Syntes den er utrolig grei å ha og håper den kommer på N900.. Syntes N900 frister utrolig mye, men vet ikke om jeg klarer og vente så lenge på den.. Så det sto Oktober men er bare typisk at den kommer i slutten av november, starten av desember..

Lenke til kommentar

Det er bare tre tasterader i stedet for fire, somm virker merkelig i forhold til QWERTY. Da blir space på siden av M, for eksempel. Store deler av tastaturplaten er ubenyttet/bortkastet sammenlignet N810. Den ser heller ikke ut til å ha samme type fot som N810.

 

De fikk mye klager når de flyttet D-Pad'en, så at de skal ta den helt bort, virker merkelig. I beste fall gjetter jeg på at de har fått tak i bilder av en prototype eller noe.

Lenke til kommentar
Hva kan en egentlig bruke noe sånt til?

 

Hva man kan bruke Nokia N900 til?

Mobiltelefon, GPS, mp3spiller/mediaspiller, mobil "bærbar" til internettsurfing, mail, lese PDF filer, forandre litt på ett excel/word/powerpoint dokumenter før man kobler den til prosjektoren og viser det på storskjerm, MSN, vekkerklokke, kalkulator, radio, fotokamera, videokamera, handholdt spillekonsoll(vist jeg kan kalle den det).

 

Noe sier meg at du ikke mente helt det jeg svarte på, men litt usikker på hva du tenkte på..

 

Tenkte du på D-paden( kjekt å få lært navnet på den :) ), navigerer rundt i menyen, scrolle opp og ned på internett, bruken til diverse spill osv.. Utrolig grei sak og ha..

Lenke til kommentar
Hva kan en egentlig bruke noe sånt til?

 

Hva man kan bruke Nokia N900 til?

Mobiltelefon, GPS, mp3spiller/mediaspiller, mobil "bærbar" til internettsurfing, mail, lese PDF filer, forandre litt på ett excel/word/powerpoint dokumenter før man kobler den til prosjektoren og viser det på storskjerm, MSN, vekkerklokke, kalkulator, radio, fotokamera, videokamera, handholdt spillekonsoll(vist jeg kan kalle den det).

 

Noe sier meg at du ikke mente helt det jeg svarte på, men litt usikker på hva du tenkte på..

 

Tenkte du på D-paden( kjekt å få lært navnet på den :) ), navigerer rundt i menyen, scrolle opp og ned på internett, bruken til diverse spill osv.. Utrolig grei sak og ha..

Lurte på hva en bruker et såkalt "surfebrett" til, og du svarte veldig bra på det.

 

Men hva kan denne gjøre som en mobiltelefon ikke kan(utenom at den har større skjerm)?

Lenke til kommentar

Den kjører et fullverdig operativsystem med en stor applikasjonsbase. (Sikkert ti tusen applikasjoner og biblioteker klar for kompilering)

 

Hvis jeg skal snakke for meg selv som jobber som programmerer kan jeg installere webserver og databaseserver på den og programmere som om det var på min arbeidsstasjon og bruke en fullverdig nettleser til å teste websidene jeg laget. Og det er bare ett praktisk eksempel.

Lenke til kommentar

Ja, en av disse greiene er på mange måter mer som en svak Netbook enn som en smarttelefon. Ikke desto mindre så har disse produktene fått sterkere konkurranse det siste halvåret, med produkter som HTC Touch HD, Diamond2, Touch Pro2, som også har høy oppløsning og en plattform for applikasjoner.

 

N810 som jeg har kommer med mange sterke features men også en relativt lang liste svakheter, men sammenlignet med en Windows Mobile så har den et langt mer åpent operativsystem, og sammenlignet med Symbian eller Iphone så har den f.eks. langt bedre skjermoppløsning. Er egentlig et virkelig top edge produkt dette, spesielt dersom telefondelen blir god nok.

 

Men så er det prisen, da. Om den blir 3000 kroner dyrere enn en netbook, må man nesten spørre seg om det er verd det.

Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst på et slik surfebrett da jeg bruker telefonen veldig veldig mye til surfing. Nå har jeg planer om å kjøpe meg en N97..

 

Men jeg lurer på en ting.. Ser at denne har GSM. Betyr dette at denne kan erstatte telefonen min? Altså ikke bare ringe men meldinger og mms?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...