Gå til innhold

Vista SP2 klar om noen uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og du burde holde kjeft:)

 

men fra spøk til revolver:

 

mener du at alle de hundretusen som har kjøpt vista via en ny pc de siste par årene bare skal få sitte med sjegget i postkassa?

 

Jeg har selv brukt vista siden det var i beta og skal ikke benekte at det har sine svakheter, men det er mye bedre enn sitt rykte!

Lenke til kommentar
De burde la Vista få dø i fred.

 

La SP2 være den siste service packen som kommer til Vista . Synes de kan legge alle sine ressurser på W7

 

Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer.

 

Navneskifte var nødvendig pga all negativ omtale Vista har høstet(med rette). Skift navn og gjør noen små endringer så vil de fleste forbrukere der ute tro de har å gjøre med et nytt produkt...

 

Tester viser at Windows7 ikke er raskere enn XP, men stiller seg på linje med Vista. Win7 er heller ikke mer sikkert.

Lenke til kommentar

Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer.

 

Navneskifte var nødvendig pga all negativ omtale Vista har høstet(med rette). Skift navn og gjør noen små endringer så vil de fleste forbrukere der ute tro de har å gjøre med et nytt produkt...

 

Tester viser at Windows7 ikke er raskere enn XP, men stiller seg på linje med Vista. Win7 er heller ikke mer sikkert.

Det hadde vært noe det. Da tror jeg SP2 har litt av en jobb å gjøre. Holder meg nok til Windows 7.

Endret av aanseth
Lenke til kommentar
Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer.

 

Navneskifte var nødvendig pga all negativ omtale Vista har høstet(med rette). Skift navn og gjør noen små endringer så vil de fleste forbrukere der ute tro de har å gjøre med et nytt produkt...

 

Tester viser at Windows7 ikke er raskere enn XP, men stiller seg på linje med Vista. Win7 er heller ikke mer sikkert.

 

Har du testet W7?

Lenke til kommentar
Windows 7 er Vista +SP2, med nytt navn og noen små endringer.
Nei.

 

Windows 7 er Vista R2, akkurat som 2008 R2 tilsvarer Win7 men ikke 2008 SP2 som tilsvarer Vista SP2!

 

EDIT:

Ellers er det synd at nyhetsbildet inneholder mye "1. snart, 2. snart, 3. veldig snart, 4. om 2 uker" på servicepacks.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har hatt litt trøbbel med at ting en har slettet fra "skrivebordet" i Vista har gjennoppstått. Og at når jeg har høyreklikket inne i ett "Lagre som"- eller i ett "Åpne"-vindu for å kunne opprette en "Ny folder", så har ikke funksjonen fungert, men den knappen som er i vinduet for å opprette en "Ny folder", den har fungert. Merkelig.

 

Testet i dag, og det virket som det egentlig skulle ha virket, og ikke på den rare måten nå i dag. :hmm:

Lenke til kommentar

Vista er ikke akkurat noe jeg har jublet over. Har flere ganger blitt avslått når jeg skal slette filer fordi jeg ikke er administrator, men jeg har jo bare en konto på pc-en så da må jeg nesten være det. Ellers er vista greit men heller xp. Microsoft kunne laget en ny xp utgave med litt mer sikkerhet, ikke så mye som på vista og en ny layout. Hadde nok blitt populært

Lenke til kommentar
Vista er ikke akkurat noe jeg har jublet over. Har flere ganger blitt avslått når jeg skal slette filer fordi jeg ikke er administrator, men jeg har jo bare en konto på pc-en så da må jeg nesten være det.

 

Du er ikke administrator selv om du har bare en konto nei...

Lenke til kommentar
Jeg har selv brukt vista siden det var i beta og skal ikke benekte at det har sine svakheter, men det er mye bedre enn sitt rykte!
Kan du nevne noen? Har selv brukt vista i en uke nå og må si at det har vært en treig start. I begynnelsen var hele systemet utrolig treigt, det har blitt litt bedre nå. Utseendemessig er det elendig utvalg av offisielle non-glossy skins (basic / aero), så jeg endte med classic.

 

Det som irriterer meg mest foreløpig er den automatiske oppfriskningen av mapper som man kopierer / flytter noe til. Videre finnes ikke tweakUI for Vista slik jeg har forstått, og jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg skal legge til maler for nye filer i høyreklikksmenyen, noen som vet?

Lenke til kommentar

For store selskaper i Norge, så vet jeg mye om hvor dumt det var for i alle fall et selskap å oppgradere til Vista fra XP. Noen steder ble det spart på krona når det gjaldt maskinvare. Men Vista var bestemt å skulle komme. Og det gjorde det også. Dessverre. At det lages sp2-pakker, er på en måte bare noe som burde være bra, når hele selskapet er stucked i dette os'et i alle fall.

 

Man har liksom ikke noe valg: Bare klapp og smil og vær glad og fornøyd. Overgangen til neste os blir i alle fall mye kortere, ettersom at det er "samme system".

 

Jeg kjører gratis W7 rc, og er STRÅLENDE fornøyd. Første gang jeg har prøvd et så ferdig os siden 1995. XP var like stort, men etter å brukt W7 på diverse gamle maskinvarer, så har jeg bare erfart fordeler med å oppgradere fra XP. Jeg har hørt at MS har gått over til å skulle utgi ny windows-versjon oftere i fremtiden. Stemmer det? Noen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...