Gå til innhold

Sniktitt: Sony Ericsson Idou


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså dette var en telefon jeg ville blitt stolt av og ha i min lomme! Bare av det jeg har lest og sett på denne bildeserien her.

 

Altså den har de rette hurtigtastene rundt om på sidene, 12 mpix kamera MED blitz.. Den er relativt flat og har en skikkelig størrelse. Noe som jeg syns at skal man først ha en touch mobil skal den ha skikkelig størrelse på skjermen, selv om oppløsningen er høy.

 

Dette er mobil jeg virkelig kunne tenkt meg! Men prisen blir vel i klasse med X1 tenker jeg, vist ikke høyere :hrm:

Lenke til kommentar
Tviler STERKT på at den har samme bildebrikke som et speilreflekskamera, men heller samme type og/eller størrelse som et vanlig kompaktkamera. Bildebrikkene i speilreflekskameraer er enorme.

Sony produserer såvidt jeg vet ikke dSLR med 12 megapiksler, enig i at dette høres merkelig ut.

 

(Panasonic G1 har 12.1mpix og liten sensor, uten at det nødvendigvis trenger å bety noe.)

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Sikkert en fin telefon dette.. MEN som flere sier, hvorfor ikke lage mobil med en 3,5mm Jack!! Sikker på at SE hadde solgt det dobbelte av denne mobilen hvis de hadde laget den med 3.5 jack :no:

 

Så i stedet trur jeg det blir en Samsung I7500 :p

 

Samsung I7500 at a glance:

 

* General: GSM 850/900/1800/1900 MHz, HSDPA 7.2Mbps, HSUPA 5.76Mbps

* OS and CPU: 528MHz CPU with 128MB RAM running latest Android OS v1.5

* Form factor: Touchscreen bar, no keypad

* Dimensions: 115.0 x 56.0 x 11.9 mm, 119 g.

* Display: 3.2" capacitive OLED touchscreen, HVGA resolution (320 x 480 pixels)

* Storage: 8GB, hot-swappable microSD card slot (up to 16GB)

* Camera: 5 megapixel autofocus camera with LED flash and geotagging

* Connectivity: Wi-Fi, GPS, Bluetooth 2.1 with A2DP, microUSB v.2.0, 3.5mm audio jack

* Misc: Accelerometer sensor, FM radio with RDS, Gesture lock

* Battery: 1500 mAh battery

 

HER snakker vi bra specs på en mobil!!

Lenke til kommentar

Har man en standarisert port som mini/microUSB er det mye lettere å finne ladere og overføre data, da man ikke er avhengig av å ha med seg en egen kabel. Har man i tillegg en 3,5 mm minijack kan man bruke et vanlig headset uten en overgang som tar ekstra plass og som gjerne er et irritasjonsmoment. En annen ting er plasseringen på portene. Langseiden på telefonen er ikke akkurat det rette stedet å ha porten..

Lenke til kommentar

Synes dette virker som en fullverdig mobil jeg, men er helt enig i at man kunne mye heller hatt 3.5" jack og mini usb i stedet for SE sin egen port. Og at alle mobiler burde vel egentlig gå over til mini usb lader og pc kabel slik så du kunnet lånt av hvem som helst når som helst.

Lenke til kommentar

Du sier jo noe der, men i min mening burde alle mobil gå for mini usb slik at du aldri får noe trøbbel med feks låne en lader eller en pc kabel da.

 

Så om de gjør det så burde jo 3.5" jack følge med til musikklytting på de fleste mobiler da.

 

Men det er jo bare min mening da.

Lenke til kommentar
Tja, hvorfor i all verden skal SE gå bort fra systemporten sin hvis dette funker for dem? Se bare på hvor stor suksess Apple har hatt med å gjøre det meste properiært.

Apple har i det minste en minijack i tillegg da. Dessuten kan man ikke helt dra den sammenlikningen, da det finnes et hav av utstyr til Iphone/Ipod, noe det ikke akkurat gjør til Sonyericsson sine telefoner.

Lenke til kommentar
Tja, hvorfor i all verden skal SE gå bort fra systemporten sin hvis dette funker for dem? Se bare på hvor stor suksess Apple har hatt med å gjøre det meste properiært.

Apple har i det minste en minijack i tillegg da. Dessuten kan man ikke helt dra den sammenlikningen, da det finnes et hav av utstyr til Iphone/Ipod, noe det ikke akkurat gjør til Sonyericsson sine telefoner.

 

Første generasjon iphone hadde en innsuknet mini-jack, som betød at den ikke fulgte standarden, og de fleste headset kunne ikke brukes. Etter massiv kritikk endret de dette på andre generasjon iphone.

 

Og det er lite tilleggsutstyr til sony ericsson? Hehe, tror du skal titte litt på deres hjemmesider for å se hva som finnes. Ikke minst; SE kan f.eks. bruke alle bluetooth headset på markedet; med iphone er du låst til apple's eget, meget skrøpelige utgave ;)

 

Jeg synes det er fryktelig morsomt at apples originale firewire ladere (som var de eneste som fantes for et par år siden) i dag er ukompatible med den nyeste generasjons produkter, og nekter pent å lade de. En SE lader vil lade SE-produktet ditt, så lenge pluggen fysisk passer :)

Lenke til kommentar
Og det er lite tilleggsutstyr til sony ericsson? Hehe, tror du skal titte litt på deres hjemmesider for å se hva som finnes. Ikke minst; SE kan f.eks. bruke alle bluetooth headset på markedet; med iphone er du låst til apple's eget, meget skrøpelige utgave ;)

Det er lite tilleggsutstyr til Sonyericsson-telefoner i forhold til Iphone/Ipod ja. Og hva i all verden har Bluetooth med tilkoblingsporten deres å gjøre? Nei, nå bør Sonyericsson gjøre som mange andre har gjort i mange år, og få på plass noen vanlige porter.

Lenke til kommentar
Har man en standarisert port som mini/microUSB er det mye lettere å finne ladere og overføre data, da man ikke er avhengig av å ha med seg en egen kabel. Har man i tillegg en 3,5 mm minijack kan man bruke et vanlig headset uten en overgang som tar ekstra plass og som gjerne er et irritasjonsmoment. En annen ting er plasseringen på portene. Langseiden på telefonen er ikke akkurat det rette stedet å ha porten..

 

Plasseringen av porten er jo forskjellig på telefonene. Men for å spare plass???? haha, synes nå at når man slipper å gå med headsett og ha mobilen foran munnen når man snakker så gjør ikke den 2x1cm overgangen ingenting. Er litt enig at når du har dobbel så lang ledning kan det være litt drit, med mindre du sitter i sofaen og faktisk kan legge telefonen på bordet når enn snakker. Synes også di skal få skryt for at man kan plugge laderen i samtidig som headsettet er koblet til. Har en htc nå, kun mini usb. DET er dritt det, må plugge ut telefonen hver gang den ringer, ingen mulighet for å lade når jeg hører musikk :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...