Gå til innhold

Gir dekning 120 km fra land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mine foreldre har ICE, siden de ikke kan få ordinært bredbånd. (Ja det går fortsatt an i 2009). De opplever helt forferdelig hastighet, har svært sjeldent så mye som 0,64 Mbps. Hadde de hatt andre alternativer, hadde det byttet umiddelbart.

 

-Tet

 

 

Ja, jeg sitter her med ICE jeg også, ikke noe annet alternativ( 56k er det eneste, men det er ikke noe alternativ)

JEg har rettningsantenne (og fri sitk til sender 7-10 km unna). jag har mellom 1,5 og 2 mbps ned og rundt 100 kbps opp og en ping som ALDRi er under 300ms.

 

Men, bedre enn alternativet som er 56k!

 

Kan også legge til at jeg har første genereasjon modem fra ICE...

Endret av Tom Ølboks
Lenke til kommentar

Har ligget på ca 1,2 Mbps, men nå for ett par uker siden spratt det plutselig opp til litt over 2 Mbps. Ping på ca. 100 ms. Er ca. 6 km til senderen.

Er godt fornøyd, hovedsaken for hastighet er god dekning.

Hjelper godt med en ekstern antenne også, og vite hvor senderen er så man kan rette den mot den også.

Lenke til kommentar
Mine foreldre har ICE, siden de ikke kan få ordinært bredbånd. (Ja det går fortsatt an i 2009). De opplever helt forferdelig hastighet, har svært sjeldent så mye som 0,64 Mbps. Hadde de hatt andre alternativer, hadde det byttet umiddelbart.

 

-Tet

Nå er vel hele poenget med ICE at det er et alternativ til ingenting... Kan ikke sammenlikne ICE med vanlig bredbånd, for dersom man har muligheten til annet ville man valgt noe annet...

Lenke til kommentar
Kanskje de burde prioritere på land før de kommer til havs.

Jeg har ikke dekning der jeg bor som er en stor plass og på hytta har jeg heller ikke. :nei::whistle:

Markedsmessig er det nok VELDIG lurt å satse på dekning til havs fremfor land. Bedre å være markedsleder til havs hvor "ingen" andre kan levere varene fremfor å være en mygg på land...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...