Gå til innhold

Supertilbud på Olympus E-3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når kameraer går mye ned i pris, er det ofte fordi det er på vei til å bli erstattet. Vi har ingen informasjon om det, men E-3 er jo ikke det nyeste kameraet på markedet. Så hva som skjer her, er det vanskelig å si med sikkerhet.
Den der antydningen har du ikke særlig tro på selv en gang :p

Eller har du det? :)

 

Toppmodeller utskiftes sjeldnere enn modeller i de lavere prisleier. En viss fornuft er det nok i en slik politikk, siden en av grunnene til at virkelige proffer kjøper proffutstyr er nettopp at det gir lengre levetid.

Så å pøse ut nye proffmodeller for ofte, vil lett undergrave markedet på sikt.

 

Det gikk omtrent fire år mellom E-1 og E-3. Så om de fortsetter med samme intervall blir det nytt proffhus fra Olympus i 2011.

 

Men som du sier. Det er vanskelig å si noe med sikkerhet :)

Lenke til kommentar
Noen ganger dukker det opp tilbud som er så gode at vi må informere dere om det.

Er en nedsættelse på 10% på et produkt i forhold til listepris hos konkurrenter så væsentligt at det beretiger til at AKAM 'prostituerer sig' fra at være et godt og temligt neutralt forum for teknisk interesserede til at blive tilbudsavis for en eller anden forhandler???

 

...Så har I da stof nok til at fylde på siderne, og vil sikkert se os der ellers med interesse læser jeres site sive langsomt væk...

Lenke til kommentar

Vel... Det er jo et meget bra tilbud da. Japan photos 9999,- er jo i utgangspunktet et tilbud som er meget bra. .., nesten for godt til at de kan tjene så mye penger på det, men 8999,- overgår jo dette. Enten skal MPX kvitte seg med E-3, eller så er det noe annet på gang.

 

Vi har jo sett det i det siste at Olympus har vært litt aggresive hva markedsføring angår..., med både cashback og mulgiheter for å få ekstra utstyr verd opptil 6000kr dersom en kjøper E-3 hus. De andre kameraene har også hatt gode avtaler, så det er kanskje et ledd i olympus sin markedsandel-politikk?

 

Uansett; Bra kamera..., bra tilbud. :)

 

Si fra når 35-100 f/2 kommer med SWD motor til under 10k :D

Lenke til kommentar
Såpass ja!

Dette passer vel bra for deg Simon. Blir det ett hus til på deg? ;)

Når du nevner det har jeg veldig lyst på et til hus.

 

Men det er selvfølgelig et problem. At jeg ikke har pengene som skal til for tiden.

 

Egentlig tenker jeg også at jeg skal ha litt is i magen fremover i påvente av hva som kanskje kommer. E-3 er et ypperlig hus, men det er enkelte forbedringer jeg egentlig har lyst på om jeg først skal bruke litt penger. Litt bedre ISO-ytelse sier seg selv. Jeg kan normalt bruke korrekt eksponerte ISO1600 med litt støyfjerning, men brukbare ISO3200-filer (eller til og med 6400-filer) må bli neste steg. I tillegg ønsker jeg litt bedre følgefokus. Den er rask, men lite intelligent. En større skjerm ønsker jeg egentlig ikke, men bedre oppløsning hadde vært fint. 12mp er mer enn nok, men vi får se om Olympus holder seg til denne grensen (noe de selv sier at de planlegger). En annen faktor jeg virkelig håper at forbedres er en fokus-lampe på kameraet. Det virker kanskje ikke så nyttig, men når du jobber med trådløs blits til portretter og det er helvetes mørkt savner jeg det.

 

Slik det er nå tror jeg heller det blir en Sigma 30/1.4, en til FL-50R, noen stativer og paraplyer, kanskje vil jeg også vurdere å handle inn en ny fotosekk (jeg har plass til E-3 med grep, 50-200, 14-54, FL-50R og tre eksterne harddisker i Compotrekkeren, samt annet nødvendig småsjafs, 30/1.4 og en til blits vil bli i overkant..), kanskje også en ny laptop i liten form. :)

 

Så med mindre jeg virkelig tjener store penger i sommer, og jeg fortsatt kan få E-3 til lite penger, eller gjerne med noe ekstrasjafs, da får vi se om det er på tide med et til hus.. :whistle:

Lenke til kommentar
Noen ganger dukker det opp tilbud som er så gode at vi må informere dere om det.

Er en nedsættelse på 10% på et produkt i forhold til listepris hos konkurrenter så væsentligt at det beretiger til at AKAM 'prostituerer sig' fra at være et godt og temligt neutralt forum for teknisk interesserede til at blive tilbudsavis for en eller anden forhandler???

 

...Så har I da stof nok til at fylde på siderne, og vil sikkert se os der ellers med interesse læser jeres site sive langsomt væk...

 

Hei Eske.

 

Dette var ikke ment som reklame verken for MPX eller Olympus, men som en tjeneste til leserne.

Jeg er klar over at Japan Photo har solgt kameraet til 10 000 kroner en tid, og det er også en svært god pris. Det var derfor det var så overraskende at den kunne komme enda en tusenlapp lengre ned.

Poenget mitt er egentlig bare at dersom du er i markedet for en E-3, er det en gunstig tid å kjøpe på nå.

Vi er her for å gi dere informasjon om hva som foregår, og det var utelukkende det som var motivet vårt.

Kommer det tilsvarende tilbud på andre kameraer, skal du ikke se bort fra at det dukker opp en notis om det også.

 

Hvordan dette skulle være prostitusjon, kan jeg ikke helt forstå, men slike påstander dukker opp omtrent hver gang vi skriver rosende om en produsent eller forhandler eller et produkt. Siden vi fra tid til annen skriver slikt om omtrent alle, betyr vel det av vi er i lomma på alle, da? I så fall er det ingen som får fordeler som de andre ikke får, og vår nøytralitet er ivaretatt :)

 

Jeg kan garantere at det ikke er noen gjenytelse til oss fra verken Olympus eller MPX for å skrive dette. Det gangner selvrfølgelig disse at vi skriver det, men det gjør det hver gang vi skriver om et nytt produkt også. Er det også prostitusjon?

 

Dersom det er et uttrykt ønske fra dere lesere om at der ikke ønsker informasjon om spesielt gode tilbud, så skal vi selvfølgelig la være å publisere det. Men så lenge vi gjør vurderingen ut fra hva dere kan ha interesse av, og ikke ut fra hva produsenter og forhandlere har interesse av, så klarer jeg ikke helt å se problemet.

 

Kjør debatt :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå synes jeg dere må slutte å sutre. Det er ikke alle som var klar over at E-3 har kommet såpass langt ned i pris.

 

Men det hadde kanskje vært en ide å nevne at også JP har en god pris på huset.

 

Tom

 

Jeg for min del sutrer ikke, fint at gode tilbud blir trukket frem i lyset. Men å fremstille det som at MPX har inngått en "spesialavtale" med leverandør osv er jo litt komisk. :wee: Det er jo ikke akkurat slik verden henger sammen..

 

Men uansett. Alltid glad for gode tilbud jeg uansett motivasjon.

Lenke til kommentar

Hehe.. ja hvis du sier det så. :wee: Og hva ønsker så denne leverandøren og oppnå på dette tror du? Presse prisene nedover for å minske marginen og gjøre produktet mindre attraktivt for de andre butikkene å selge?

 

Hadde mpx i det minste kjøpt inn et større kvantum kunne jeg skjønt at leverandør ville gitt de en bedre innkjøpspris, men med 6 stykk på lager så ser dette mer ut som at mpx driver med litt lagerrydding.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg ikke er alt for imponert over prisen, sånn helt egentlig.

 

Jeg kjøpte E-3 for 10000 kroner i juli i fjor. Og prisen har sunket til.. 9000!

 

:p

Vi nærmer oss som kjent agurkperioden i nyhetsverden så noe må man finne på å skrive om.

 

Jeg likte bedre artikkelen til dinside for en tid tilbake om hva man fikk for 1000 (et eller annet Fujifilm). Kanskje det hadde vært en ide for akam siden nyhetsgrunnlaget er litt tynt for tiden ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...