Gå til innhold

Nokia N79 og N85 blir oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Changelog N79, antar det meste er likt på N85

 

Bugs fixed:

Cannot display sim contact on USim (1000 contact sim card) when switch another UI language

Dialing 110 customer care phone redirect the call to be an EMERGENCY CALL

Music plays in speaker when receive sms under silent mode

Smartone foneTV video not restore after end MT call

Audio is improperly routed from headset to speaker when receiving a SMS message

Phone hang during accessing Nokia Maps application in SW 11.049

Cant access sim card contacts

Can’t input Chinese character “ 丁 ” by stroke input

Themes: Audio Themes, when select Nokia “Several sound files Missing” appears

 

New Features:

Bookmarks updated to remove Download link folders

MTP configuration to enable Social Cinema support

TARM in 3.2 based devices

Email plugin functionality

7bit encoding of Turkish characters in SMS

TP Wizard to check availability of Nokia email service

Media player default settings changes

2 New vanilla CTRs, called: EGYPT NOGPS (releases MEA datapackage)

2 new codes : SYRIA NOGPS (releases MEA datapackage)

Memory card ID change for Indonesia CTR’s. was MC001 and changed to –> MC002

Update Bookmarks for China PRC Vanilla Core SW

Files on Ovi Widget

S60 3.2 based devices Making Gimlet visible in Settings Wizard selection

Turn “PnP Mobile Services” On

S&S Application updates

MPX player not accessible when USB cable connected

 

SW improvements and corrections:

Active Idle

Search & WLAN information difficult to read in Active Idle.

Active Idle screen becomes blank in landscape mode.

Default Active Idle shortcuts configured.

Active Idle going dead after quickly accepting and rejecting an incoming video call.

White boxes shown on the screen while doing orientation change quickly in idle mode.

 

Application Manager

The sis file which is installed to MoviNand or SD card cannot be seen in application manager.

Wrong Feature Manager flag used for seamless link functionality.

Flashlite sis installation is not successful in the first attempt.

 

Application Update

Unable to upgrade graphic icons in Media Player / Media Settings via sis file.

Unable to upgrade ROM based UI application by installing new version to memory card.

Application Update selfupdate never completes.

Upgrade of BrowserAudioVideoPlugin.rsc via sw installation is not possible.

Upgrade of Connection Manager via sw installation is not possible.

 

Audio Performance

Tunings improvements for IHF audio.

Keypad tones cannot be tuned for IHF.

 

AutoRotate

UI Accelerator toolkit (Hitchcock/Alfred) stub file missing.

Locking keys and then opening camera reveal confuses orientation sensor.

Disable orientation in alarm ringing, incoming call and semi active state.

Panic after orientation change.

 

Bluetooth

Bluetooth headset disconnects when Wireless Keyboard is disconnected from the phone automatically.

Phone panics when changing views in Bluetooth menu while choosing the last connected device from paired view.

 

via symbian-freak.com

Lenke til kommentar
Fått blinkende skjerm etter oppgradering.

 

Så ikke spesielt vellykket for min del.

lastet du ned via telefon eller pc?

 

Jeg lastet ned fra telefon og alt gikk som en lek

 

Lastet ned fra telefonen med trådløs nettverkskobling.

 

Prøvd å gjøre det flere ganger, både fra telefon og via pc, men ikke latt seg ordne.

 

Er levert til service, så får vi se hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar

Etter oppdatering og hard format har følgende skjedd:

 

Bare de nye bildene ligger i galleriet. Alle de gamle bildene ligger i samme katalog som de nye, men galleriet vil bare ikke vise dem fram.

 

Nye videoer jeg tar havner heller ikke i galleriet. De lagres i katalogen, men det går ikke an å gi dem tags, og de dukker som sagt ikke opp i galleriet.

 

Det går ikke lenger an å synce mot Nokia Photos på PC'en. Hver gang jeg prøver står det bare "Synchronization cancelled" etter noen sekunder.

 

 

Hjelp! :(

Lenke til kommentar

Hmm(n85)

Jeg har fått denne roaming firkanten oppe på skjermen, den var der ikke tidligere.

Den er der hele tiden, hva er forskjellen på at den er oppe nå og ikke tidligere?

Batteriet mitt tømmes også på 1 døgn nå uten at programmer går i bakgrunnen(har roaming greiene noe med de å gjøre?)

Når det gjelder at batteriet mitt tappes så raskt så er det jo rart da batteriet pådenne lille telefonen er på 1200 ma + at det er en slik voldsom amoled skjerm som skal være så strømsparende...

Lenke til kommentar
Hmm(n85)

Jeg har fått denne roaming firkanten oppe på skjermen, den var der ikke tidligere.

Den er der hele tiden, hva er forskjellen på at den er oppe nå og ikke tidligere?

Batteriet mitt tømmes også på 1 døgn nå uten at programmer går i bakgrunnen(har roaming greiene noe med de å gjøre?)

Når det gjelder at batteriet mitt tappes så raskt så er det jo rart da batteriet pådenne lille telefonen er på 1200 ma + at det er en slik voldsom amoled skjerm som skal være så strømsparende...

 

Vil nevne det samme med batteriet mitt også etter oppdateringen.. Det holder ca. 1 døgn, mens det tidligere holdt 2-3 døgn... =(

 

Noen som vet hvordan man nedgraderer firmware?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har hatt min N85 i ca 1/2 år nå. Kan desverre ikke si jeg er særlig fornøyd. I sommer har den "klikket" fullstendig. Den låser seg og jeg må ta ut batteriet for å løse problemet. Får stadig vekk beskjed om at minne på C: er for lite og at jeg må flytte til minnebrikke eller slette data. I filebehandlingen ser jeg at jeg strengt tatt ikke har NOE lagret på C:. All data er på minnebrikken. Skjønner derfor ikke problemet. Jeg har dessuten godt med minne igjen på C: til tross for at jeg får en annen beskjed når jeg skrur på telefonen. Kameraet fungerer plutselig heller ikke, det skrur seg på men skjermen blir sort og tlf låser seg. (Jeg må ut med batteri osv..). Når jeg har på radiofunksjonen skrur den seg plutselig bare av av seg selv. Det er irriterende. Batterikapasiteten har også plutselig blitt helt ræva. Jeg har fulladet telefon på morgenen og på kvelden har telefonen skrudd seg av pga for lite strøm. Ingen programmer står da og går i løpet av dagen. Jeg kan ha hatt samtaler på tilsammen 30 min. Et annet problem er at brevet står og blinker oppe i hjørnet, som om meldingsboksen er full eller at jeg har uleste meldinger. Hvilket ikke stemmer..hvordan får jeg vekk dette?

Hva skjer'a??

Vurderer å sende tlf tilbake med klage, (uvisst om det fører noe sted) men lurer først og fremst på om andre har hatt lignende problemer. Ser at batterigreiene er noe som går igjen..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...