Gå til innhold

Nå kan du se mobil-TV i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreløpig er seks forskjellige TV-kanaler tilgjengelig under navnet Mini-TV. NRK1, NRK2, NRK3. TV2, TV2 Nyhetskanalen og TV3.

Hva har søppelkanalen TV3 der å gjøre? TV3 sender jo ikke annet enn reklame. Når de en sjelden gang sender en god serie, så er det 5 minutter av selve serien avbrutt av 10 minutter lange reklamepauser omtrent.

 

Latterlig.

 

Jeg håper de går konkurs.

Lenke til kommentar
Foreløpig er seks forskjellige TV-kanaler tilgjengelig under navnet Mini-TV. NRK1, NRK2, NRK3. TV2, TV2 Nyhetskanalen og TV3.

Hva har søppelkanalen TV3 der å gjøre? TV3 sender jo ikke annet enn reklame. Når de en sjelden gang sender en god serie, så er det 5 minutter av selve serien avbrutt av 10 minutter lange reklamepauser omtrent.

 

Latterlig.

 

Jeg håper de går konkurs.

 

Hehe :) det er en av de værste kanalene på reklamer ja, men er ikke så ille da.. De fleste amerikanske serier varer 22 minutter, og de får 30 min sendetid på TV3.. Så det gir circa 5-6 minutter reklame midt i serien og 1-2 minutt før og etter..

Men for all del, TV2 f.eks er MYE bedre på den fronten.. "Se hva som skjer" 2-3 reklamer også tilbake til serien :thumbup:

 

Liker ikke helt utviklingen med reklamene.. blir det som i USA kaster jeg hele greia.. Der kom det reklame rett etter "Friends intro-sangen" og totalt 3 reklame pauser i løpet av en episode..

 

Ja det ble nok litt offtopic..

Lenke til kommentar

Enig med Telenor om at DMB er feil vei å gå. Turnoff med en gigantisk antenne stikkende ut av enheten. Ser jo ut som de kommer rett fra 80-tallet. DVB-H krever ikke antenne, har bedre kvalitet på bilde og støttes av langt flere enheter fordi den er den offesielle EU standarden. Norge som eneste land i Europa velger naturligvis en standard som kun brukes i Asia. Idiotisk rett og slett.

 

TV over mobiltbredbånd er utvilsomt fremtiden men bare på langsikt. Teknologien er alt for ung og ALT for dyr for forbrukerene. De burde satset på DVB-H nå og gått over til mobilt bredbånd om la oss si 10 år når kapasiteten er god og prisene lave. DMB er en gammel teknologi og allerede utdatert.

Lenke til kommentar
Hva har søppelkanalen TV3 der å gjøre? TV3 sender jo ikke annet enn reklame. Når de en sjelden gang sender en god serie, så er det 5 minutter av selve serien avbrutt av 10 minutter lange reklamepauser omtrent.

 

Tipper TV3 er der fordi MTG (som eier TV3) er medeigere i MiniTV...

Lenke til kommentar

Reklame = en av hovedgrunnene grunnen til at jeg ikke eier en TV.

Men å få inn sendinger på mobilen er ikke helt uinteresant. Spessielt når man kan dytte HDMI pluggen rett i telefonene etterhvert (når de blir kraftigere og kan vise HD).

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

TV3 er ikkje ein dårleg kanal. Dei sender mange gode filmar, pluss ein del gode eigenproduserte program. Når det gjeld reklamer så er det berre å ta opp programma, sjå dei litt seinare og spole forbi reklamen. Etter at eg fekk meg PVR så har eg alltid gjort det slik.

 

Når det gjeld mini TV så vil det den gangen det blir betal TV så floppar det på akkurat same måte som TV over 3G gjor. Det hadde jo vert så mykje meir praktisk om Canal Digital heller hadde komme med ein PVR der vi kan kopiere innhald over til mobiltelefonen. Vi skal ha god flaks om TV stasjonane sender noko brukbart akkurat når vi vil sjå tv.

Lenke til kommentar

TV3 kan vel egentlig sies å være en underholdningskanal. Kommer jo anpå hva man liker å se på, da. Det er en del reklame på TV3, men det at de sender serier som Two and a Half Men, Kongen av Queens, Paradise Hotel, Alle Elsker Raymond osv, gjør opp for det etter min mening. Nå har kanskje andre mennesker andre meninger, men hvis jeg ikke vil se på reklame, bare bytter jeg over på en annen kanal de 5 minuttene reklamene varer ;)

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Vil dette funke på iPhone? Håpløst om folk må kjøpe seg nye enheter osv. Da blir det FAIL

 

Kanskje ikke det blir så stort i begynnelsen, men etterhvert som de fleste mobilene vil støtte dette (antar jeg), og folk kjøper ny, så får jo folk den type teknologi enten om de vil eller ikke!

Lenke til kommentar
Vil dette funke på iPhone? Håpløst om folk må kjøpe seg nye enheter osv. Da blir det FAIL

På samme måte som gamle telefoner ikke støttet 3g?

Nei, det blir på samme måten som gamle (og nye) telefoner ikke støtter DAB-radio, de har kun FM-radio.

 

Nokia støtter neppe en konkurrerende standard, de har jo selv lansert DVB-H som allerede er blitt EU-standard for mobil TV.

 

For de som sverger til LG og Samsung er det håp, da Korea er et av landene som bruker samme standard som Norge...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...