Gå til innhold

Se Capas tapte bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske godt gjort om negativene har vært oppbevart siden 1939 og fremkalt først nå. Skulle tro negativer taper seg en del om de ligger så lenge ufremkalt. :)

Jeg vil tro at det her er misforståelse et sted. Jeg mistenker at filemen var fremkalt for lenge siden og at man har kopiert bildene nå.

 

edit: Og det stemte - ved å gå inn på sidene som det linkes til, så snakkes det kun scanning. Negativene var i så god kondisjon at de ikke trengte noen konservering først.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ganske godt gjort om negativene har vært oppbevart siden 1939 og fremkalt først nå. Skulle tro negativer taper seg en del om de ligger så lenge ufremkalt. :)

Jeg vil tro at det her er misforståelse et sted. Jeg mistenker at filemen var fremkalt for lenge siden og at man har kopiert bildene nå.

 

edit: Og det stemte - ved å gå inn på sidene som det linkes til, så snakkes det kun scanning. Negativene var i så god kondisjon at de ikke trengte noen konservering først.

 

Tom

Skjønte vel egentlig at det var skannet som var ment i artikkelen. Men kunne ikke dy meg siden det sto at dem var fremkalt nå nettopp i artikkelen. Er ganske stor forskjell på å skanne og fremkalle en film. :p

 

Ser det er rettet opp i artikkelen nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...