Gå til innhold

Nokias musikkbutikk klar for Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener dere "tilgjengelig for alle"?

 

"Operating system: Microsoft Windows Vista or Windows XP (32-bit) with SP2 (Mac, Linux and Windows versions before XP with SP2 not supported)"

"Nokia Music requires two additional Windows components to be installed: .NET 3 and WMF 11. If you do not have these already they will be installed automatically. Installation time may vary depending on the configuration of your computer."

http://europe.nokia.com/get-support-and-so...nd-requirements

 

 

64-bit Windows er ikke støttet (native) en gang!

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
I tillegg er all musikken DRM-beskyttet, noe som gjør at du ikke kan spille den av på alle enheter du vil.

1: Er vi sikre på dette? Leste jo en gang i tiden at Nokia Music Store, med unntak av "Comes with music", ble DRM-fri?

2: Hvis du kan flytte rundt på denne musikken som du vil uansett, hva er minuset, og hva er poenget med DRM?

 

Ellers er det fint at butikken utvider, selv om den er langt ifra bra nok til at jeg vurderer å gå over. Så er det bare å håpe at vi har telefoner med "Comes with music" her på berget etterhvert også :)

Lenke til kommentar

Alternativ overskrift:

 

"Nokia slår et slag for piratene."

 

Minuset med DRM, selv "fri" er at om man skulle beslutte etter noen år å legge ned tjenseten, og etterhvert DRM serverne, blir musikken du har kjøpt ubrukelig. Selvfølgelig er det en klausul i Eula du har godtatt som tar høyde for det.

 

Så i det store og hele en ganske tannløs satsning fra Nokia.

Mener selv å ha lest at det skulle være drm fritt.

Hadde kanskje benyttet meg av det om jeg hadde en "comes with music" telefon. Men antagelig ikke.

Lenke til kommentar

Angående DRM, så sto dette i artikkel på mobilen.no i dag:

- Vi satser på å bli kvitt DRM innen 2009, men per i dag har vi kopisperrer på alle låter. Dette er et krav fra de plateselskapene vi har avtaler med i dag og beror på at vi har avtaler med plateselskap også utenfor Norden, sier Åsa Carild,

Music Manager for Nokia i Norden, til Mobilen.no

 

For meg er det uaktuelt å kjøpe musikk med DRM. Hjemme kjøres musikken over WD TV, og den boksen spiser stort sett alt av formater med unntak av DRM beskyttede filer.

Lenke til kommentar

Dette kunne Nokia like godt spart seg. Å introdusere en online-butikk som selger DRM-infisert musikk nå i 2009 er dømt til å mislykkes. Nå finnes det opptil flere bedre alternativ som har bedre kvalitet/bitrate, bruker plattformuavhengige standardformat, og uten DRM.

Lenke til kommentar
Å introdusere en online-butikk som selger DRM-infisert musikk nå i 2009 er dømt til å mislykkes.

Nokia har ikke introdusert noe online-butikk som selger DRM-infisert musikk i 2009, men de har gjort den tilgjengelig også i Norge. Forhåpentligvis blir det DRM-fritt i løpet av året.

 

Er helt enig i at dette ikke er bra nok nå, men jeg tror vi må vente noen år til før vi kan konkludere om de var "dømt til å mislykkes" eller ikke.

 

Comes With Music er vel helt unikt, og meget spennende. Får se hvordan det utvikler seg :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...