Gå til innhold

Støtter nesten alltid "XP-modus"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det slik at de "enklere" prosessorene fra intel mangler støtte for virtualisering fordi de har slått av funksjonaliteten, men den egentlig er der, eller har intel produsert flere serier hvor de har spart noen transistorer på å ikke legge inn støtte?

 

Må innrømme at eneste måte jeg kan oppgradere til win 7 på jobben er hvis jeg kan kjøre winxp virtualiseringsmodus for å kunne bruke alle programmene jeg trenger. Og det er ingen som har klart å lage en versjon som støtter win Vista enda, så tar vel litt tid før de vil virke med win 7.

Men hele greia blir jo poengløst siden min intel prosessor ikke støtter virtualisering. Irriterende.

 

 

Jaja, det var min rant, er vel egentlig bare det første jeg var nysgjerrig på.

Lenke til kommentar
er det slik at de "enklere" prosessorene fra intel mangler støtte for virtualisering fordi de har slått av funksjonaliteten, men den egentlig er der, eller har intel produsert flere serier hvor de har spart noen transistorer på å ikke legge inn støtte?

Det er nok avslått funksjonalitet. CPU er et sært masseprodukt der det lønner seg enormt kostnadsmessig å ha så få arkitekturvarianter som mulig. På den andre siden er det mest lønnsomt i salgsleddet å ha mange varianter. Det gjør at mange prosessorer produseres likt, men selges som mange ulike prosessorer. (Ulike markedssegment, hastigheter, multiplikatorer, mengde cache slått av, kjerner slått av og andre egenskaper slått av.)

 

Én wafer med i utgangspunktet like prosessorer kan godt ende opp som 30 ulike prosessornavn.

Lenke til kommentar
Man kan fortsatt kjøre XP i VMware/virtualbox etc. uten VT på prosessor.

 

men den "får" man ikke av MS om man kjøper ultimate... men merklig MS ikke klarer å lage et mer bombesikkert kompitabelhetslag. skulle gjerne sett noe alla "wine" i windows.

wine er ikke akuratt et bombesikkert kompatibilitetslag!

Denne XP-modusen er primært rettet mot bedrifter som har sære programmer som av en eller annen grunn ikke er kompatible med Windows 7.

en av grunnene til at man ønsker en prosessor med hardware virtualisering er hastighet. XP støtter vel ikke paravirtualisering.

Lenke til kommentar
Damn! Hvordan skal jeg kjøre Siemens Logo nå da?

Siemens kommer garantert med en nyere versjon av Logo programvaren når Windows 7 nærmer seg utgivelse hvis de fortsatt skal selge den PLSen. Eventuelt så er du nødt å kjøpe en bedriftsutgave av Windows 7.

Lenke til kommentar

alle AM2 cpuer i salg NÅ uten om sempron støtter AMD-V

i forhold er det hull i intel sine cpuer alså Q8000 serien mangler Intel VT

 

og ja AMD-V og Intel VT støttes av Windows Vista og 7 med VirtualBox, VMware trur også VirtualPC støtter det

er bare Windows 7 XP Mode (Virtual XP) som er en del av 7 Pro og høyere som MÅ ha AMD-V eller Intel VT for å funke

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...