Gå til innhold

Sjekk om PC-en takler Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd mange har jublet litt for tidlig angående ytelsesbehov for W7. Beta og RC har kjørt med mange services avslått som standard, mens release antagelig vil ha de slått på som standard. Klart det er jo mulig å rydde litt selv.

 

Den største fordelen blir vel mindre masing fra UAC og mindre vista randomness. Selv er jeg forsiktig optimist.

Lenke til kommentar
Jeg er redd mange har jublet litt for tidlig angående ytelsesbehov for W7. Beta og RC har kjørt med mange services avslått som standard, mens release antagelig vil ha de slått på som standard. Klart det er jo mulig å rydde litt selv.

 

Det er jo i såfall litt å skyte seg selv i foten. Skape en enorm hype, og et godt inntrykk med beta og RC, for så å gå på et skikkelig mageplask med release?

Lenke til kommentar
Jeg er redd mange har jublet litt for tidlig angående ytelsesbehov for W7. Beta og RC har kjørt med mange services avslått som standard, mens release antagelig vil ha de slått på som standard. Klart det er jo mulig å rydde litt selv.

 

Det er jo i såfall litt å skyte seg selv i foten. Skape en enorm hype, og et godt inntrykk med beta og RC, for så å gå på et skikkelig mageplask med release?

Gjorde de ikke det samme med Vista da? Mener å erindre at Vista fikk mye positiv omtale i beta utgave, og vi vet jo hvordan det gikk videre.

Lenke til kommentar

For et møkka program. Kan jo sjekke selv hva som kreves mye raskere enn dette (nok en gang) flotte programmet fra microsoft.

 

Selv skal jeg ikke oppgradere til verken vista eller w7, kjører xp 32bit i dag.

 

Når dette programmet bruker over 10 sekunder (har stått i 2 minutter før jeg ga opp) for å sjekke hva slags maskin jeg har så kan jeg jo tenke meg hvordan operativ systemet er skrudd sammen også.

 

Pluss at det må installeres? WTF? kunne da bare vært en .exe som kjøres.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
For et møkka program. Kan jo sjekke selv hva som kreves mye raskere enn dette (nok en gang) flotte programmet fra microsoft.

 

Selv skal jeg ikke oppgradere til verken vista eller w7, kjører xp 32bit i dag.

 

Når dette programmet bruker over 10 sekunder (har stått i 2 minutter før jeg ga opp) for å sjekke hva slags maskin jeg har så kan jeg jo tenke meg hvordan operativ systemet er skrudd sammen også.

 

Pluss at det må installeres? WTF? kunne da bare vært en .exe som kjøres.

 

Må si det var enormt mye, hele 10 sekunder? gud forby. Hvis du kan sjekke hva som kreves av Pcen for å kjøre W7, hvorfor i det hele tatt kjører du dette programmet? Og spesielt h v i s du selv sier at du ikke vil oppgradere til vista eller W7.. Du vil bare kritisere MS for å kritisere?

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg riktig nok på en mac (har en professor som er entusiast, ergo kun macintosh på denne avdelingen.) Men tror ikke helt at MS har laget dette for oss som kjører noe annet enn MS OS.

Fornøyd med 9.04 og KDE4.2. Tror ikke det blir noe nytt OS uansett, men vi er så få at tror ikke MS bryr seg.

Lenke til kommentar
Jeg får tydeligvis ikke lov til å installere denne testeren fordi jeg har Windows XP 64-bit :grin:

Merkelig å utelukke potensielle kjøpere av W7. Lurer på om de også utelukker folk som kjører OSX, Linux og andre ikke-MS OS også? Og kanskje de som kjører Win 2000, Windows server-utgaver osv?

 

Lurer på om mitt 4.0 Ghz Quad core system med 8GB RAM holder jeg :grin:

Spørs om du ikke må oppgradere når W7 SP1 kommer :p

Lenke til kommentar

Microsoft skriver følgende:

Important: The Windows 7 Upgrade Advisor Beta is a pre-release version, and is available in U.S. English only. While we consider this a stable and high-quality beta, it's not the finished product.

Jeg er overrasket over at ingen her i forumet har klaget over at den kun finnes i engelsk versjon, ellers har vel de vanlige klagene vært dekket ganske godt.

 

Noen MacOS X eller GNU/Linux-variant vil vi neppe se. Det ville nok bli oppfattet som en hån fra begge hold, om enn av ulike grunner.

Lenke til kommentar
Jeg er redd mange har jublet litt for tidlig angående ytelsesbehov for W7. Beta og RC har kjørt med mange services avslått som standard, mens release antagelig vil ha de slått på som standard. Klart det er jo mulig å rydde litt selv.

Hva med å faktisk vite hva du prater om før du kommenterer? Hvorfor i alle dager skal Microsoft "antagelig" skru på oppstartstjenester ved release som ikke er oppstartstjenester i RC? Det har ingen hensikt.

 

Ang. ytelse så kjører W7 RC så det suser på min Lenovo-netbook, er ikke det bra nok, så er det urimelige krav ute og går.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Venter i forsiktig spenning på når win7 kommer i butikken, det som var den store forskjellen på Vista beta og slippkandidaten har lite å gjøre med services, men mer med UAC og DRM å gjøre... Siden betaen ikke hadde alle de "fantastiske" sikkerhetstiltakene som de bestemte seg for å dytte inn i vista i "siste liten" så gikk de raskere (ivertfall det jeg testet, har vært betatester på både vista og win7)

 

Hvis det går like bra når Win7 blir sluppet, så skal jeg anbefale oppgradering til alle bedrifter som kjøper nye maskiner... Orker ikke mer vista, da den eneste vistamaskinen jeg har kjørt var en 64bit vista med 8gb med minne (når de fleste bedriftskunder av oss kjører med laptop, så er vista rimelig utelukket enda)

 

Men, jeg tror utviklingen kommer til å være på win7 sin side, bedre HW, samt støtte av at det blir omtrent samme drivere som vista hjelper godt på.

Lenke til kommentar

Win7 er ikke annet enn Vista i ny wrapping. Når ting virker for godt til å være sant, så er det nettopp det. Alle som tror noe annet vil få seg en stor skuffelse. Igjen. Det eneste som holder Microsoft gående enn så lenge er Office og MSN/Hotmail og til en viss grad XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...